Hamarosan összefoglaló cikkel jelentkezünk.
Elég húzós volt az autóút, de a csúcsban még rosszabb lehetett
A vonatot nem könnyű megtálalni a Kökin, pedig BKV-bérlettel ingyenes, amúgy egy jegy, és negyedóra alatt a Nyugatiban lehetünk.
A felüljáróig autóval is lehet haladni, de a népligeti felüljárón fél tíz ellenére is csak lépésben.
Így lesz vagy fél óra az út.
Egy taxisofőr azt meséli, mivel az Üllőin két sáv maradt nekik, a Határ útig áll a sor reggel hét óta minden irányban. Eddig is nehezen viselhető volt, de ma az Üllőin már kifele is álltak az autósok a buszok miatt.
A BKK info vezetője szerint az autósok rosszabbul jártak a metrófelújítással, nekik akár 20-30 perccel is hosszabb lehet a menetidő.
8:27-kor indult, 40-re kiért a Kökire a pótló, amelyik mindenhol megáll. Kifelé nagyon jól szervezett a dolog.
Bejutni nehéz. Mindkét irányban oda kell figyelni az utasoknak, hogy mire szállnak - ha valaki E-jelzésűre száll, a Népligethez nem jut el, továbbá van, ami csak a Határ útig/-tól közlekedő metrópótló, de az a népligeti felüljárón közlekedik befelé, tehát a reggeli csúcsban nem a legideálisabb megoldás.
A becslések szerint autósoknak 25-30 perc plusz, a tömegközlekedőknek pedig 15-20 perccel nőtt meg az utazási idejük. Kifelé sokkal gyorsabb a busz, ahol tud ott kertek alatt közlekedik.
Buszsofőrök a Nagyvárad téri záróvonal-felfestésre panaszkodnak - láthatóan még meg kell szokni az új forgalmi rendet, miközben az egyszerre beérő buszokról több százan mennek le a metróba. Kardos Zoltán, a BKK Info vezetője azt mondja, még finomhangolások kellenek.
A Nagyvárad téren gigantikus a tömeg. Nagyon kedves a forgalomirányító, de mostanra azért itt feltorlódtak a munkába igyekvők.
25 perc alatt értünk át a Kökiről a Nagyvárad térre. Eseménytelen út volt átlagos mennyiségű utassal a fedélzeten, nem volt tömegnyomor. Nagyobb várakozás (2 perc) a végállomásnál volt, ahol feltorlódtak a buszok, és várni kellett, hogy kinyissák az ajtót, és leszállhassunk.
A Heim Pál előtt állunk, már a buszsávban, de nem haladunk, mert itt meg a buszok torlódtak fel, és nem tudunk leszállni, beállni a megállóba. A sofőr kicsit már idegállapotban van, hangosan panaszkodik. Tíz busz torlódott fel, pótlók és volánbusz is. Kb. 20 perc volt az „expressz” járattal, ami nem áll meg a Népligetnél, autóval ugyanennyi lehet, de mindjárt kipróbáljuk.
Kifelé a Köki felé nem a felüljárón közlekedik a busz, az gyorsabbnak tűnik, befelé viszont nincs buszsáv. Mondja a sofőr, hogy ráadásul a belső sávban kell a csuklós busszal menniük, mert olyan rossz állapotban van a felüljáró szerkezete, hogy a külsőben nem bírná el a buszforgalmat. Lépésben haladunk a népligeti felüljárón - ez lesz a metrópótlás csapdája.
A Nagyvárad térig áll a kocsisor, be van állva a forgalom, de úgy tűnik, a sima M3 nem a felüljárón megy, viszont a többi busz oda van terelve (az expresszek, amelyek nem állnak meg a Népligetnél).
Közben egy másik kollégánk arról számolt be, hogy az Oktogonon óriási tömeg torlódott fel, mert nem jár a 4-es és a 6-os villamos, legalább negyedórája semmi hír a körúti járatról.
A Kökin a vonatnál átlagos a forgalom, pedig innen vonattal is be lehet menni a Nyugatiig.
A metrófelújítás alatt is gondoskodnak a megfelelő Lokál-mennyiségről, a metrópótló buszoknál is bárki hozzájuthat.
A BKV utasszámlálója a Határ úton azt mondja, hogy reggel hat óta nem volt, hogy valaki ne fért volna fel. Elég a pótlóbusz - írja kollégánk, hozzátéve, hogy tényleg folyamatosan jönnek be és indulnak tovább a buszok, nem kaotikus a helyzet.
Hasznos a tájékoztató füzet, csak pont az nehezen derül ki belőle, hogy van expressz metrópótló járat. Közben a Határ úton az újságárus már panaszolta, hogy bevételkiesésre számít, mert csak elrohannak az aluljáróban.
Ugyanott áll meg a Határ úton a busz, mint ahol a metrópótlás alatt (hétvégente) eddig is. De két forgalomirányító ma és holnap tájékoztatja az utasokat. Az egyikük azt mondja, sokan tudják már, hogy innen indul a metrópótló, de mivel most már az M3E és a 200E is megáll itt, mindenkinek szólnak, hogy az a két járat a Népligetnél nem áll meg. Itt van némi kaotikus hangulat, mert nem nagyon jó, illetve látható a zebra, elég életveszélyes, ahogyan a buszok között rohangálnak az emberek.
"Felszálltunk, sokan vagyunk, de elférünk, teljesen járható az út, viszont egy kerekesszékesnek lehetetlen lenne" - jelentette kollégánk a Határ útról.
A Határ úton kicsit kaotikus az átszállási lehetőség a rendes M3 buszra, de vannak ott is forgalomirányítók. Elég nagy a tömeg, de lassan elindulunk befele
Egyik kollégánk ugyanis pont ezzel szívta meg, mivel nem látszik a busz jelzése a Nagyvárad téren, ahogy állnak egymás mögött.
"Tömeg van Kökin, de nem kezelhetetlen. Vannak forgalomirányítók a megállóban, plusz dupla annyian Lokált is osztogatnak" - írta kollégánk.
Annyit a hülyebiztosságról, hogy élből rossz metrópótlóra szálltam - kifelé, csak a Határ útig (illetve onnan) forgalomban van egy M3E járat is, az E-mentes visz Kőbánya-Kispestre.
"Nagyon meg van szervezve a dolog. Nagyváradon viszonylag hülyebiztos, segítő személyzet irányít, mindenhova fel van matricázva, ahogy kell, a járdán még fel is van fújva. Osztogatnak szórólapot és adnak eligazítást a metrónál lenn, a mozgólépcsők felett a kijáratnál és a buszmegállóban is. A 45 másodperces indulás is stimmel, kifelé alig vannak egy buszon" - jelentette a helyszínről kollégánk.
A metrófelújítás első szakasza a Lehel tér és Újpest-központ 2017 őszén kezdődött. Az átadást 2019 végére tervezték, de végül idén márciusban helyezték üzembe az új szakaszt.
Szombattól ismét nem használható teljes hosszában az M3-as metró. Ezúttal a Nagyvárad tértől Kőbánya-Kispestig újulnak meg a megállók, emiatt ezen a szakaszon munkanapokon csak pótlóbuszokkal lehet közlekedni. Májustól hétvégenként nem csak ezen a szakaszon, hanem a Lehel térig járnak majd pótlóbuszok.
Hétvégén a teljes vonalon, hétközben a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között jár a pótlóbusz.