Újabb cég mászott fel a szexizmusvonatra
A vállalatok és a megbízott piackutató meg pr-cégeik feltételezhetően a legnagyobb jóindulattal és a törzsvásárlóikról szerzett mély és alapos tudással felvértezve állnak neki a termékeiket promózni, közben viszont rendszeresen úgy betonozzák be a nemi sztereotípiákat, hogy Harrach Péter is elmosolyodik. Ilyesmit sikerült most a Jar mosogatószert gyártó Procter & Gamble cégnek, amely gondolt egyet és
Nyilván tudják, hogy főleg nők veszik a termékeiket, és a házimunka tipikusan a nőkre hárul a családokban. Ebből viszont nem következik, hogy
- csak nők mosogatnának
- csak a nők mosogatásélménye releváns, ezért csak őket kell megkérdezni arról, hogyan mosogatnak
- vagy hogy bárki több mosogatószert vesz meg attól, mert csak nőkkel készült kutatással alapozzák meg a marketingkampányt.
Indoklást a cég közleménye sem ad, hogy miért kell nőket megkérdezni a házimunkáról és az azt segítő termékekről, hanem magától értetődő tényként kezeli azt.
Miközben nyilván férfiak is mosogatnak, abból pedig, hogy valaki nő, nem következik, hogy mosogat. Ha "háziasszonyokat" kérdeztek volna meg, az is elég szar lenne, mert az is csak erősítené a sztereotípiát, hogy a házimunka női munka, de azért ott legalább lenne valami szűkítés. De a P&G felmérésénél ilyen nincs, csak ezer, 18 éven felüli "hölgyet" kérdeztek meg.
Mint mosogató férfi, a csap mellől is gratulálok a P&G-nek! Indulhatnak a szexista kommentek!