Az internetes telefonszolgáltatásból (VoIP) származó bevétel világszerte 18 százalékkal, 614 millió dollárra nőtt a második negyedévben az év első három hónapjához képest, tette közzé az Infonetics Research piackutató cég. Éves szinten még látványosabb, 55 százalékos bevételnövekedést értek el a VoIP-szolgáltatók világszerte. Az előrejelzések szerint a szegmens bevétele 2008-ra elérheti az 5,7 milliárd dollárt. Észak-Amerikában az otthoni és a kis irodai VoIP-felhasználók száma a tavalyi 1,1-ről 2008-ra 24,3 millióra nő, évente több mint hatmillió internetes telefon-előfizetőre tesznek szert a szolgáltatók 2006 és 2008 között, állítják az Infonetics Research kutatói. Európában a 2004-es 2,2-ről várhatóan 27,8 millióra nő a VoIP-ot használók száma.
Míg az egyéni felhasználók körében főként a különböző szoftveres megoldások - mint például az eBay által 2,6 milliárd dollárért megszerzett Skype - népszerűek, addig a vállalati ügyfelek inkább a hardvert és alkalmazást egyben kínáló konstrukciókat részesítik előnyben. Ennek oka, hogy több szolgáltatást, illetve jobb minőséget lehet elérni az ilyen megoldásokkal.
Nem helyhez kötött
Főként a vállalati ügyfelekre összpontosít a szélessávú internethálózaton telefonszolgáltatást kínáló Asylum Telecom is. A 2003-ban alapított társaságnak két központja van, az egyik az Egyesült Államokban, a másik Magyarországon. Ez utóbbi, mintegy 40 fős létesítményben végzik a fejlesztés nagy részét. A cég partnereken keresztül értékesíti internet alapú telefonbeszélgetést lehetővé tevő készülékeit, mondta el a Világgazdaságnak Paul Cheng, az Asylum Telecom alapítója és vezetője.
A cég 2004-ben indított szolgáltatásával főként a közép-európai piacokat célozta meg, de gyakorlatilag a világ bármely pontján élő, szélessávú internetelérést létesített felhasználó előfizethet. A célpiacok kiválasztásánál döntő szerepet játszott, hogy Kelet-Közép-Európában a távközlési piac még nem volt annyira telített, mint az Egyesült Államokban, illetve Nyugat-Európában, így több lehetőséget kínált az újonnan belépők számára, közölte a vállalat alapítója.
Élénk verseny kell
A társaság internetes telefonszolgáltatásával nemzetközi hívások esetén az előfizetők akár 60-90 százalékos megtakarítást is elérhetnek. Ráadásul a szolgáltatásra előfizetők egymás közötti kommunikációja ingyenes. Az egyes hívások díja elsősorban a célország telefontarifáinak függvénye, így azokba az országokba lehet majd igazán olcsón telefonálni, ahol a távközlési piacon tapasztalható élénk verseny már leszorította az árakat. Maga a megoldás egy adapterre és természetesen magára a szolgáltatásra épül, amelynek igénybevételéhez szélessávú elérés szükséges. Az Asylum rendszere számítógép közbeiktatása nélkül használható.