Az Index a DBR Metró projektigazgatóságtól megtudta, hogy a Bamco benyújtotta az engedélykérelmet, de a Nemzeti Közlekedési Hatóság hiánypótlást kért az alagútfúró cégtől.
Az Index úgy tudja, amint a hiánypótlást benyújtották, megkapják a jóváhagyást, most a kivitelezőn múlik, hogy mikor pótolja a hiányosságokat. Az alagútfúrást augusztus 26-án állította le a hatóság a Bamco a Gellért térnél egy átkötő alagutat engedély nélkül kezdett meg építeni.
A Bamco annak ellenére kezdte meg az építkezést, hogy a helyszíni bejárás előtt, augusztus 7-én a hatóság felhívta az építtető, valamint a kivitelező figyelmét arra, hogy a vágánykapcsolati műtárgy, azaz egy átkötő alagútépítésének megkezdéséhez hatósági jóváhagyás szükséges.
Az építési dokumentumokat megvizsgálva a hatóság úgy döntött, hogy a kivitelező céggel szemben egymillió forint eljárási bírságot szab ki. A hatóság a bírság mellett megtiltotta az átkötő alagút építését, annak kiviteli tervének jóváhagyásáig.
Egyúttal kötelezte mind az építtetőt, mind a kivitelezőt, hogy minden szükséges intézkedést haladéktalanul tegyenek meg az állékonyság, az élet, az egészség, a köz-, és vagyonbiztonság megóvása, a környezeti károk megelőzése érdekében.
Az augusztus végi nyilatkozatok szerint az engedély kérdése szeptember elejére elrendeződött volna, ám ez mégsem történt meg. Az alagútépítés azóta is áll.
A közlekedési hatóság közleménye
A terveket szakértő bevonásával soron kívül megvizsgáltattuk és hiánypótlást adtunk ki a kivitelező felé. Hiánypótlási felhívásunk a süppedési számítások ismételt ellenőrzésére, a kárelhárítási tervek aktualizálására és a belső falazatra vonatkozó tervek megküldésére vonatkozott. Határidő: 2008. szeptember 18. A beküldött dokumentáció felülvizsgálatára külső szakértő bevonása szükséges. A tervek jóváhagyására pontos időpont nem határozható meg, de a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek nyilvánított metró ügyekben a törvényi előírásoknak megfelelően soron kívül intézkedünk.