További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Egy perccel rávert a BKV a tavalyi teljesítményre, jelentette tudósítónk a kettes metró felújítása miatti változásokra reagálva. A 2004-es felújításkor a felújított metrószakaszon beállított pótlóbuszok teljesítményét ötösre értékeltük, most azonban a Keleti pályaudvarnál tapasztalt fennakadás ellenére is sikerült javítani ezen a teljesítményen: az Örs vezér teréről a Népstadionig metróval, majd a félpercenként induló Volvo-busszal a Deák térig összesen 22 perc volt a menetidő. Bővebben>>>
Hétfőn az ígértek szerint újabb öt helyszínen folytatódott a grandiózus fővárosi útfelújítás. A meghirdetett munkák közül az Árpád fejedelem útja újjáépítéséről feltételezhetnénk, hogy a legnagyobb zavart okozza a városban, de reggel 8 és 9 óra között a környéken még zavartalan volt a forgalom, mivel a Margit híd és a Szépvölgyi út közötti felújítás ténylegesen csak 10-kor kezdődött el, jelentette az Index biciklis tudósítója.
Parkoló autók a buszsávban
Nem sok, mindössze két autó parkolt a Szent István körút Margit híd felé vezető oldalán leválasztott buszsávban ma reggel 8 után. (Az új sáv oka, hogy a Batthyány téri metrómegálló lezárása miatt most erre, a Nyugatihoz jár a 60-as busz.) A fekete Mercedes és a piros Wagon R+ persze ahhoz tökéletesen elég, hogy a buszok semmivel se járjanak gyorsabban, mintha maradt volna minden a régiben. Az is igaz azonban, hogy a forgalom folyamatos volt, és az ott töltött negyedóra alatt mindössze egy-egy 60-ast illetve - amúgy is ott járó - 6-ost és 191-est látott munkatársunk.
Aki öntudatos polgárként azért fölhívta a rendőrséget, vajon miért nem büntetik legalább az első hétköznap reggelén a tömegközlekedés akadályozóit. A 107-esen kapcsolt XIII. kerületi kapitányság ügyeletese nem is hallott az új közlekedési rendről, de megígérte, hogy értesíti a közlekedésrendészetet.
Nehézségek a Margit hídon
A Pozsonyi úton (amelyről a hídra kanyarodni most két sáv helyett csak egyből lehet) viszont éktelen nagy volt a dugó, három-négy háztömbnyi távolságig torlódtak az autók, és persze köztük álldogáltak az erre járó trolik is.
A Margit hídra való feljutás nehézségeiről számolt be egy Budáról járó kollegánk is. Ha valaki a Duna jobb partjáról akar felkanyarodni a hídra, számítson rá, hogy a Tölgyfa utca és a híd között egy sávon kell megoldani a feljutást, mivel átépítik a villamosmegállók járdaszigeteit.
Elhúzódik a reggeli csúcs
"Eget rengetően nagy dugó nem volt a városban, de az általában kilenc-fél tízig tartó reggeli csúcs elhúzodik a felújítások miatt" - mondta Zdroba Gyula, a Fővinform ügyeletese, aki csak néhány nagyobb forgalmú helyszínt emelt ki: az Astorián amiatt volt a szokásosnál nagyobb torlódás, hogy a Károly körútról balra, a Rákóczi útra kanyarodó metrópótló buszok miatt átállították a lámpákat. A Hegyalja út még fél 11-kor is tele volt, bár Zdroba szerint folyamatosan haladt a kocsisor.
Valódi problémát az ügyeletes szerint a Budaörsi úti felüljáró kedden kezdődő munkálatai jelenthetnek. A hídon egy-egy sávot lezárnak, és az alatta áthaladó Nagyszőlős utcában is csak egy-egy sáv lesz járható irányonként.
Gigafelújítás kezdődik
Mint arról beszámoltunk, június 11-én, szombaton felújítás miatt lezárták a Batthyány téri metróállomást, illetve a kettes metrót a Stadionok és a Deák tér között. A felújítások befejezésének várható időpontja augusztus 19-e. Tavaly a bal oldali alagútrész, idén a jobb oldal fog megújulni, és a Batthyány téren kívül felújítják a tavalyi etapból kimaradt Astoriát és a 2009-ben metróvonalak gócpontjává váló Keleti pályaudvart. 2005 nyarán bonyolítják le a rendszerváltás utáni történelem legnagyobb fővárosi útfelújítási programját is; tavasztól őszig megújul a budapesti utak 8 százaléka. Bővebben>>>