A Renault a motorján dolgozott a legtöbbet

2005.01.25. 14:28
Kedden az ötödik Forma-1-es istálló is kipróbálta a 2005-ös autóját, a Renault R25-ös modellel Fernando Alonso körözött Valenciában. A kocsi első és hátsó szárnya különösen kidolgozott, de a legfontosabb fejlesztés az erősebb, megbízhatóbb motor. A hivatalos bemutatót jövő kedden, Monacóban tartja a gárda.
Kedden a Renault spanyol pilótája Valenciában kipróbálta csapata új autóját, az R25-öst. A hivatalos bemutató ugyan csak egy hét múlva lesz Monacóban, de a géppel már egész héten köröznek Spanyolországban.

Kidolgozott szárnyak és jobb motor

Külsőre nem sok változott az autón, de az első szárny az idei divathoz méltóan - az előírások jobb kihasználása végett - középen süllyesztett lett, majdnem annyira mint a BAR-Honda 007 hasonló alkatrésze. A hátsó légterelő nagyobb, összetettebb, az eddig bemutattot autók közül - Toyota, Sauber, BAR, McLaren - talán a legkimunkáltabb. Változott a hűtőrendszer is, az eddiginél rövidebb oldalobozokra mélyebb bordákat terveztek, és a motorburkolat alakja is módosult.

Az igazi újítások a kasztni alatt vannak, különösen az új, több mint kilencszáz lőerős motor számít előrelépésnek.

Hamarosan Fisichella is bemutatkozhat az R25-tel

"Látszólag alig különbözik az autó az elődjétől, de a motorja megbízhatóbb és erősebb" - nyilatkozta Fernando Alonso, aki az első köröket megtette az R25-tel.

A próba egész héten folytatódik, hamarosan az istálló új pilótája, Giancarlo Fisichella is a volán mögé ülhet.