Budapest

Újra rendben jár a 6-os HÉV

2012. augusztus 23., 07:43 Módosítva: 2012.11.30 07:40

A tervezettnél korábban újraindult a 6-os HÉV, mivel a szakemberek korábban végeztek a szerdai kábellopás okozta károk helyreállításával, közölte csütörtökön Facebook-oldalán a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A központ szerda este még azt közölte, hogy a csütörtök reggeli üzemkezdéstől délig pótlóbuszok járnak majd Soroksár, Hősök tere és Dunaharaszti külső között. A ma délelőtti vágányzár azonban elmarad, mivel sikerült elhárítani a károkat. A vonalon szerda délelőtt 340 méter úgynevezett betáplálási kábelt vágtak le az oszlopokról, az okozott kár mintegy 3,5 millió forint, emiatt délután vágányzár volt a vonal egy részén.

Újra lecsaptak a kábeltolvajok

2012. augusztus 22., 13:17 Módosítva: 2012.08.23 07:43

Körülbelül 340 méternyi kábelt vágtak le az oszlopokról ismeretlenek szerda délelőtt Soroksár és Dunaharaszti között. A kár ezúttal 3,5 millió forint, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A forgalom egy vágányon halad Soroksár, Hősök tere és Dunaharaszti-külső között. Várhatóan este hatig H6 jelzéssel HÉV-pótló buszok közlekednek.

Tovább

Másképpen járnak a várbuszok

2012. augusztus 21., 18:01 Módosítva: 2012.08.21 18:01
1

Módosított útvonalon közlekedik szerda reggeltől a 16-os, a 16A és a 116-os busz, mert a budai Vár felújítási munkálati miatt lezárják a Bécsi kapu teret – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A teret várhatóan szeptember 3-ig zárják le a levéltár előtt, a buszjáratok Bécsi kapunál lévő megállóhelyét az Ostrom utcába, a Bécsi kapu tér kereszteződése elé helyezi át a BKK. Továbbra is lezárva marad az Országház utca a Kapisztrán tér és a Szentháromság tér közötti szakaszon.

A Deák Ferenc tér, illetve Dísz tér irányú, Kapisztrán téri és Szentháromság téri megállókban továbbra sem állnak meg a várbuszok, azokra a Tárnok utcában, a Szentháromság tér kereszteződése előtt lehet felszállni.

Telefonszámla-csapdában a BKV-sok

2012. augusztus 14., 16:16 Módosítva: 2012.08.14 22:17
52

Konzultációt kezdeményezett Gulyás Attila, a VTDSZSZ elnöke a BKV igazgatójánál, mert számos dolgozó kapott hirtelen 2009-ről származó kifizetetlen, több tízezer forintos telefonszámlát. A Telenornál ugyanis abban az időszakban jelentős számlahátralék keletkezett. Az összeget sokan kétségbe vonják. A BKV szerint egyszerűen arról van szó, hogy bizonyos emberek tavaly októbertől nem fizették be a telefonszámlájukat.

Gulyás Attila elmondta, hogy korábban a BKV a Telenorral kötött mobilszolgáltatói szerződést. A mostani problémát az okozza, hogy a szerződés alapján kezdetben a BKV volt a számtulajdonos, de a dolgozó nevére jött a csekk. 2009-ben ezért számos dolgozónál fizetési hátralék alakult ki.

Tovább

Pénteken is lassabban jár a hármas metró

2012. augusztus 2., 21:05 Módosítva: 2012.08.02 21:05
10

Pénteken ritkábban járnak a 3-as metró szerelvényei a délelőtti és délutáni csúcsidőben, az előírt 3 perc 20 másodperces követési idő helyett 4 percenként, mert az újpesti végállomási kitérő egyik váltója csütörtökön meghibásodott – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A pályahiba miatt a Kőbánya-Kispest és Újpest-Városközpont között közlekedő szerelvények az előírtnál lassabban tudnak csak visszafordulni, mivel óránkénti 5 kilométeres sebességkorlátozást vezettek be.

Tovább

Nyomravezetői díjat ajánlott fel a BKV

2012. augusztus 2., 16:57 Módosítva: 2012.08.04 12:04
27

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV vezérigazgatója negyedmilliós, illetve félmilliós nyomravezetői díjat ajánlott fel azoknak, akik érdemi információval segítik a kábellopások tetteseinek kézre kerítését.

A BKK korábban közölte, hogy csütörtökre virradóan 12 millió forintos kárt okoztak a kábeltolvajok a 61-es villamos és a 8-as HÉV vonalán. Utóbb kiderül, hogy a kár nem 12, hanem 15 milliós, mivel újabb kábellopásra derült fény: a 61-es villamos Akadémia megállójánál 3 millió forint értékű betáplálási kábel tűnt el.

Tovább

Meghosszabodhat az 1-es villamos vonala

2012. július 26., 16:01 Módosítva: 2013.05.23 16:57
22

A BKK csütörtökön azt közölte, a fejlesztés megvalósulásához a részletes tervek és a megvalósíthatósági tanulmány elkészítése szükséges, az előkészítési munkákra vonatkozó közbeszerzési eljárást néhány nappal ezelőtt írták ki.

A projekt 2014-re juthat olyan fázisba, hogy a következő hétéves uniós fejlesztési forrásokra benyújtható legyen, így az építési engedélyezés és a közbeszerzési eljárások időigényét is figyelembe véve 2016-ban valósulhat meg optimális esetben az új villamosszakasz kiépítése – áll a közleményben.

Tovább

Holland canalbusokat hoznak a Dunára?

2012. július 22., 23:31 Módosítva: 2012.07.22 23:31
211

Naponta 4500-5000 utas használja a BKV-BKK új dunai hajójáratát, ami felülmúlja az előzetes várakozást. A bevétel már nem ilyen fényes: az utasok 80-90 százaléka bérlettel (azaz ingyen) utazik. A késéseket a sok utas miatt elhúzódó kikötési idő okozza, ezért néhány napja sűrítették a menetrendet. Úgy tudjuk, hogy a BKK újabb, korszerűbb hajók beszerzését is fontolgatja, valószínűleg Hollandiából.

Amszterdami csatornabusz
Amszterdami csatornabusz
Fotó: Canal Company / Facebook

A BKV-BKK dunai hajójáratának első két hetében naponta 4500-5000 utas használta a hajókat, tudtuk meg a Budapesti Közlekedési Központtól. Óriási az érdeklődés: a déli óráktól folyamatosan 100 százalékos a hajók kihasználtsága a belvárosi szakaszon, sokszor fel sem férnek az utasok a hajókra.

Tovább

Metrókocsikkal fizetne az Alstom

2012. július 18., 21:22 Módosítva: 2012.09.07 13:23
130

További metrószerelvényeket adna a francia Alstom cég Budapestnek a késedelmes szállítás miatti követelések fejében, a kocsik a 3-as vonalon futhatnának.

Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában szerda este a 2-es metró vonalára megrendelt szerelvények kapcsán azt mondta: az előző vezetés által kötött rossz szerződésből adódóan van egy súlyos, négyéves késedelem és egy választott bírósági vita. Utóbbinál a főváros jól áll, de az eljárást a felek kölcsönösen felfüggesztették, és az Alstom hajlandó arra, hogy a főváros követelései fejében további szerelvényeket szállítson.

Tarlós közlése szerint a további szerelvényekre a 2-es és a majdani 4-es metró vonalán nincs szükség, ellenben jól hasznosulnának a már-már veszélyes 3-as vonalon. A kompenzáció valószínűleg hét szerelvényt, azaz 42 kocsit jelentene.

Ehhez arra is szükség van, hogy a 2-es vonal járműcseréjének az Európai Beruházási Bank (EIB) általi finanszírozását megszüntessék, a projekt átkerüljön a Közlekedési Operatív Programba, s így a kompenzációból és a felszabaduló hitelből le lehetne cserélni a 3-as vonalon futó 40 éves szerelvényeket is.

Szeptemberig döntenek a BKV finanszírozásáról

2012. július 18., 14:28 Módosítva: 2012.07.18 14:28

Szeptemberig hozza meg a végleges döntést a kormány a BKV finanszírozása ügyében –  nyilatkozta Tarlós István főpolgármester a szerdai kormányülésről távozóban, ahol mintegy öt órán keresztül egyeztetett a közlekedési társaságról és a fővárosi nagyberuházásokról.

A városvezető biztatónak nevezte, hogy a kormány szinte a főváros álláspontjáéval azonosan ítélte meg a helyzetet, s jelezte, hogy a kormány szeptemberi határidőt tűzött ki a végleges döntésre. A behajtási díj pótlásáról szólva jelezte, hogy vannak olyan – meg nem nevezett – lehetőségek, amelyeket kizártak, s hasonlóan vélekednek a rendelkezésre álló alternatívák preferenciasorrendjéről.

Tovább

Újságpapír égett a metróalagútban

2012. július 18., 09:18 Módosítva: 2012.07.18 09:18

A BKV szerint égő újságpapír miatt állt le a kék metró kedden késő este. Szerdai közleményük szerint a huzat hordhatta a papírt a Deák téri állomás pályájára, ami – vélhetően a vonatok táplálását biztosító áramellátási rendszertől – meggyulladt. „A műszaki ügyeletesnek sikerült eloltani a tüzet és biztonsági okokból a tűzoltóságot is értesítette” – írták.

Emiatt 22.41-től pótlóbuszok vitték az utasokat a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között.

Kisiklott egy villamos a Parlamentnél

2012. július 17., 10:54 Módosítva: 2012.07.17 11:49
20

Kisiklott egy 2-es villamos Budapesten, a Kossuth Lajos térnél. A Budapesti Közlekedési Központ fődiszpécsere annyit közölt, hogy műszaki okok miatt pótlóbuszok közlekedtek a Kossuth Lajos tér és a Jászai Mari tér között.

Fotó: Mangó Bargit / olvasónk

A távirati iroda BKV-s forrásból úgy tudja, hogy a villamos két forgóváza is kisiklott a balesetben. Személyi sérülés nem történt, az ok feltehetőleg pályahiba volt.

Újra teljes vonalon jár a H5-ös

2012. július 16., 20:58 Módosítva: 2012.07.17 08:40
16

A BKV szakemberei hétfőn elhárították azt a műszaki hibát, ami miatt a korábban tervezettnél egy nappal tovább tartott a H5-ös (Szentendrei) HÉV vonalán végzett karbantartási munka. Így hétfő este nyolctól ismét eredeti menetrendjük szerint, a teljes vonalon közlekednek a szerelvények.

A HÉV-vonal belső szakaszán működő úgynevezett elektronikus biztosítóberendezés több eleme – a vonatokat érzékelő külsőtéri berendezések, kábelek – a berendezést ért túláram-hatás miatt meghibásodott. A vágányzárat vasárnap egy nappal meghosszabbították, ezért a vonatok hétfőn a Szentlélek tér és Békásmegyer, illetve a Szentlélek tér és Szentendre között jártak, míg a Batthyány tér és a Szentlélek tér között a H5 jelzésű HÉV-pótló autóbuszokkal közlekedhettek az utasok.

A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV a műszaki hiba okát és körülményeit jelenleg is vizsgálja. A Szépvölgyi út és a Margit híd, budai hídfő közötti szakaszon egyelőre 15 km/h sebességgel haladhatnak a szerelvények.

Belegabalyodott a kötélbe a BKV hajója

2012. július 12., 19:41 Módosítva: 2012.12.24 13:32
335

Belegabalyodott az egyik kikötő pontonjának kötélzetébe a BKV egyik menetrend szerinti kishajója csütörtök délután, számolt be róla az iho.hu. Tudósítása szerint a 12-es járaton közlekedő Hunnia a Boráros téri indulás után valamilyen műszaki hiba, feltehetőleg az irányváltó szétakadása miatt kormányképtelenné vált. A hajó elkezdett sodródni, mivel a horgony ledobása sem sikerült.

A Duna hullámaira bízott Hunnia végül a Petőfi híd alatti egyik pontonnak koccant, és annak kötélzetében akadt meg. Ekkor már sikerült horgonyt vetni. Az ütközés során a hajóban csak kisebb károk keletkeztek, a hajó a tatjával ütközött a pontonnak. Az eset során személyi sérülés nem történt.

Tovább

Napközben is jár a D12-es hajójárat

2012. július 3., 10:37 Módosítva: 2012.07.03 10:37
24

A rendkívüli utasforgalom miatt Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elrendelte, hogy a D12-es jelzésű hajójárat ne csak a csúcsidőszakban, a reggeli és a késődélutáni órákban, hanem egész nap közlekedjen a mai napon. Így a Dunán a hajók az eredetileg tervezett órás követés helyett jelenleg sűrűbben, 30-40 percenként közlekednek.

A július 1. óta közlekedő új dunai hajójáratokon már az első hétvégi napon mintegy 2000 utas utazott, hétfőn pedig még ennél is többen választották az új közlekedési módot, ami délutánra zsúfoltsághoz vezetett. Emiatt hétfőn a BKK sűrítette a hajójáratot, tartalék járműt állítottak forgalomba, áll a BKK közleményében.

A nagy melegben sokan választják, kipróbálják ma is az új hajójáratokat, így Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elrendelte: az eredetileg meghirdetett, csúcsidőre korlátozott üzemidőt kiterjesztve egész nap közlekedjen a D12-es jelzésű hajójárat a Rómaifürdő és a Kopaszi-gát között. Így a Dunán az Újpest, Árpád út és a Haller utca között közlekedő D11-es jelzésű járattal közösen 30-40 perces követést biztosítanak a hamar népszerűvé vált hajójáratokon.

Tovább

Megállapodott a BKV a szakszervezetekkel

2012. június 30., 11:25 Módosítva: 2012.07.26 20:02

Szűcs Somlyó Mária közleménye szerint az új kollektív szerződés határozatlan időre szól, és biztosítja a "BKV közszolgáltatási kötelességének teljesítését, a feszes gazdálkodási célkitűzéseknek megfelelően", és 5 milliárd forintos megtakarítás érhető el vele.

A megállapodás részeként a dolgozókat és két családtagjukat utazási igazolvány, valamint év végéig havi 5000 forintnyi Erzsébet-utalvány illeti meg, amit a munkarendek belső átdolgozásával elérhető megtakarítás fedez.

Közölte: a korábbi kollektív szerződés nem állt összhangban a júliustól hatályos munka törvénykönyvével, illetve olyan rendelkezéseket tartalmazott, amelyek a BKV kiélezett anyagi helyzete, a működés finanszírozásának hiánya miatt nem voltak fenntarthatók.

Kigyulladt egy 22-es busz

2012. június 29., 14:09 Módosítva: 2012.06.29 14:09

Kigyulladt egy 22-es busz motortere Budapest és Budakeszi határában, a tüzet eloltották, senki nem sérült meg, közölte Kisdi Máté, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Az utasokat a sofőr leszállította a buszról. A tűz nem terjedt át az utastérre, a motortérben kialakult tüzet egy porral oltó készülékkel eloltották, jelenleg a tűzoltók a jármű visszahűtését végzik.

Metróbeázás: dugulás volt az esőelvezetőben

2012. június 26., 09:54 Módosítva: 2012.06.26 09:54
18

A Kossuth téri metróállomás fölött lévő épület esőelvezető rendszerében – amely érinti a metróállomást – keletkezett dugulás, ez okozta a hétfői beázást áll a BKV lapunknak küldött válaszában. A BKV szerint ilyen dugulás sajnos bárhol előfordulhat, bár rendszeresen ellenőrzik az esővíz elvezető rendszereket, és megpróbálják megelőzni az ilyen helyzeteket.

A BKV hétfőn 16.22-kor zárta le a Kossuth téri metrómegálló Duna felőli bejáratát, mert a mennyezeti világítótestből víz csöpögött a padlóra. A műszaki hibaelhárítás ideje alatt a bejárat lezárva maradt. Üzemkezdetre elhárult a probléma.

Mint arról hétfőn beszámoltunk: a 2-es metró Kossuth téri megállójánál a plafonon lévő, működő, áram alatt lévő lámpatestekből ömlött az esővíz a padlóra és közvetlenül a jegykezelő gépekre; csinos műanyag vödrök fogták fel a mini vízeséseket.

A helyszínen készült videónkon látszik, hogy a lámpatesteken keresztül folyik be a víz a megállóba. Az utasok tanácstalanul tocsognak (kivéve egy gumicsizmás lányt), a BKV munkatársai megpróbálják felfogni és eltüntetni az özönvizet. Sikertelenül.

A 2-es metró Kossuth Lajos téri megállóját 2004-ben újították fel.

Elindult az első használt pesti troli

2012. június 15., 14:02 Módosítva: 2012.07.04 07:36
32

A BKK sajtótájékoztatón mutatta be az első most forgalomba álló, használtan vett, de felújított német trolit. A többi tizennégy év végéig követi.

Reméljük, hogy a darabonként 11 millió forintért vett, 2 millióért ideszállított és 15 millió forintért átalakított eberswaldei trolik még tíz évig helytállnak a budapesti forgalomban, mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. Az első busz pénteken gurult ki, a többi 14 az év végéig folyamatosan áll forgalomba, havonta kettő.

Tovább

Leálltak a villamosok az Örs vezér tere és az Orczy tér között

2012. június 8., 12:36 Módosítva: 2012.07.04 11:18
4

Műszaki hiba miatt nem jár a 3-as, a 28-as és a 62-es villamos az Örs vezér tere és az Orczy tér között – közölte Herczeg Zoltán, a BKV fődiszpécsere. A hiba elhárításáig pótlóbuszok szállítják az utasokat. A fődiszpécser ennél többet nem árult el.

Új buszjárat indul Budáról a Margitszigetre

2012. május 31., 15:12 Módosítva: 2012.05.31 15:13
21

Új buszjáratot indít a Budapesti Közlekedési Központ (BKK): a szombattól közlekedő 234-es Óbudát és Észak-Budát köti össze a Margitszigettel és  a Nyugati pályaudvarral – olvasható a BKK honlapján.

Tovább

A buszsofőr buktatott le egy graffitist

2012. május 30., 10:40 Módosítva: 2012.05.30 12:03

Az egyik 104A busz sofőrje vette észre, hogy egy fiatal megrongálta a vezetőfülke ablakát. Azonnal hívta a rendőrséget, az elkövetőt a helyszínen elfogták. A becsült kár ötvenezer forint, ráadásul a régi Ikarus 260-as éppen átesett egy felújításon, írja a Budapesti Közlekedési Központ.

Tovább

Óbuda is gyorshajójáratot akar

2012. május 29., 13:32 Módosítva: 2012.07.02 20:37
176

Érthetetlen, hogy a III. kerületi hajóállomások miért maradtak ki az egyelőre csak a sajtóban ismertetett BKV-s gyorshajójárat állomásai közül, mondta lapunknak Bús Balázs óbudai polgármester.

Bús hozzátette, hogy két hónapja kért tájékoztatást a hajóvonal fejlesztéséről a BKK-tól, de máig nem kapott választ vagy hivatalos értesítést.

A polgármester értetlenül áll azelőtt, hogy a BKK mostanában negatív hozzáállással tünteti ki a III. kerületet, legyen szó a hajózásról, vagy a dugódíjról.

Bús szerint a kerületben nagy a vízi élet, a Római part vonzó terület, ami mindenképpen indokolná a hajójárat óbudai kiterjesztését. Ezért a kerület szorgalmazza, hogy Óbuda is bekapcsolódhasson a gyorshajó-rendszerbe.

A kerületiek a Facebook-on kezdeményezést is indítottak Óbudai megállót a gyorshajójáratnak! elnevezéssel.

Mint arról a napokban beszámoltunk, a BKK tervei szerint július 1-jén indulnak a BKV új gyorshajójárata, ami Újpest és a Rákóczi híd közlekedne. A 20 percenként induló hajók egy óra alatt tennék meg a nyolc megállós távolságot  Dunán felfelé, és 45 perc alatt lefelé.

Tovább

Kábellopáson értek egy BKV-dolgozót

2012. május 25., 11:07 Módosítva: 2012.05.25 11:07

Kábellopáson érték egyik kollégájukat csütörtök hajnalban a Keleti pályaudvar metróállomásnál a BKV munkatársai a szokásos éjszakai ellenőrzéskor; az elkövetőt a rendőrség őrizetbe vette, közölte a BKV. A helyszínen kábeldarabolásra alkalmas szerszámok és levágott kábelek is voltak. Az elkövető elismerte, hogy a kábeleket el akarta lopni. A levágott kábelek hiánya nem veszélyeztette a biztonságos üzemkezdetet.

Rémisztő villamossín a Nyugatinál

2012. május 24., 13:42 Módosítva: 2012.06.04 14:35
178

Megkerestük a BKV-t, mennyire veszélyes a képen látható sínkopás, mire azt a választ kaptuk, hogy a 4-es, 6-os villamos vonalon közlekedik Európa leghosszabb villamosa 2011 májusától 24 órás üzemben.

photo 2

A fokozott igénybevétel, valamint a viszonylag rövid idő alatt bekövetkező hőmérsékletváltozás következtében előfordulhat lokálisan a tágulni akaró sín úgynevezett hőkivetődése. (Magyarul felpúposodik a sín.) A Nyugati téren az útátjáróban ez történt az elmúlt hétvégén, amit a BKV szakemberei ideiglenes jelleggel javítottak.

A végleges javításhoz vágányzárra van szükség, amelyhez az előkészületeket már megtette a BKV, júniusban kijavítják a hibás sínszakaszt. Az érintett vágányszakaszon 20 km/h-ás sebességkorlátozást vezettek be. A képeken az ideiglenes javítás látható, amely a biztonságos villamosforgalom lebonyolítását nem veszélyezteti.

photo 3

Mint arról beszámoltunk, minden évben tavasszal kezdődik a sínpúposodási időszak. Azért ekkor, mert ilyenkor a legnagyobb a éjszakai-nappali hőmérséklet-ingadozás, a jelenség pedig a fém hőtágulására vezethető vissza. A BKV-nál évi mintegy 50-60 sínkivetődéssel számolnak, a többség az elhasználódott vonalakon (pl 1-es villamos) keletkezik.