Májusig ráérnek a fonódóvillamos-projekt engedélyei
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Két hónappal meghosszabbította a budai fonódó villamosprojekt támogatási szerződésének határidejét a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) , így az engedélyeket a II. kerülettől május 31-ig kell beszerezni.
"Azt mondani, hogy egész Budára káros elképzelés, ez olyan mértékű dilettantizmus, hogy (...) nem a személyre vonatkoztatva, hanem az esetre, hogy ez az én szememben a hülyék bátorsága" - mondta egy szakmai fórumon csütörtök este Tarlós István. A főpolgármester hangoztatta, őt az érdekli, hogy átszállás nélkül el lehessen jutni a (III. kerületi) Bécsi út végéből (a XXII. kerületi) Budafokra, közvetlenül összekötve Buda északi és déli részét. Nem mehet tovább a kerületi önkényeskedés, mert a város így szét fog esni. "Itt 24 felé forgácsolódnak a források, 24 stílus, 24 koncepció, 24 ideológia, 24 féle módszer és érdekcsoport, (...) ki kell mondani, hogy a kerületi túlhatalom kérdése parciális érdek és egyéni egzisztenciális érdekek elhanyagolható halmaza, (...) ez így tovább nem mehet" - mondta.Tarlós: A hülyék bátorsága
Az NFÜ állásfoglalásával kapcsolatban Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója az MTI-nek azt mondta, szokatlan, hogy az ügynökség "előbb ad ki közleményt egy tanulmányról, minthogy ezt a projekt kedvezményezettjével egyeztetné. Hangsúlyozta, ugyanakkor, a lényeges elem az, hogy a III. kerületi önkormányzat és több civil szervezet mellett az NFÜ is kiáll a projekt mellett .
A vezérigazgató közölte: nincs olyan szakértői tanulmány, amely a kapacitás szűkülését állapítaná meg a Margit híd alatt. A tények és a mérnöki számítások egyértelműen bizonyítják, hogy a kerület aggályai alaptalanok - mondta.
A projekt több mint 6 milliárd forintba kerül, ennek jelentős részét az unió finanszírozza. A Budapesti Közlekedési Központ korábbi közlése szerint, amennyiben a II. kerület a kifogásai miatt nem adja hozzájárulását az építési engedélyhez március 31-ig, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megvonja az 5 milliárdos támogatást. Ezt a határidőt tolta ki a fejlesztési ügynökség május 31-re.
A budai fonódó villamosprojekt első ütemében a 17-es villamos jelenlegi vonala déli irányban két helyen kapcsolódna a meglévő hálózathoz. A Török utcán, illetve a Frankel Leó utcán át a Moszkva tér felé, a Bem rakparton keresztül pedig a Batthyány téri vonallal adná meg az összeköttetést. A 61-es járat Óbudáról a Bécsi út - Frankel Leó utca - Margit körút - Moszkva tér - Alkotás utca - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedne a jövőben. A 19-es villamos a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Szent Gellért tér - Kelenföldi pályaudvar útvonalon, a 41-es pedig a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Szent Gellért tér - Fehérvári út - Kamaraerdő útvonalon járna.