Ilyen dögösen szól a tekerőre átírt Négy Évszak
Tegnap került szóba a tekerőlant kapcsán, hogy milyen mókás volt a francia barokk: épp úgy írták át divatos hangszerekre a régi slágereket, ahogy azt manapság szokás. Nicolas Chédeville például egy pár évtizedes kompozíciót, Vivaldi Négy évszakát dolgozta fel tekerőre, illetve dudára.
A különleges hangulatú Le printems, ou Les saisons amusantes című művébe kimazsolázott pár tételt az eredetiből, kicsit átpofozta, áthangszerelte, hozzáköltött egy keveset, röviden csinált belőle egy rádióbarát verziót.
A szórakoztató végeredményt csak Michèle Fromenteau tekerőlantos lemezéről és néhány YouTube-on keringő, nem túl jó felvételről ismerem, úgyhogy egészen meglepődtem, mikor bekommentelték a poszt alá, hogy van egy magyar zenekar, amelyiknek szerepel a repertoárján.
Ők a Simplicissimus, akiknek csak annyi a mottójuk, hogy
a legvidámabb barokk.
Ilyen vígan szól előadásukban ez a zene tekerőlanttal:
Ami még izgalmasabb, hogy most élőben is meg lehet hallgatni tőlük, ugyanis december 6-án egy ingyenes koncertet adnak Budapesten a Párbeszéd Házában, ahol ez a darab is előkerül ifj. Szerényi Béla tekerőjátékával.
Ami meg a legizgalmasabb, hogy a setlist szerint egy ősbemutató is lesz a koncerten: ifj. Szerényi Béla b-moll csembalóversenye, amely a Kalotaszeg nevet viseli. Kíváncsi leszek hogy hogyan gyúrnak barokkból és népzenéből kortársat.
Még több régizenei érdekességért kövessétek zenetörténeti sorozatunkat a Facebookon!