Evan Williams, a Pyra alapítója a Siliconvalley.com kérdésére nem árulta el a szerződés részleteit, ugyanakkor elmondta: "Most végre hozzájut a vállalat azokhoz a forrásokhoz, melyekre álmaink megvalósításához szüksége van."
Terveik egy részét már többé-kevésbé sikerült megvalósítaniuk, például elősegítették a hírek létrejöttének és áramlásának demokratizálódását. A blogok sok ember számára értékes kommunikációs eszközzé váltak, és beszivárogtak a vállalati, egyetemi és állami szférába is. Bloggolásba fogott nemrég William Gibson cyberpunk regényíró is.
Kétszázezer író-olvasó
A Pyra Blogger nevű szoftvere létezésének három és fél éve alatt 1,1 millió felhasználót szerzett, bár közülük "csupán" kétszázezren frissítik rendszeresen oldalukat. A Pyra csak az extra szolgáltatásokért kér pénzt, az alapkonfiguráció ingyenes. A felhasználók többsége nem fizet.
A Google leginkább a keresőjéről ismert, holott már a Pyra felvásárlása előtt is foglalkozott internetes tartalomszolgáltatással. Két évvel ezelőtt a Google felvásárolta a Deja.com-ot, a híres Usenet hírcsoportjait és fórumait üzemeltető vállalatot. Nem sokkal később pedig létrehozták a Google News híroldalt, amely több mint 4000 híroldalról gyűjt össze híreket.
Kevesebb leállás
David Krane, a vállalat kommunikációs igazgatója elmondta, hogy nagy terveik vannak a két vállalat együttműködési lehetőségeit illetően, de részleteket nem árult el. Mint mondta, a Blogger felhasználóinak nincs okuk az aggodalomra, mivel nem terveznek változásokat a közeljövőben. Első lépésként a Bloggert működtető szoftvert áthelyezik a Google hatalmas szerverhálózatára, így a szolgáltatás sokkal megbízhatóbban fog működni.