Leváltották az orosz metróvonatok felújításának vezetőjét
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Transmasholding a Metrovagonmassal közösen új vezető kinevezéséről döntött a budapesti metróhálózat vagonjainak felújítási projektjének élére - közölte a vállalat. Denisz Silora esett a választás, aki korábban a Transmasholding (a Metrovagonmas tulajdonosa) könnyű- és városi szállító vasúti jármű osztályának vezetője volt. Silo a Budapesti metróhálózat vagonfelújítási projektjének sikeres kivitelezéséért lesz felelős, beleértve a gördülőállomány biztonságát, a problémamentes működést, a menetrendtartását, a karbantartási munkák teljesítését, a szállítási idők betartását, illetve a szerelvény üzembe helyezését.
A vezető első számú munkahelye Budapesten lesz. Silo komoly tapasztalatokkal rendelkezik a különféle gördülő szerelvények megalkotásában és üzembe helyezésében, többek közt metróvagonok terén is. Karrierjét az Alstom Transportnál kezdte, ahol a berendezések szervízmérnökeként, majd pedig üzletfejlesztési managerként dolgozott. Denisz jelentős tapasztalattal rendelkezik európai országokban végrehajtott projektet terén, és jól ismeri az előírásokat.
Az új vezető állítólag jól ismeri a Budapesti vagonok felújítási projektjének technikai oldalát, részt vett a magyar és orosz szakértők munkájának koordinálásában, kiváló szervezőként mutatta meg magát - írja a közlemény. Megtudhatjuk belőle, hogy a Budapesten dolgozó csoport 25 magasan képzett szakemberből áll, akik nagy tapasztalattal rendelkeznek a modern szériájú vonatok üzembe helyezésében az oroszországi metróhálózatokban.
A BKV munkatársaival közösen minden nap ellenőriznek minden egyes szerelvény főbb rendszereit, beleértve a fékeket, ajtókat, a meghajtást. A tesztelés mind normál, mind vészüzemmódban zajlik.
Új vonatok
A közleményből kiderült, hogy a terv szerint a közeljövőben újabb felújított vonatokat helyeznek üzembe. Minden hónapban minimum 2 új szerelvény fog a vonalra kerülni. 2017 végére a számuk eléri a 21-et. Az ütemterv szerint 2018. június 12-ig a budapesti metróhálózat összesen 37 darab, hatvagonos vonatot kell, hogy üzembe helyezzen.
Jelenleg a Budapesti metróhálózatban 13 db felújított 81-714.2К/717.2К vonat található. 7 közülük rendelkezik üzemeltetési engedéllyel. A szerelvények az orosz vállaltnál teljes felújításon estek át a magyar főváros közlekedési vállalata, a BKV megrendelésére.
Egy sor hibajelenség és kellemetlen eseményt követően az orosz szerelvények ismételten üzembe helyezték az M3-as metróvonalon, július 18-tól kezdve a mai napig normál üzemmódban üzemelnek, minden üzemeltetési utasítás betartásával és a szükséges utasbiztonsági szintbetartásával. A feltárt hibák vizsgálata a Metrovagonmas szerint rámutatott arra, hogy nem jelentettek veszélyt az utasok biztonságára nézve.