Hortenzia, Gergő
-2 °C
8 °C

Aba Botond egyhónapos szabadságra ment

2006.09.14. 15:58
Egy hónapos nyaralásra indult szeptember 4-én Aba Botond, a BKV vezérigazgatója. Ugyan a Combinók még mindig nem közlekednek rendszeresen, de a BKV-vezér titkárságvezetője szerint Abának "már nincs operatív irányító szerepe" a felújításban. "Ennyit a felelősségről" - kommentálta Aba szabadságát Demszky.

Bár a Combino-villamosok még mindig csak csökkentett üzemidőben járnak, Aba Botond mégis egy hónapos szabadságra ment. A BKV vezérigazgatója, akit a budapesti városháza egyértelműen a Combino-botrány fő felelősének tart, szeptember 4-től október 1-ig nyaral külföldön.

Intézkedési program, az volt

Demszky Gábor, aki blogjában személyében is támadta Abát, az Indexnek nyilatkozva csak annyit fűzött hozzá a BKV-vezér nyaralásához, "ennyit a felelősségről".

Megkeresésünkre a BKV vezérigazgatójának titkárságvezetője normálisnak minősítette, hogy Aba most, a Combinók sorsának rendezetlensége ellenére ment szabadságra. "Volt egy intézkedési program, 2006. szeptember 3-án éjfélig meg kellett történnie a felső vezeték felújításának".

Nem irányít

Azaz a BKV szerint "szeptember 4-én nulla órától kezdődően műszaki átadás-átvételi eljárás zajlik", ebben pedig Aba Botondnak "nincs operatív irányítói szerepe". Aba titkárságvezetője fontosnak tartotta elmondani, hogy a vezérigazgató "nyári éves szabadságát halasztotta el, hogy jelenlétével segítse" a nyári vészelhárítási munkálatokat.

A Combinók érkezése miatt nemcsak a villamosmegállókat, de az új villamosok nagyobb áramfelvétele és áramvisszatáplálása miatt a felsővezeték-hálózatot is fel kellett újítani. A felújítással elviekben már május végén végeztek, de hamar kiderült, hogy az új, nehezebb felső vezetéket nem bírják el a régi, mint kiderült, korrodált tartóoszlopok.

Kudarcsorozat

A BKV vezetése beismerés helyett megpróbálta elkenni a hibát, volt szó gyorsan hajtó villamosvezetőkről, sőt, "túl jó" felsővezetékről is, mire kiderült, hogy a tartóoszlopok állagfelmérése nélkül szerelték fel az eddigieknél négyszer nehezebb vezetékeket, amit ezek nem bírtak. A botrány két, Margit-hídi tartóoszlop kidőlése után robbant ki.

A villamos-felsővezetéket így a tervezetthez képest három hónapos csúszással, szeptember elejére hozták végül használható állapotba - bár például a Petőfi-híd budai hídfőjénél igencsak barkácsmegoldás-jellegű, karós kifeszítéssel tudták biztosítani a tartóoszlopot. Ettől függetlenül a Combinók a mai napig csak csökkentett üzemmódban közlekednek, legutóbb a graffitizés jelentette veszélyekre hivatkozva vonták ki az új villamosokat az éjszakainál megterhelőbb nappali forgalomból.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?