További Net cikkek
Az időeredmény összesíti a harminc kérdés képernyőn való megjelenése és a válasz elküldése között eltelt időt, vagyis a hálózat lassúsága a szervezők reményei szerint nem jelent hátrányt senki számára.
A ranglista első helyére az kerül, aki minden kérdést a lehető leggyorsabban megválaszolt. Az eredményoldal szerint volt aki 0,51 perc (30,6 másodperc) alatt végigkattintotta a 30 kérdést, és egyszer sem tévesztett.
Megvan a rés
A Népszabadság online egyik fórumában viszont részletesen ecsetelik az önjelölt szakértők, hogyan lehet módosítani a szervernek küldött visszajelzéseket. A kód ugyanis titkosítás nélkül tartalmazza az adott kérdés megválaszolására felhasznált időt.
Az átküldött érték a leírás szerint szabadon manipulálható, illetve a törés kivitelezhető a számítógép belső órájának természetellenes lelassításával is. Az egyik felhasználó a lehetőségek ecsetelésén túl "megfelelő ellenszolgáltatás ellenében" tuti nyerő időeredményt produkáló program megírására is vállalkozik.
Aki robot, monnyon le
A Népszabadság a játékot természetes személyek és nem robotok vagy programok számára írta ki, jelentette ki kérdésünkre Szabó Gabriella, a Népszabadság értékesítési marketing igazgatója. Így a kvízjáték részvételi feltételeit külön nem kell módosítani ahhoz, hogy kiszűrjék a manipulációkat.
A jelenlegi rekordnál jobb eredményeket kivétel nélkül megvizsgálják, és adott esetben diszkvalifikálják. Fontos tudniuk a felhasználóknak, hogy a trükkös válaszadók nem szoríthatják ki a kétkezi próbálkozókat, jelentette ki az igazgató. A 0,51 perces rekordot is sokáig ellenőrizték, majd végül engedélyezték. A játék különben rendkívül népszerű, még a tengerentúlról is regisztráltak játékost.
Szabó Gabriella emlékeztetett arra, hogy a játék során valóban az ország legtájékozottabb emberét keresik. Ezért a játék lezárása előtt a ranglista helyezettjeinek elért eredményeit részletesen meg fogják vizsgálni és kizárólag olyan résztvevő lehet a nyertes, akinek az esetében egyértelműen kizárható a manipuláció lehetősége.
Kétféle időmérés
Két lehetőség van a válaszadó teljesítményének mérésére. Vagy a szerveren nézik a válaszok közt eltelt időt, vagy a felhasználó számítógépén, részletezte az Index kérdésére a műszaki hátteret a kvízjátékot fejlesztő Smartworks egyik munkatársa.
Az első esetben azonban a lassú hálózatról bejelentkező felhasználókat egyértelműen hátrány éri. Volt erről vita korábban, és ez a műszaki korlát más hasonló játékoknál is problémát jelent.
Ha viszont a felhasználó számítógépén van a mérési etalon, fennáll a manipuláció esélye. A legtöbb felhasználó viszont biztosan nem csalás útján akar érvényesülni a játékban, jelentette ki a fejlesztő.
Ezen kívül az eredményt összevethetik az oldal letöltése és az elküldés között eltelt idővel. Már eddig is voltak olyan képtelenül gyors eredmények, amelyeket kénytelenek voltak törölni, mondta el kérdésünkre a fejlesztő.
Reális a fél perc?
A jelenlegi legjobb, fél perces eredmény viszonylag reális lehet, aki valóban tudja a válaszokat, ennyi idő alatt végezhet a harminc eléje kerülő kérdéssel, jelentette ki a Smartworks szakértője.
Az említett fórumban megforduló felhasználók viszont úgy találják, hogy a kérdések elolvasásával egy perc alatt aligha lehet végignyomni a kérdéssort. Mások bizonygatják, hogy természetes úton érték el az 51 másodperces eredményüket.
Mi van, ha megszakad
A Smartworks munkatársa nem kívánta megnevezni, hány kérdésből választják ki az aktuális feladatsort. A hivatalos válaszok helyességéről sem tudott nyilatkozni. Mint elmondta, ezeket készen kapták az adatbázishoz. Szabó Gabriella elmondása szerint több ezer kérdést tartalmaz most az adatbázis, illetve folyamatosan újabbakat töltenek fel.
Korábban a játék összeállítói gondolkoztak olyan korlátozáson, hogy a felhasználók a kérdések "elfogyásáig" játszhassanak, illetve a még szigorúbb változatban minden felhasználó csak egyszer próbálkozhatott volna.
Minél többen használják
A modemmel játszó felhasználókkal viszont nem lehet megtenni, hogy a megszakadó kapcsolat miatt elbukják az egy próbálkozásukat, mondta a Smartworks fejlesztője. Illetve a játékkal az volt a cél, hogy minél többen használják. Így jelenleg a kvízjátékban minden regisztrált NOL-felhasználó tetszőleges számú alkalommal indíthatja a 30 kérdést, tudtuk meg.
Az Index afelől is érdeklődött, hogyan lehetne megállítani az időjelet különben békén hagyó manipuláció más formáit, amikor például adatbázis válaszol rendkívüli sebességgel a játék adatbázisának. A lapunknak nyilatkozó fejlesztő szerint ilyesmi sajnos bármikor megoldható. Szabó Gabriella szerint az emberi találékonyság korlátlan, de mindent megtesznek a játék tisztaságának megőrzéséért.