A csapatok megmentették a Brit Nagydíjat

2004.11.10. 11:31
A keddi londoni találkozón kilenc Forma-1-es istálló - a Ferrarin kívül az összes - beleegyezett, hogy jövőre kevesebbet tesztelnek, és a megspórolt pénzt a Brit, valamint a Francia Nagydíjra költik, így 2005-ben is lesz futam Silverstone-ban és Magny Cours-ban.
A sportágat irányító Bernie Ecclestone és a csapatigazgatók londoni egyeztetésén eldőlt, hogy a sokáig veszélyeztetett Brit és Francia Nagydíj is szerepelni fog a jövő évi Forma-1-es versenynaptárban.

Először lesz tizenkilenc futam egy évben

"A törökországi futammal együtt tizenkilenc viadal lesz 2005-ben. "Megkötöttük az üzletet Bernie Ecclestone-nal. Mind a kilenc csapat pénzt fog veszíteni, de versenyezni akarunk Angliában és Franciaországban is" - erősítette meg Paul Stoddart, a Baumgartner Zsoltot is foglalkoztató Minardi főnöke.

Londonban, a Heatrow repülőtér Hilton hoteljában tartott találkozón megjelent kilenc istállóvezető beleegyezett, hogy a felére csökkentik a teszteléseket, és az így megtakarított pénzből fedezik a silverstone-i és a Magny Cours-i nagydíj költségeit. Az ausztrál menedzser szerint a hivatalos bejelentésre december 10-én kerül sor. Korábban tizennyolc verseny volt a legtöbb egy évben.

A Ferrarit nem érdekelte a Brit GP

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher csapata, a Ferrari egyedüliként nem vett részt a megbeszélésen, mivel a maranellóiak ellenzik a tesztprogram karcsúsítását és a sportág költségeinek csökkentését.

Paul Stoddart a Reuters hírügynökségnek nyilatkozva elmondta továbbá, hogy benevezte csapatát a 2005-ös Forma-1-es szezonra: "Ötszázezer dollárt befizettem az FIA-nek, Minardi Europeanként indulunk".

Ha kell, saját motorkat gyárt a Minardi

Az olasz-ausztrál kiscsapat jövője azt követően került veszélybe, hogy a motorszállító Cosworth-t birtokló Ford bejelentette, kiszáll a Forma-1-ből, eladja csapatát, a Jaguart, és a tuningcégét is. Stoddart szerint, ha jövőre nem kapnak régebbi Cosworthokat, akkor saját maguk gyártanak motort.

A már említett Jaguar és az idén szintén Cosworth erőműveket használó Jordan 2005-ös részvétele viszont még mindig bizonytalan, mert eddig nem neveztek. Előbbit még nem sikerült eladni - állítólag a Red Bull italgyártó cég venné meg a gárdát - míg utóbbinak valószínűleg nincs meg a szükséges szponzori háttere.

A nevezési határidő jövő hétfő, november 15-e.