Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMÖsszejött a pénz a Hollandiába kivándorolt magyarok filmjére
További Cinematrix cikkek
- James Gunn a véres és kimerült Supermanhez hasonlította Amerikát
- Ennyire személyes hangvételű film még sosem készült a legendás intézményről
- A Rocknak köszönhetjük a világ legpusztítóbb karácsonyi akciófilmjét
- Kicsi, mire jó ez a narkós és borzasztó sivalkodás?
- Szívbe markoló animációs film érkezik a mozikba
6000 euró helyett jóval több, 7500 euró jött össze a Kickstarteren a Menjek/Maradjak hollandiai epizódjának költségeire. A külföldre kivándorló magyarok portréit dokumentumfilmen megörökítő Erasmus EuroMedia díjas sorozat alkotóit 163 magánember, és 2 cég, az Index.hu Zrt. és a BlaBlaCar dobta össze, akik egy-egy 1000 eurós társproduceri kredittel szálltak be a gyártásba.
A 2016 tavaszára elkészülő holland epizódot a Hágában élő, médiadizájnt tanuló Bogádi Csaba rendezi, aki mögött a Menjek/ Maradjak sorozatot jegyző SpeakEasy Project producerei állnak.
A Menjek/Maradjak: A holland epizód kifejezetten a Randstad régióra (Hága, Amszterdam, Rotterdam, Utrecht) koncentrál. Hősei holland és magyar fiatalok, akik Európa egyik legjobb módú országában keresik a boldogulást, és a számuk tízezres nagyságrendű. A szabadulószobát üzemeltető magyarokról mi is írtunk cikket.
A holland epizód mellett két másik Menjek/Maradjak-film is készül, bár ezek bemutatója és a finanszírozása egyelőre bizonytalan:
- a Sweet Home a hazaköltözők életét dolgozza fel,
- az Inside Berlin pedig a korábbi epizódokat rendező, időközben Berlinbe költöző Imre Loránd Balázs személyes dokumentumfilmje.
A Menjek/Maradjak sorozatot jegyző SpeakEasy Project (Józsa László, Hernáth Csaba, Imre Loránd Balázs) két évvel ezelőtt Magyarországon filmesként elsőként folytatott sikeres közösségi finanszírozási kampányt, amellyel egynegyed részben finanszírozták londoni dokumentumfilmjüket.
A New York-i és londoni fiatalok életét bemutató első két epizód sikeresen debütált mozikban, tévében és a neten is. Az Indavideó Filmen mindkét epizód megtekinthető.
Az eddig megjelent filmek netes és tévés nézettsége 500 ezer felett jár
Rovataink a Facebookon