Védekező pozícióból támadóállásba helyezkedett a Microsoft: míg eddig a Google saját operációs rendszerre vonatkozó, nyilvánosan el nem ismert tervei domináltak a két vállalat párharcában, most Redmond visszavág, és új, a Google-nél hatékonyabb keresővel igyekszik elvenni a kaliforniai cég kenyerét.
"Azt állítjuk, hogy hat hónapon belül relevánsabbak leszünk az amerikai piacon, mint a Google" - mondta szerdán a Reutersnek Neil Holloway, a Microsoft Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős igazgatója. Holloway szerint az amerikai hódítást követi majd Nagy-Britannia és Európa, ahol a Microsoft azért veszi át a vezetést a Google-től, mert jobb lesz "a keresés minősége és relevanciája abból a szempontból, hogy megoldást nyújt-e az ügyfélnek".
Kérdés, hogy ha jobb is lesz a Microsoft új keresője a világelső Google-nél, sikerül-e megfelelő számú felhasználót áttéríteni rá. A Microsoft ezért valószínűleg régi módszereihez folyamodik majd, és szoftverpiaci dominanciáját kihasználva integrálja az új keresőt - ha nem a 2006 végére ígért operációs rendszerbe, a Vistába, akkor például a Windows Messengerbe és a Hotmail ingyenes webes levelezőbe.
Ha a Windowsba tennék, annak nem örülne a Google
Az operációs rendszerbe való integráció többször is súlyos jogi problémákat okozott a Microsoftnak: a versenytársak és a szabályozó szervek előbb az Internet Explorer Windowsba való beépítésének jogosságát kérdőjelezték meg, majd a Windows Media Playert kellett eltávolítania a redmondi cégnek - többek között az operációs rendszer Európában forgalmazott változataiból.
"Be kellene építenünk vajon egy a Google-höz hasonló, de annál kétszer jobb keresőt a Windowsba?" - tette fel a kérdést Holloway a szerdai technológiai csúcstalálkozón. "Ha megtennénk, nem hiszem, hogy a Google-nek nevezett vállalat nagyon örülne neki."
Az igazgató szerint a Microsoft keresője annyival feltétlenül többet tud majd a Google-nél, hogy a dolgok mélyére ás ahelyett, hogy csupán a keresési eredményeket tartalmazó url-eket jelenítene meg. Holloway elmondta: a kutatások szerint most a felhasználók az esetek 50 százalékában nem találják meg, amit keresnek a neten.Egyelőre nem tudni, mikor jelenti be a Microsoft az új keresőt, de az is elképzelhető, hogy a nagy-britanniai premier egybeesik majd az amerikaival. A franciaországi és németországi bevezetés három hónappal követi az amerikait, mondta Holloway.