További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A zárt ülésen tett személyi javaslatot ezúttal az összes szocialista képviselő támogatta, valamint igent mondott rá az SZDSZ és az MDF is. A Fidesz és a KDNP képviselői tartózkodtak a szavazáskor, mert nem értettek egyet azzal, hogy az új vezérigazgatótól elvegyék kinevezési jogait. Az ellenzék egyébként a reggeli ülés jogszerűségét is vitatta.
Kocsis István a döntés szerint öt évre kapott megbízást, munkaviszonyának kezdete 2008 szeptember 1. Fizetése megegyezik Antal Attila korábbi vezérigazgató fizetésével, azaz havi bruttó másfél millió forint, plusz évi 150 százalékos prémium.
Az Index úgy tudja, hogy az ülésen Tóthfalusi György, a BKV igazgatóságának elnöke bejelentette, hogy a fővárosi közgyűlés csütörtöki ülésén helyszíni kiosztással adnak ki egy előterjesztést, ami a BKV alapító okiratának módosításáról szól.
A módosítás lényege, hogy az új vezérigazgató munkáltatói jogkörét elvonják, így gyakorlatilag nem nevezhet ki önállóan helyetteseket. Az Index értesülése szerint ez a módosítás annak a politikai alkunak a része, amelynek során végül is az új vezérigazgató személyét elfogadta a szocialista és a szabaddemokrata frakció.
Kocsis István korábban az ÁPV Rt. vezérigazgató-helyettese, majd vezérigazgatója, a Paksi Atomerőmű Rt. vezérigazgatója, később pedig a Magyar Villamos Művek Zrt. vezérigazgatója volt. A MÁV Start igazgatósági elnökeként is tevékenykedett. Az MVM éléről márciusban rúgták ki.
Antal Attila, az előző BKV-vezérigazgató 2008. március 9-én mondott le megromlott egészségügyi állapotára hivatkozva. Ekkor azonban már állt a botrány, mert kiderült, hogy a BKV attól az Alfa Busz Kft.-től venne használt buszokat, amelynek egyik alvállalkozója Antal Zsolt, a BKV vezér fia. A másik nagy port kavart ügy, ami a vezérigazgató távozásához vezetett, az AAM tanácsadó céggel kötött többmilliárdos szerződés.
Tarlós szerint nem szabad elvállalni a pozíciót
Tarlós István, a fővárosi Fidesz-KDNP frakciószövetség vezetője nem vállalná el Kocsis István helyében a BKV vezérigazgatói tisztét, mert a szakember a munkáltatói jogok elvonásával gyakorlatilag kiszolgáltatott helyzetbe kerülne. A fővárosi ellenzéki politikus elmondta: a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén várhatóan ilyen értelmű döntést hoznak az MSZP-, az SZDSZ- és az MDF-frakcióban ülő képviselők. Utalt arra, hogy az említett jogkör elvonása a főváros gazdasági bizottságának reggeli ülésén került szóba, ahol Kocsis Istvánt megválasztották; az ellenzéki frakciószövetség ezért nem támogatta a döntést. Tarlós István azt közölte, Kocsis Istvánt eddigi tevékenysége alapján szakmailag egyértelműen alkalmasnak tartja a BKV vezetésére, ám, mint mondta, Kocsis István egyenesen a szakmai és emberi tekintélyét kockáztatná, ha elfogadná a megbízatást. (MTI)