"Aba Botondnak mennie kell, ez nem kérdés. Az a kérdés, hogy mikor tudjuk elérni azt, hogy Aba Botondot felállítjuk" - mondta a főpolgármester.
A BKV Zrt. vezetőjének elbocsátását azzal indokolta, hogy "gyenge teljesítményt mutatott" a 4-es, 6-os villamos vonalán közlekedő Combino-beruházás kezelésében. A főpolgármester közölte: olyan emberrel szeretne együtt dolgozni, akiben minden tekintetben megbízik.
A főpolgármester elmondta, ha a fővárosi közgyűlés megtalálja a megfelelő vezérigazgatót, akkor távoznia kell Aba Botondnak. Ugyanakkor hozzátette: figyelembe véve azokat az érdemeket, amelyeket a vezérigazgató a BKV vezetésében szerzett; "találunk másik lehetőséget számára".
Régóta inog Aba pozíciója
A főpolgármester a sorozatos Combino-meghibásodásokkal kapcsolatban még augusztusban azt nyilatkozta, hogy nem kíván a személyi felelősség kérdésével foglalkozni, de megjegyezte: megingott a bizalma Aba Botondban.
Demszky bejelentése azért érdekes, mert az Index korábbi információi szerint a nagykörúti felsővezeték-átépítésről szóló jelentés szerint Abát nem terheli felelősség. Egy még korábbi Index-értesülés szerint éppen ettől a jelentéstől függött Aba sorsa: ha nem találják felelősnek, akkor jövő márciusig a posztján maradna.
Vitézy Dávid, a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) szóvivője az üggyel kapcsolatban az Indexnek elmondta: a BKV menedzsentjének felelőssége igenis kiolvasható a jelentésből, amelyet a Műegyetem szakértője készített a felsővezetékek átépítéséről. A VEKE szerint csupán a vezérigazgató menesztése két okból sem elég: a BKV teljes menedzsentje leszerepelt a Combino-ügy során, és ezek a történések rávilágítottak arra, hogy nem csupán személyi, hanem szerkezeti és szervezeti problémák is vannak a cégnél.
A VEKE szerint éppen ezért BKV-reform kell - hangsúlyozta a szóvivő.