Miklós
-7 °C
2 °C

Ismét a tv2-nél az előny

2002.11.28. 15:32
Enyhe előnyre tett szert a tv2 az elmúlt héten az RTL Klubbal szemben; a megújult adó mind a teljes lakosság, mind a "kereskedelmi korosztály" körében néhány százalékkal megelőzte versenytársát. A 33,5, illetve 29,1 százalékos átlagos közönségarányt produkáló kereskedelmi tévék mellett a szintén populáris arcot öltő MTV 15 százalékot ért el.
Stabilizálódott a Big Brother előnye az RTL Klub Való Világával szemben, a világon végigsöprő licenc azonban nemzetközi viszonylatban is páratlanul erős konkurenciát kapott a hazai készítésű Való Világgal. A Big Brothert a hétköznapokon átlagosan 1 792 700 néző tekintette meg, míg a Való Világ-villa lakóit 1 737 200-an figyelték; amiből látható: a verseny továbbra is kiélezett.

A szombati kiszavazóshow, ahol Zsanett távozott a BB-házból, ismét ünnepi hangulatot varázsolt a tv2 stúdiójába; a csatorna ezen a napon több mint 15 százalékkal magasabb főműsoridős közönségarányt ért el a reklámozóknak legfontosabb 18-49 évesek között, mint az RTL Klub, visszavágva a hétfőn, szerdán és pénteken elszenvedett, igaz, kisebb mértékű vereségért, valamint azért, hogy a megelőző héten az RTL Klub nyerte a szombati főműsoridőt. A kiszavazóshow-ra ezúttal 2 371 460 tévéző volt kíváncsi.

Limonádészezon

realitynaplo.index.hu
Volkssturm - Big Brother-megnyitó

Realitynapló 1. - Lehet matyizni

Realitynapló 2. - És provokátorok

Realitynapló 3. - Tulajdonképpeniségek

Születési agónia - Való Világ-megnyitó

Realitynapló 4. - A valóság odaát van

Realitynapló 5. - Mindörökké valóság

Realitynapló 6. - A Nagy testvért figyeljétek?

Realitynapló 7. - Szerencseherék

Realitynapló 8. - Jogi esetek

Realitynapló 9. - Valóságshow-elmélet haladóknak

Realitynapló 10. - Fele királyságok

Realitynapló 11. - Vissza a valóságba

Realitynapló 12. - Ámbár

Realitynapló 13. - Kontrapornó

Realitynapló 14. - Valóságshow a sufniból

Realitynapló 15. - Irén Csodaországban

Realitynapló 16. - Tizenkét választás

Realitynapló 17. - Valóságshow első vérig

Realitynapló 18. - A valóság sivataga

Realitynapló 19. - A kő marad

Realitynapló 20. - Mese egy szalmaszőke jányról

Valamivel több, mint 1 400 000 honfitársunk nézte az RTL Klub Limonádé című új sitcomját pénteken, amivel az megelőzte a szerdáról szombatra áthelyezett, hasonló műfajú tv2-s Teát. Utóbbi műsornak 1 373 ezer nézője volt. A különbséget többek között az is magyarázhatja, hogy a Tea teljes időtartamában a Való Világgal ment szembe, míg a Limonádénak csak az elejét "fogta le" a Big Brother, az utána kezdődő Activityről nyilván többen kapcsoltak át a könnyed vígjátékra.

Három a kislány

Sajátos kő-papír-olló játék folyik a kora délutáni talkshow-k között. Claudia műsorát rendre megelőzi a Mónika, a közönségarány eltérése szerdán elérte a kínosnak mondható 12 százalékot. A Mónika ütközik mind a Claudiával, mind Jakupcsek Gabriella talkshow-jával; Jakupcsek azonban sokkal inkább megközelíti a versenytárs eredményeit. Mi több, kedden és pénteken felül is múlta az RTL Klub korábban egyeduralkodó kibeszélőshow-ját. A teljes képhez hozzátartozik azonban, hogy a Jakupcsek kezdetekor az RTL-en a viszonylag csekélyebb érdeklődést vonzó Miami Vice, míg a Claudia vége felé a hosszabb ideje gyengélkedő sztármagazin, a Találkozások fut. A 35-45 százalékos közönségaránnyal büszkélkedő hölgyek mellett megalázóan alacsony nézettsége van az MTV hasonló próbálkozásának. Az Élesben című talkshow egyetlenegyszer sem érte el a tíz százalékot, a műsort átlagosan 240 ezren nézték.

A legolcsóbb műsor

Költséghatékonyság szempontjából a legértékesebbnek az RTL Klub péntek esti adásfelfüggesztése bizonyult. A húszperces elsötétítést 658 ezer honfitársunk tekintette meg, amivel az RTL sötét képernyője jóval felülmúlta az MTV hat órai Híradóját (306 ezer néző) és az ugyanott sugárzott Navigátort (420 000).

Kik nézték az adásfelfüggesztést?
Az AGB Hungary közleménye
Az alábbi okokból kifolyólag a műsor-felfüggesztés 15 perces időtartamára vonatkozóan az AGB Hungary által üzemeltetett műszeres nézőmérő-rendszer nézőket regisztrált. A felfüggesztés időtartama alatt - a megelőző negyedóra nézettségéhez képest - a kereskedelmi csatorna nézettsége felére csökkent, melyet több nézettségi mutató (AMR, SHR, ATV, ATS abszolút és %-os értéke) is alátámaszt. Adatainkból egyértelműen az is kitűnik, hogy a nézők a felfüggesztés időtartama alatt fokozatosan más csatornák műsora felé fordultak.

A nézettség adott időszakra vonatkozó megjelenésének okai a következők lehettek:

1. Amennyiben egy néző a felfüggesztés időtartama alatt olvasható tájékoztatást 15 másodpercnél hosszabb ideig olvasta, úgy a rendszer az adott percre vonatkozóan a személyt nézőnek regisztrálta. Ez az eljárás a mérési rendszer sajátossága, a világon valamennyi műszeres nézőmérő rendszer hasonló elven működik.

2. Mivel a csatorna frekvenciája aktív volt, és azon a nem-műsor jellegű szolgáltatások (pl. teletext) folyamatosan elérhetőek voltak, ezért azok a nézők, akik ezeket igénybe vették (a teletext olvasását akár a felfüggesztés időtartama alatt kezdve meg), a csatorna nézőjeként jelentek meg.

3. Mivel a nézőket tájékoztató feliratban konkrétan nem volt megjelölve, hogy az adásfelfüggesztés meddig tart, így előfordulhatott, hogy egyes nézők több percen át is az adott csatornán maradtak.

A fentiekből kifolyólag a műsor-felfüggesztés idejére bizonyos nézőszám megjelenése az adott csatornára vonatkozóan természetes, hiszen a világon alkalmazott műszeres nézőmérő rendszerek mindegyike hasonló elven működik.