Várhatóan július 1-ig megkapja a három új fővárosi dunai kikötő a használatba vételi engedélyt, és elindulhat a BKV menetrendszerű új hajójárata a Rákóczi híd és Újpest között. A felújított hajók 20 percenként közlekednek csúcsidőben, és a BKV-bérlet, illetve a 24 órás BKV-jegy érvényes lesz rájuk. Az még nem dőlt el, hogy a menetjegy 320 forint lesz, vagy marad a mostani 1000 forint. A katamaránok később jönnek, ha jönnek.
Mint a BKK-tól megtudtuk, a tavaly év végén tervezetthez képest egy hónapot csúszva, július 1-jén elindulhat a menetrendszerű dunai közlekedés. Az új kikötők (Újpesten, illetve az Árpád híd, és a Rákóczi híd pesti hídfőjénél) várhatóan ekkorra kapják meg a használatba vételi engedélyeket. A BKV öt meglévő dunai kikötőt is felújított, a Meder utcait, a Jászai Mari térit, a Batthyány térit, a Petőfi térit és a Boráros térit.
Az MVM-es ügyek mellett BKV-s eljárásban is gyanúsítottá vált múlt hét pénteken Kocsis István, a BKV volt vezérigazgatója, tudtuk meg Horváth Katalin Fannitól, a Budapesti Rendőr-főkapitányság szóvivőjétől.
Horváth Katalin Fanni elmondta, hogy az eljárást a nagy BKV-ügytől (amelyben már vádemelés született, és a tárgyalása júniusban kezdődik) külön kezelik. A szóvivő érdeklődésünkre egyelőre többet nem kívánt mondani, azt sem árulta el, hogy konkrétan milyen szerződésekkel kapcsolatban gyanúsítják Kocsist.
Tarlós István főpolgármester felhagyott a kímélettel, és elődjét, Demszky Gábort nevezte meg felelősként a 3-as metró botrányaival kapcsolatban. A vonalon idén 600 méter, jövőre 35 kilométer sínt cserélnek ki, a teljes, átfogó felújítás csak évek múlva kezdődhet.
A 3-as metró botrányát tekintve fel kel hagyni a kímélettel, Demszky Gábor hagyatéka következtében szabályos szükségállapot következett be Budapesten, mondta sajtótájékoztatón Tarlós István főpolgármester.
Hozzátette: Demszky mindent a fantáziájának rendelt alá, minden uniós forrást elvitt a 4-es metró, holott csak az első szakaszára költött 350 milliárd forintból kijött volna a 3-as metró teljes felújítása, az utak rendbetétele, és a BKV-s járműállomány cseréje.
Szerződést bontott a BKK a jegyek és bérletek viszonteladását végző Frear Kft-vel, ami nem tudott elszámolni 562 millió forinttal. A BKK vezérigazgatója feljelentést tett sikkasztás gyanúja miatt. A teljes kár elérheti az 1,2 milliárd forintot.
Szerződést bontott a BKK jegyek viszonteladását végző Frear Kft.-vel, jelentette be a közlekedési cég. A Frear ugyanis nem számolt el megfelelően a korábban átvett jegyekkel és bérletekkel, illetve a felszólítás ellenére sem tett eleget fizetési kötelezettségeinek. Eddig a cég több mint 562 millió forint tartozást nem fizetett meg, de ez az összeg a még nála lévő készletek esetleges hiányos elszámolása nyomán növekedhet. Vitézy Dávid lapunknak azt mondta, hogy a tartozás elérheti akár az 1,2 milliárd forintot is. Az 562 millió forint az áprilisi bevétel, emellett még 700 millióval kellene elszámolni.
A használtbusz-tender nehézségei miatt kevés a busza a BKV-nak. A cég innen-onnan pótolta a kieső száz buszt: ideiglenes szolgáltatást rendelt meg, behozták a félkész Mercedeseket, illetve régi Ikarusokat tákoltak össze. A kapkodás miatt érdekes jelenségekkel találkoznak az utasok : a hűtővíz felforrásának megakadályozása miatt fűtik az utasteret a 105-ösön, automata hang kér elnézést a váltó rángatásáért a 178-ason, hol bezár, hol nem akar becsukódni a Mercedesek automata ajtaja.
Húzódik a BKK használt buszokra kiírt tendere: az eredményt a kizárt Orangeways megtámadta, ezért nem tudnak szerződést kötni a győztes VT-Transmannal, a szolgáltatásból kiszálló Nógrád Volán 25 Volvója is kiesett.
A BKK-tól származó információink szerint megoldott a pótlás: a hiányzó száz busz helyett mintegy 70-et be tudtak állítani úgy, hogy a BKV közbeszerzési értékhatár alatt, 50 millió forintért megrendelte a buszos szolgáltatást a VT-Transmantól. Az 50 millió forintos kontingens keret péntekig lesz elegendő.
A Terrorelhárítási Központ (TEK) gyakorlatozásra szánt repülőgépe tehette tönkre a 3-as metró Népliget állomásának mennyezetét – értesült a mainap.hu . A kiselejtezett Boeinget péntekre virradóra szállították át a TEK központjába. A díszmennyezet szombaton szakadt le.
A mainap.hu információi szerint nemcsak a Népliget metróállomás díszmennyezete szakadt be szombaton. Úgy tudják, az azóta elvégzett műszaki vizsgálat ugyanis kiderítette: végig torzulások, elmozdulások tapasztalhatók a 3-as metró azon szakaszán, amely felett a Terrorelhárítási Központ (TEK) repülőgépét végigvontatták.
Jóváhagyta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 1-es és 3-as villamosok felújítására, illetve az 1-es villamos Rákóczi hídon történő átvezetésére vonatkozó projektjét az Európai Bizottság. A döntéssel véglegessé vált, hogy a 41 milliárd forint összértékű projekt megkapja a 94%-os intenzitású uniós támogatást, áll a BKK közleményében.
Az elmúlt évtizedek során rendkívül leromlott az 1-es és a 3-as villamosok pályája. Az építésekor gyorsvillamosnak tervezett Hungária körúti 1-es vonalán és a Zuglótól Kőbányán át Dél-Pestig több fontos csomópontot összekötő 3-as vonalán a rossz pályaállapotok miatt jelentősen megnőtt a menetidő, az évtizedek óta felújítás nélkül üzemelő pályákon számos 10-20 km/h-s sebességkorlátozást vezetett be BKV. Mindez versenyképtelenné tette a villamosokat az autózással és néha még más, földrajzilag kerülőt jelentő tömegközlekedési járatokkal szemben.
Felfüggesztették a rendőrségi vizsgálat idejére azt a két BKK-ellenőrt, akik verekedésbe keveredtek a 17-es villamoson egy utassal. Egyes források szerint a jegy nélkül utazó apát két gyereke szeme láttára ütötték az ellenőrök.
A BKK jegyellenőr munkatársai május 2-án délután utazási jogosultságot ellenőriztek a 17-es villamoson. Tevékenységük során egy, a szolgáltatást jogosulatlanul igénybe vevő férfi utassal konfliktusba keveredtek, ami tettlegességig fajult, áll a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.
20 óra 40 perckor a Ferenciek tere állomásra a Deák tér felől behaladó Ev3-as típusú szerelvény 291-es számú kocsija füsttel öntötte el az állomást, áll a Metróért Egyesület közleményében.
A motorkocsi vezető azonnal feszültségmentesítést kért a vonatból és az állomásból az utasok sérülés nélkül eltávoztak a metró dolgozóinak szakszerű tevékenységének köszönhetően. A szerelvény füstölése a feszültségmentesítést követően megszűnt.
A Metróért Egyesület korábban kiadott, egy lehetséges metrótűz következményeit bemutató anyagban írtaknak megfelelően a tűzoltók 11 perc alatt értek helyszínre, ami egy alagúti tűzeset esetén várhatóan katasztrofális következményekhez vezetett volna.
Az egyesület megdöbbenéssel vette tudomásul az újabb tűzeset hírét, különösen annak fényében, hogy a szakmai megoldások érdekében összefogást sürgető nyílt levelére senki nem reagált, azzal kapcsolatosan az egyesületet egyetlen érintett sem kereste meg és ismereteik szerint belső műhelymunka sem kezdődött el.
Kedden ideiglenesen forgalomba álltak a BKV használtan vásárolt Mercedes Citaro autóbuszai, írja a BKV-figyelő blog. A közlekedési vállalat azért döntött az elindításuk mellett, mert az alvállalkozó Nógrád Volán kiesésével nem volt elegendő kiadható autóbusz.
Hétfőn többen a BKV-figyelőhöz fordultak amiatt, mert a használt buszokon egyáltalán nincs nyitható ablak, a járművek egy részén pedig a klímaberendezések nem működtek, vagy csak meleg levegőt fújtak. Többen írták, hogy míg a szabad levegőn 25-30 fok volt és verőfényes napsütés, addig a Mercedes busz belsejében a hőmérséklet a 40 fokot is meghaladhatta. A blog úgy tudja, hogy a buszokon többen rosszul lettek, és le is kellett szállniuk, mert elviselhetetlen volt a hőség.
Az egyik panaszos levél szerint mintha egy szaunába lépett volna be az utas, amikor felszállt a buszra. "Nagyon durva volt, szerintem volt vagy 45-50 fok." - írta.
Az ügyben kerestük a BKV sajtóosztályát, de egyelőre nem válaszoltak.
Több BKV-megálló neve is megváltozik május elsejével, mivel a közlekedési társaság egységesíti az elnevezésüket – közölte honlapján a BKV.
E szerint a 6-os HÉV, a 2-es és 24-es villamosok, a 23, a 23E, az 54-es, az 55-ös, a 179-es, a 901-es, a 918-as, a 923-as, a 937-es, a 979-es és 979A jelű buszok Vágóhíd megállójának neve Közvágóhídra módosul. Ugyanerre változik a 6-os Hév Budapest, Vágóhíd, a 7-es HÉV Lágymányosi híd, valamint az 1-es villamos és a 103-as busz Lágymányosi híd, pesti hídfő nevű megállója is. A 179-es buszok Soroksári út nevű megállója Közvágóhídra (Kvassay Jenő útra) módosul.
Az 1-es és 1A villamosok, a 32-es, 120-as, 901-es, 918-as és 937-es buszok Honvéd Kórház megállójának neve nem, csak írásmódja változik Honvédkórházra. A 38-as, a 71-es, a 138-as, a 152-es, a 159-es, a 179-es és a 938-as autóbuszok Koltói Anna utca nevű megállója pedig Kiss János altábornagy utcára változik, a 125-ös autóbuszok Dembinszky utcai megállóját pedig májustól Wysocki utcának hívják.
A csepeli H7-es HÉV vonalán, a Boráros téri és a Rákóczi hídi állomások közötti szakaszon eddig ismeretlen okból egy fémállvány dőlt a HÉV-felsővezetékre kora délután – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Az így keletkezett elektromos ív lángra lobbantotta az aljnövényzetet, emiatt a HÉV-szerelvények a hiba helyreállításáig nem jártak, pótlóbuszok vitték az utasokat. A forgalom 16 óra előtt néhány perccel helyreállt.
A BKV fődiszpécsere az Indexnek elmondta, a HÉV vonala melletti egyik társasháznál a karbantartást végző munkások az állványzatot nem megfelelően mozgatták, emiatt dőlhetett a vezetékre. Az egyik munkást áramütés érte. A huszonéves férfit könnyű sérülésekkel szállították kórházba.
Az egyik kezével 10 milliárd forint normatív támogatást elvesz, a másik kezével az unió pénzét nyújtja a fővárosnak a Széll Kálmán-terv II.
Az elmúlt években a központi költségvetés jelentős támogatást biztosított a helyi közlekedésnek, a terv szerint azonban ennek vége. Jövőre az eddigi 32 milliárd forintos tömegközlekedési normatívát 10 milliárddal csökkentenék, a rá következő néhány évben pedig teljesen meg is szüntetnék.
A holland VDL Bus Center nyerte a BKV újabb használtbusz-tenderét: a cég 38 db Volvo 7700 típusú szóló autóbuszt szállít Budapest számára, buszonként 55.000 EUR (azaz 16,3 millió forintos) áron. A beszerzéssel párhuzamosan halad a BKK által elindított új buszüzemeltetési modell, az új buszok ennek nyomán a következő években állhatnak forgalomba Budapesten.
A hollandiai Veldhovenből érkező járműveket korábban a Veolia Transport üzemeltette. A 2004-es évjáratú, közel 12 méteres autóbuszok meghajtásáról EURO 3-as besorolású, 199 kW-os motor gondoskodik, átlagos futástelítettségük 477 ezer km, áll a BKK közleményében. A Budapestre történő indulás előtt minden autóbuszt Volvo szakműhelyben készítenek fel a hosszú útra, majd már BKV-s járművezetőkkel érkeznek Magyarországra.
Hamarosan indul az első, Németországból használtan vásárolt MAN-troli hatósági engedélyeztetési eljárása, áll a Budapesti Közlekedési Központ közleményében. A próbamenetekre felkészített kocsi egy 1000 km-es próbafutás után kaphatja meg az utasszállításhoz szükséges engedélyeket.
Mint arról a BKK beszámol, a vezetőfülkét a budapesti igények szerint zárttá alakították, és megszüntettük a beeresztő kaput, a sokak által csak „tökönvágóként” emlegetett akadályt. Az új padlóburkolat a kerekesszékkel közlekedőknek kedvez, biztonságosabban használhatják a trolibuszt.
A tavaszi karbantartás miatt a hétfői üzemkezdettől a pénteki üzemzárásig nem közlekedik a budavári sikló, közölte a BKV. Az évente két alkalommal – tavasszal és ősszel – esedékes tervszerű karbantartás során ellenőrzik a járművek szerkezeti elemeit, elvégzik a gépészeti és az elektromos berendezések időszakos vizsgálatát, és felkészítik a siklót a nyári turistaszezonra. Szombattól már ismét a megszokott menetrend szerint szállítja utasait a több mint 140 éves jármű, írta a közlekedési társaság.
"Több hete figyelem a villamosokat és erős a gyanúm, hogy a 44 millióba kerülő átalakítás nem ért semmit. Rendszeresen látok piros lámpánál várakozó villamosokat. Vagy a kiszállás-beszállás az oka, vagy a forgalmi torlódások, de határozottan érzem, hogy az első hét után már nem megy minden olyan flottul, mint tervezték. Levelem figyelemfelkeltés miatt írom, mert lehet, hogy le is állították a dolgot..." - írta olvasónk a napokban.
Megkérdeztük a levéllel kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központot, mi a tapasztalata, van-e valamilyen utólagos ellenőrzés, hogy jól működik a program.
A válasz szerint a BKK folyamatosan ellenőrzi a nagykörúti villamosok közlekedésére optimalizált új programrendszer működését a 2011 novemberben megkezdett próbaüzemek óta, a 2012. február 1-jén bevezetett éles üzemen keresztül napjainkig. A rendszer jelenleg is jól működik, leállításáról egyáltalán nincs szó. A villamosok közlekedését a BKK a járművekbe épített GPS segítségével folyamatosan nyomon tudja követi az archivált adatokból pedig bármely időszak, bármely járművének közlekedési adatai visszakereshetőek, lekérdezhetőek.
A VT Transman nyerte a 24 BKV-vonalra kiírt használtbusz-tendert. Nagy változás nem történik, ezeken a vonalakon eddig is a cég buszai közlekedtek alvállalkozásban, de szerződésük április végén, ezért kellett a vonalakat megpályáztatni újabb két évre. A cégnek egy komoly vetélytársa akadt, az Orangeways, a céget azonban súlyos hiba miatt kizárták. Az Orangeways jelezte: vitatják az eredményt, ezért fellebbeznek a döntés ellen.
A VT Transman nyerte a 8-as, 53-as, 58-as, 112-es, 114-es, 141-es, 150-es, 250-es, 250A, 213-as, 214-es jelzésű, illetve a 11-es, 26-os, 91-es, 111-es, 118-as, 133-as, 115-ös, 134-es, 155-ös, 156-os, 212-es, 218-as, 291-es jelzésű autóbuszvonalak üzemeltetésére kiírt tendert. A nyertes vállalkozó az eddig is használt, részben alacsonypadlós (Volvo Alfa Localo típusú) járművekkel szolgáltat, az érintett vonalakon a BKV magaspadlós járműveivel vegyesen, tájékoztatott a BKK.
Menekülőmaszkkal, köznapibb nevén gázálarccal szerelik fel a 2-es és a 3-as metróvonalon járó szerelvények vezetőfülkéit, erősítette meg a Budapesti Közlekedési Központ lapunk információit.
Várhatóan ebben a hónapban helyezik ki a 2-es és a 3-as metróvonalon a járművekre és a szolgálati helyekre az úgynevezett menekülőmaszkokat, amelyek egy esetleges veszélyhelyzet esetén a járművezetők, illetve a metróállomáson szolgálatot teljesítő személyzet biztonságát növelik egy menekítést igénylő helyzetben, tájékoztatta lapunkat a BKK.
Megállapodott Tarlós István főpolgármester és a BKV-nak hitelező kilenc bank – közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója. A BKV-nak áprilisban 40 milliárd forintnyi hitele jár le kilenc banknál, most fizetési moratóriumot kapott június végéig. Addig viszont rendezni kell a cég finanszírozási helyzetét. A mai közlönyben megjelent a BKV hiteleire vállalt kormánygaranciáról szóló határozat is.
A felek a fővárosi és az állami garanciavállalás alapján aláírták azt az úgynevezett "stand still" megállapodást, ami lehetővé teszi a megörökölt – jelenleg 63,1 milliárd forintos – BKV-adósságállomány refinanszírozását. Ez gyakorlatilag a BKV megmenekülését jelenti – közölte a Városháza.
Elkezdte a szovjet gyártmányú, régi metrókocsik leselejtezését a BKV, miután sikeresen befejezte a próbafutását az Alstom-szerelvény.
Mint arról korábban beszámoltunk, az új Alstom-szerelvény március végén sikeresen teljesítette a 4000 kilométeres próbafutást a 2-es metró vonalán, így áprilisban vagy májusban kiadhatja a típusengedélyt a közlekedési hatóság.
Elkeseredtek a Nógrád Volán fővárosi buszain dolgozó buszvezetők, a mintegy száz sofőr a napokban kapta meg a tájékoztatást arról, hogy április végén elbocsájthatják őket. Az alvállalkozásban vitt mintegy 70 fővárosi vonal szerződése április 30-án jár le, a folytatásért hat hazai buszos cég küzd.
"Épp most kaptuk kézhez a cégtől a felmondásunkat. Egyelőre tájékoztató jelleggel, a végleges felmondás április 30. Munkanélküliek leszünk. Úgy tudjuk, nem sikerült megegyezni a BKV-val. A VT-Transman cég nem tudjuk marad-e, de egy biztos, a két alvállalkozó összesen 110 buszának több száz sofőrje marad megélhetés nélkül." - áll abban a levélben, amit a cég egyik buszvezetőjétől kaptunk.
Ötmilliárd forint tulajdonosi hitelt nyújt a fővárosi önkormányzat a BKV-nak, döntött hétfői ülésén a fővárosi közgyűlés.
Tarlós István főpolgármester az ülés szünetében azt jelentette be, hogy a szerdai kormányülésen a kormány megadja a BKV hiteleire a 63 milliárd forintos garanciát. Pontosabban, szavai szerint a főváros vállal garanciát a BKV-ra, a kormány pedig "a főváros mögé áll be".
Ezzel rövid távon megoldódik a BKV finanszírozása a főpolgármester szerint. A hosszabb távú finanszírozásról a kormánynak április 15-ig kell döntenie. Tarlós szerint erre egy tucatnyi javaslat van bent a kormány előtt, hármat-négyet abból fognak kiválasztani.
Mint arról beszámoltunk, az elektronikus jegyrendszer és a dugódíj lesz az a két elem, amit a BKV finanszírozási koncepciójából "elfogadásra alkalmasnak találtak" a fővárosi önkormányzat és a kormányzat eddigi tárgyalásain, ehhez kell még találni egyet-kettőt. A Századvég által ajánlott közműadó ötletét valószínűleg elvetik.
Hétfőtől a 28-es és a 37-es villamosokat pótolják a használtan vásárolt, alacsonypadlós Mercedes Citaro buszok – közölte a Facebookon a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Információink szerint sikeresen teljesítette a 4000 kilométeres próbafutást a 2-es metró vonalán az új Alstom-szerelvény, így áprilisban vagy májusban kiadhatja a típusengedélyt a közlekedési hatóság. Utazni azonban majd csak ősszel lehet az új kocsikon.
Mint megtudtuk, a 4000 kilométeres próbafutást kétszer kellett újraindítani, egyszer azért mert túl kicsi volt a fedélzeti (a visszapillantó tükröket is helyettesítő) kamerarendszer memóriája, másodszor pedig mert kinyílt a vezetőfülke ajtaja menet közben. Mindkét hibát orvosolták.