Vettel elképesztő módon verte a Merciket Malajziában

2015.03.29. 11:21
Azt már 2014-ben is láthattuk, hogy a Mercedes nem verhetetlen, de tavaly technikai probléma kellett a német csapatnál azon a három versenyen, amikor nem Nico Rosberg vagy Lewis Hamilton, hanem Daniel Ricciardo nyert. A Ferrari ás Vettel most viszont ha még nem is erőből, de taktikából nyomta le a Mercedest, amivel megvan a 40. futamgyőzelme a négyszeres világbajnoknak.

Izgalom nélkül jött el a rajt a Maláj Nagydíjon, Lewis Hamilton megtartotta az első helyét, mögötte maradt Sebastian Vettel és Nico Rosberg, két kisebb koccanás – és defekt – ugyan volt, de mindenki rendben el tudott jönni.

A nyugalom viszont csak négy körön át tartott, mert amikor Marcus Ericsson a kavicságyban kötött ki a Sauberrel, egyből beküldték a biztonsági autót, ez pedig teljesen felforgatta a mezőnyt. Az élről sorra ment ki mindenki kerékcsére, egyedül Sebastian Vettel maradt kint a pályán, ez pedigt döntő fontosságú lépésnek bizonyult.

Miközben a Ferrari-pilóta az élen haladt, Lewis Hamiltonnak a hatodik, Nico Rosbergnek pedig a kilencedik helyről kellett visszajönnie. A sokáig második helyen autózó Nico Hülkenberg feltartotta a mezőnyt, de Hamilton így is már a 11. körben a második volt, igaz, Vettel ekkor is gyorsabb volt nála.

A ferraris német 18 kör után cserélt kereket, de annyival gyorsabb volt a lágy, közepes gumikon, hogy hamar beérte az élre álló két Mercedest, amik az újabb kerékcsere miatt estek hátrébb másodszor is. Vettel 18 körrel a vége előtt váltott vissza kemény gumikra az első helyről, de csak egy körig kellett Hamilton mögött mennie, aki harmadszor is kereket cserélt. Keményeket kapott az angol is, a rádióban reklamálással fogadta ezt, mert nem ezeket szerette volna, de akkor már késő volt.

Rosberg a közepes keveréken maradt maradt a végére, de ő és Hamilton is csak alig volt gyorsabb a Ferrarinál, így utóbbi 10 másodpercnél nem tudott közelebb kerülni az első helyhez. Eközben Rosberg ugyan közeledett hozzá a harmadik helyen, de köztük sem lett csata a végéig.

Vagyis a Mercedes rendesen eltaktikázta magát: sem a közepes gumik nem bírták annyi ideig, mint várták volna, se nem voltak annyival gyorsabbak a keménynél, ahogy számoltak, így a végén biztossá vált, hogy nem tudnak semmit tenni Vettel első ferraris győzelme ellen. Ráadásul a két Mercedes már az első kerékcserénél külön taktikára váltott, hiszen más gumikat kaptak, de a német csapat egyik megoldása sem volt nyerő.

Visszatért a Ferrari

A négyszeres világbajnok 40. futamgyőzelmét szerezte, a Ferrari pedig a 2013-as Spanyol Nagydíj után tudott újra nyerni.

Vettel hatalmas örömmel, olaszul kiabálva fogadta a futamgyőzelemet, a maláj közönség pedig – ami két éve, a Webber-Vettel csapatdöntés után kifújolta – majdhogynem hősként köszöntötte a Ferrarival győztes németet.

A csapatversenyben ugyan még mindig nagy a Mercedes fölénye, de a pilóták között már Vettel a második Hamilton és Rosberg közé beékelődve, ami alapján lehet, hogy idén nem sima Mercedes-párharc dönthet majd a vb-címről.

Vettel öröme a maláj győzelem után

A dobogósok mögött az első körben defektet szenvedő Kimi Räikkönen hatalmasat ment,  hiszen negyedik helyre hozta be a másik Ferrarit. A Ferrarik és Mercedesek mögött a két Williams jött be, Valtteri Bottas a hajrában előzte meg Felipe Massát, de másra nem voltak igazán veszélyesek.

A futam meglepetése, persze Vettel után, a 17 éves Max Verstappen volt, aki minden idők legfiatalabb pontszerzője lett a Toro Rossóval, több mint két évet verve az eddigi csúcstartó Danyiil Kvjatra. A Toro Rosso szereplése tovább mélyítheti a Red Bull és a Renault ellentétét, mert a fiókcsapat simán verte a futamon a két Red Bullt.

Hárman kaptak büntetést

Mindkét Force India-pilóta, illetve a lotusos Pastor Maldonado kapott büntetőpontokat a Maláj Nagydíj után. Sergio Pérez Romain Grosjeannal történt ütközése miatt kapott, ezzel háromnál jár, míg Nico Hülkenberg Danyiil Kvjatot forgatta meg, de neki az elmúlt 12 hónapban ez az első büntetőpontja, Pastor Maldonado pedig a biztonsági autó mögött nem tartotta az előírt temopót. Ezért három pontot kapott, amivel már 12-nél jár az elmúlt 12 hónapban: ha eléri a 12-t, egy futamra eltiltják.

A két McLaren nem tudta befejezni a futamot, előbb Fernando Alonsónak kellett kiállnia at energiavisszanyerő-rendszer hűtőjének meghibásodása miatt, majd Jenson Buttonnak követte a turbó hibájával. Végig tudott menni viszont Roberto Merhi a Manorral, bár ő háromkörös hátránnyal fejezte be a versenyt. A másik Manor Will Stevensszel nem állt rajthoz.

Maláj Nagydíj - Futam

H Pilóta Csapat Idő Pontok
0 Fernando Alonso McLaren DNF
0 Jenson Button McLaren DNF
0 Marcus Ericsson Sauber DNF
0 Pastor Maldonado Lotus DNF
1 Sebastian Vettel Ferrari 1:41:05.793 25
2 Lewis Hamilton Mercedes +8.569s 18
3 Nico Rosberg Mercedes +12.31s 15
4 Kimi Räikkönen Ferrari +53.822s 12
5 Valtteri Bottas Williams +70.409s 10
6 Felipe Massa Williams +73.586s 8
7 Max Verstappen Toro Rosso +97.762s 6
8 Carlos Sainz Toro Rosso +1 lap 4
9 Daniil Kvyat Red Bull Racing +1 lap 2
10 Daniel Ricciardo Red Bull Racing +1 lap 1
11 Romain Grosjean Lotus +1 lap
12 Felipe Nasr Sauber +1 lap
13 Sergio Perez Force India +1 lap
14 Nico Hulkenberg Force India +1 lap
15 Roberto Merhi Marussia +3 laps