Sugár András, a T-Mobile vezérigazgatója szeptember végén azt nyilatkozta, hogy a márkaváltás sikerrel zárult, de a kérdés most az, hogy vajon Magyarország legnagyobb távközlési cége, a Matáv miként keveredne ki egy hasonló szituációból.
Nem aktuális a kérdés
A Matáv Csoport kommunikációs igazgatója, Nagy Bálint elmondta, hogy több hónapja vizsgálják a 'T-márka' további bevezetésének a lehetőségét, de ezzel kapcsolatban mostanában semmilyen bejelentést nem terveznek.
"A Westel névváltással szinte egyidőben felmerült a T márka esetleges teljeskörű bevezetése. Látva a T-Mobile átütő sikerét és ismerve a Deutsche Telekom ambiciózus márkaépítési terveit az újabb márkaváltás feltételeinek vizsgálata ma már intenzívebb szakaszába lépett, de a Matáv esetleges névváltásáról szóló igazgatósági döntés legelőbb 2005 első negyedévében születhet meg" - mondta el az Indexnek Nagy Bálint. Egyúttal cáfolta azt az értesülést, mely szerint a Matávcom weboldalának januári megújulása, illetve az oldal közepén látható négyzetek erre az arculatváltásra utalnának.
Megéri váltani?
"A régi, jól bevált márkanevek félredobásának főleg veszélyei, hátrányai lehetnek, és ebből csak akkor válhat előny, ha az új nevet még jobbra cserélik, erőteljes reklámkampánnyal megtámogatva az akciót" - mondta el lapunknak Hofmeister Ágnes, a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketing tanszékének megbízott vezetője, aki munkatársait és a végzős marketing szakirányos hallgatókat is megkérdezte erről.
A marketingkommunikációs szakértő szerint teljesen érthető, ha a globális anyavállalat a saját nevét akarja adni a piaci terjeszkedéssel "bekebelezett" leányvállalatoknak is, és ez nem zárja ki az apró eltéréseket, tehát a Matávból a Deutsche Telekom mintájára akár Magyar Telekom is lehet a későbbiekben. A Matáv egyébként már levédte a magyartelekom.hu webcímet.
Minket nem érint
Az egységes névhasználatnak erődemonstrációs jellege van, a cég nagyságát is megmutatja, és távolabbi térségekre is kisugárzóan hat, de a potenciális vetélytársak jelentős beruházásokkal és reklámkampányokkal saját pozíciójuk erősítésére is használhatják a névváltoztatást, mondta Hofmeister Ágnes, majd hozzátette, hogy a vásárlók ennek csak az elviselői lehetnek.