Gál
8 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Ipod-rivális lejátszó a Microsofttól

2006.07.24. 11:24
A Zune-nak nehéz dolga lesz: az Egyesült Államokban 74 százalékos piaci részesedéssel bíró Ipod elől kell elhalásznia a vásárlókat. Ha bejön, a Zune véget vethet az Apple sikersorozatának, de erre egyelőre nincs sok esély.

Többhetes szivárogtatás és titkolózás után a Microsoft a múlt hét végén bevallotta, hogy Zune néven új hardver- és szoftvertermékcsaládot készül piacra dobni. A család első tagja, valószínűleg egy wifi-vel felszerelt merevlemezes mp3-lejátszó, karácsonyra, vagy legkésőbb az év végére kerül a boltokba. Bár nem esküdött meg rá, Chris Stephenson, a Microsoft marketingvezetője utalt arra, hogy a wifi révén a Zune-tulajdonosok közvetlenül cserélgethetik majd egymással a zeneszámokat.


Ilyen van...
A Zune-ról több állítólagos kémfotó és Photoshop-fantázia jelent meg, de az a legvalószínűbb, hogy a lejátszó az Apple sikerterméke, az Ipod közeli koppintása lesz majd. Az Ipod és a hozzá kapcsolódó szoftver, az Itunes a cég szerint most az Egyesült Államok piacának 74 százalékát uralja. A kérdés az, meg tudja-e szorítani a Microsoft ősriválisát egy olyan termékkel, amely a megszólalásig hasonlít a konkurens lejátszóra. Vannak, akik kételkednek ebben: Aram Sinnreich, a Radar Research munkatársa a Los Angeles Timesnak azt mondta: "A Microsoft tulajdonképpen az Apple [Ipod] pontos mását akarja elkészíteni, és azt hiszi, megvan a sikerhez szükséges marketing- és dizájntapasztalata. Ez szerintem hihetetlenül valószínűtlen és gőgös hozzáállás."

Ötéves sikersztori

Az Ipodot 2001 októberében mutatta be az Apple vezérigazgatója, Steve Jobs - az első, monokróm kijelzős modell 5 gigabájtos merevlemezzel érkezett. Azóta megjelent a flash-memóriás, kijelző nélküli Shuffle, az eredetinél kisebb, azóta megszüntetett Mini és a valóban miniatűr Nano. A mostani, ötödik generációs Ipodok színes kijelzősek, 30 vagy 60 gigabájtnyi adat fér rájuk és videók lejátszására is képesek.


... ilyen lesz?
A kúl dizájn, az invenciózus kerekes navigáció, a kapcsolódó Itunes és a jól eltalált marketingkampány hihetetlenül sikeressé tették az Ipodot - az Apple 2006 első negyedévében 14 milliót adott el belőle, és valószínűleg ennek köszönheti, hogy történetének legnagyobb negyedéves bevételét termelte 565 millió dollárral.

Azt nem tudni, hogy a rivális Zune-ra mennyi zene fér majd, és azt sem, mennyibe kerül- a lejátszónak szentelt oldalon egyelőre csak a kapcsolódó hírlevélre lehet feliratkozni. Bennfentesek szerint a Microsoft havi előfizetési díjért korlátlan letöltést kínál majd, de egyes számokat külön is meg lehet vásárolni. Ezek árában nem várható drámai csökkenés: az Apple az Egyesült Államokban 99 centet, Európában 99 eurocentet, Nagy-Britanniában 79 pennyt kér egy-egy számért.

Hardverfronton a Zune-nak nemcsak az Ipodokkal, hanem a digitális lejátszópiac többi szereplőjével, elsősorban a Creative-vel és az Iriverrel is meg kell küzdenie, annak ellenére, hogy ezek piaci részesedése együtt is elhanyagolható az Apple-éhez képest.