Korábban sok piaci megfigyelő abból indult ki, hogy a mobiltelefonok értékesítése 2002-ben jó esetben eléri az egy évvel korábban regisztrált 400 milliós darabszámot. A piacvezető Nokia 405 millió darabra becsülte az éves összforgalmat. A Siemens valamivel többet, összesen 420-440 millió értékesített készüléket várt.
Európa megszaladt
A forgalmi adatok alapján a Nokia világszerte piacvezetővé vált. A konszern a Dataquest számításai szerint 36,8 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A piackutatók megítélése szerint azonban a finn konszernnek komoly munkájába kerül majd meghódítani a CDMA-mobilok piacát. A CDMA az USA-ban széles körben használt egyik mobiltelefon-szabvány.
Motorola és a többiek
A Motorola 15,3 százalékos részesedéssel a mobiltelefonok értékesítésében nemzetközi szinten a második helyen áll. A harmadik legerősebb piaci szereplővel, a Samsung Electronics-szal szembeni előnye a Dataquest számításai szerint folyamatosan csökken.
A koreai konszern tavaly világszerte 9,8 százalékos piaci részesedést vívott ki magának. A piackutatók emlékeztetnek arra, hogy 2001-ben a Motorola értékesítése még több mint kétszerese volt a Samsungénak. 2002 végén azonban a koreai gyártó növekedési dinamikája megtorpanni látszott. Míg a harmadik negyedévben 10,6 százalékra tudta növelni a nemzetközi részesedését, ez a negyedik negyedévben visszaesett 9,5 százalékra.
A Siemens tavaly is folytatta lassú, de biztos növekedési stratégiáját, mutatta ki a piackutató intézet. A német elektronikai konszern 2002-ben nemzetközi téren 8,4 százalékos részesedést ért el, szemben az egy évvel korábbi 7,4 százalékkal. A világ mobilpiacának ötödik legerősebb szereplője a SonyEricsson, amely tavaly 5,5 százalékos részesedést ért el.