További Tudomány cikkek
- Hatalmas aranylelőhelyre bukkantak Kínában, ez lehet a Föld egyik legnagyobbja
- A Csendes-óceán villámai miatt lehet több zivatar Magyarországon
- Használható fegyver-e a kínai Halálcsillag?
- Megőrülhetett a Balti-tenger magányos delfinje?
- Vészhelyzeti csúcstalálkozót hívtak össze a kutatók, katasztrofális tengerszint-emelkedésre figyelmeztetnek
A kutatók elmondása szerint ez a Nagy-Britanniában valaha készült legnagyobb, legfejlettebb és legerősebb rakéta. A repülése során elérte az óránkénti 1600 kilométeres sebességet, és ezzel a leggyorsabb brit rakétává vált.
"A következő kitűzött célunk a világűr elérése" - nyilatkozta a BBC-nek Ben Jarvis, a Mars rakétafejlesztő csoport (Mars) képviselője a Nevada sivatagból, műholdas átvitel segítségével.
A legerősebb hibrid
Deimos-Odyssey |
A hibrid hajtómű a szilárd és a folyékony hajtóanyag elegyét alkalmazza, kombinálva ezzel a folyékony hajtóanyag jobb adagolhatóságát illetve a szilárd hajtóanyag erejét és hatékonyságát.
A rakéta kilövése után néhány apró műszaki gond merült fel, emiatt nem sikerült elérni az előre kitűzött legnagyobb magasságot. A rakétaépítők mégis lelkesen ünnepelték, hogy 7600 méterre tudták emelni a hibrid hajtóanyagú rakéták magassági rekordját.
Két darabban landolt
A fedélzeten elhelyezett érzékelők rögzítették, ahogy a brit fejlesztésű B4 hibrid rakétamotor a 15 másodperces működése során 1600 km/h fölé gyorsította a szerkezetet. Egyébként minden ejtőernyő problémák nélkül kinyílt, és biztonságban landolt a rakéta két darabja.
Ben Jarvis elmondása szerint a rakétájuk berendezései közül több a lehető legfejlettebb volt. A műszerek közé tartozott két videorendszer, nagyfelbontású képeket közvetítve a repülés alatt, illetve egy GPS helymeghatározó rendszer három számítógéppel megtoldva, a magasság, sebesség és más adatok rögzítésére.
Az űrbe törnek
A kutatók következő célja a világűr elérése lesz. Független csoportként elsőként szeretnének a Föld légkörét elhagyó rakétát építeni. "Bár ez alkalommal nem döntöttük meg a saját magassági rekordunkat, mert részben elveszett a rakéta orra a kilövésnél, a repülés remekül sikerült. Az is komoly fegyvertény, hogy az új típussal a brit építésű rakéták között a második legjobb magassági értéket értük el" - mondta Ben Jarvis.