Tarlós felülvizsgáltatja az elképzelést, miszerint 200 buszt lízingelnének. Kocsis szelleme kísért.
Még egyszer vizsgálja felül a BKK és a BKV a 200 busz lízingelésére vonatkozó tervet, ezzel vetette le Tarlós István főpolgármester a fővárosi közgyűlés napirendjéről az ominózus előterjesztést. Az elképzelést előtte erősen bírálta a Jobbik, mondván, az a Demszky-Hagyó-korszak előnytelen szerződéseihez hasonlít. (És tényleg, Kocsis István korábbi BKV-vezérigazgató beszélt sokszor ezer busz lízingjéről.)
A probléma az, hogy ha a BKV még csak nem is lízingelhet új buszokat, akkor a 19 éves átlagéletkorú buszaival egyszerűen szép lassan kiszorulhat a budapesti piacról. (Hitelt ugyanis nem kap az adósságai miatt, a főváros meg nem tud buszokat vanni, nincs rá pénze.) Egy tisztán magánvállalkozói tömegközlekedési buszpiac pedig számos veszélyhelyzetet rejt a fővárosi önkormányzat számára.
„Nem erőszakos, tettlegességig fajuló atrocitás ért, bár lehet hogy az nem fájt volna ennyire..." – írta a Facebookra is kitett posztjában az a kismama, aki orvoshoz indult volna kisbabájával a 32-es busszal január közepén, azonban hiába próbált meg húszezressel jegyet venni a buszon, az ellenőr pedig kíméletlenül leszállította.
Már a buszmegállóban észrevette, hogy otthon hagyta a kisgyermekes bérletét, de eszébe jutott, hogy a sofőrnél is lehet már jegyet kapni. Nem középen szállt fel a babakocsival, hanem direkt előrement az első ajtóhoz, hogy tudjon jegyet venni. „Felszállva vettem észre, hogy néhány forint apró és egy húszezres van csak nálam" – mondta. A sofőr bazsalyogott egyet, mondta, hogy sajnos ő ebből nem tud visszaadni, bár a kismama szerint azt talán megengedte volna, hogy maradjon a legközelebbi jegypénztárig.
Ekkor fordult az első ajtónál az egész közjátékot végignéző ellenőrhöz, és megpróbált nála vonaljegyet venni. Neki is elmondta, hogy a kisbabájával orvoshoz sietnek időpontra az Uzsoki utcai kórházba, és csak húszezrese van. „Közölte, hogy nem tud visszaadni, nem tud mit csinálni, és mindezek után leszállíttatott a babakocsival együtt" – írta az abban a pillanatban a sírás határán egyensúlyozó nő. Mint később kiderült, az egész ügy pikantériája az volt, hogy valójában otthon sem hagyta a bérletét, az ugyanis végig ott lapult a táskája aljában.
Mint arról beszámoltunk, bizarr és megalázó birkózás folyt szerdán délután a 7-es busz Ferenciek téri megállójában. Három közterület-felügyelő dulakodott egy férfival, aki szerintük bliccelni akart, a férfi szerint nem. A pankrációt a járókelők közül többen felvették mobiltelefonnal. Az esetet a szereplők teljesen máshogy látták.
A Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (volt Közterület-felügyelőség) a következő tájékoztatást adta:
Elgázolt egy embert a Batthyány tér és Szentendre között közlekedő H5-ös HÉV Filatorigátnál csütörtökön reggel, jelentették munkatársaink. A baleset miatt egy rövid ideig egy vágányon jártak a szerelvények Kaszásdűlő és Szentlélek tér között, a forgalom azóta helyreállt – írja a BKK a Facebookon. A Velvet információi szerint az áldozat egy tizenhat éves lány, akit a kutyájával együtt ütött el a HÉV. A lányt súlyos fejsérüléssel vitték kórházba, a kutyát állatorvosok látták el.
Az új, modern biztosítóberendezésre átállás bonyolult folyamat a 2-es metróban, ami természetszerűleg sok problémával jár. A munkatársaknak is nehéz az átállás: olyan ez mintha a régi tárcsázós telefon helyett hirtelen mindenki egy Iphone-t kapna. Szerdán már alig volt probléma a vonalon.
– így kommentálták nem hivatalosan a BKK-nál a hét elején tapasztalt káoszt.
Frászt csökkent. Ma megint volt szerencsém 7 percet várni a metróra, látni egy üresen elhaladó szerelvényt, majd felszállni egy zsúfolt vonatra. Ráadásul pont együtt utaztam Fónagy Jánossal, aki a közlekedésért felel a kormányban. Megint minden megállónál feltették az Igyekezzenek a ki- és beszállással! lemezt.
– így kommentálta olvasónk a választ. Ha önnek hasonló tapasztalata van máról, ossza meg a kommentekben!
De jött hivatalos válasz is lapunknak, ami sorra veszi a Metróért Egyesület által felvetett szakmai problémákat. A válaszokat az eredeti kérdések mellett, párbeszédes formában közöljük. A BKK válaszai a szakmai nyelvezet miatt itt-ott nehéz olvasmányt jelentenek.
Metróért Egyesület: Kedden egy, automatikus üzemmódban közlekedő vonat nem állt meg a kijelölt helyen, a berendezés azt egészen a vágány végén levő ütközőbakig vezette.
BKK: Az állítás nem felel meg a valóságnak. Egy ilyen súlyú esemény előfordulását az üzem azonnal vizsgálná, azonnal megtenné a szükséges intézkedéseket. Az esetet nem csak a BKV, hanem a felettes hatóságok is vizsgálnák.
Az M2 új biztosítóberendezés és vonatvezérlő rendszer próbaüzemét december 8-án kezdték el élesben az utasforgalomban. A teszt még sokáig tart, várhatóan még több mint az egy évig. Hogy mit csinálnak még ennyi ideig? Elvégzik "a finombeállításokat, pontosításokat, parametrizálást". A BKK szerint a rendszer teljesíti azokat a funkciókat, teljesítményeket, amikre számítottak, és felszínre hozza azokat a helyzeteket, amelyek csak utasforgalomban jöhetnek létre. Sajnálatos módon időlegesen előfordultak hosszabb követési időközök.
Felháborodtak a mozgássérültek, mert a BKK elvette egy kisbuszukat az ötből. Ezért most várakozni kell reggel és délután a speciális járművekre, amit arculcsapásként élnek meg. A BKK szerint a buszok nem voltak kihasználva, és amúgy is sokkal több lett a mozgássérülteket is szállítani tudó alacsonypadlós busz.
A speciális, kifejezetten a mozgássérülteknek vásárolt öt mikrobusz közül egyet átirányított a BKK az Aranyhegyre, mégpedig azért, hogy egy gazdag, budai lakóparkot szolgáljon ki.
- írta lapunknak a Mozgássérült Emberek Önálló Élet Egyesülete.
Ungvári Mihályné, az egyesület elnöke közölte, hogy októberben arra lettek figyelmesek, hogy a kisbuszok reggel és délután nem tudnak már mindenkit elszállítani munkába vagy képzésekre. Akkor jöttek rá, hogy egy buszt átirányítottak telebusznak, amikor meglátták a sajtófotókon a régi buszukat, az LRV 482-as rendszámút.
Mintegy másfél ezren vették már igénybe a BKK új Telebusz-szolgáltatását a járatok november 4-i elindulása óta, tehát bevált az új közlekedési mód, áll a BKK közleményében.
A közelmúltban indult, Aranyhegy és Csillaghegy között közlekedő 219-es buszt jellemzően munkába és iskolába járáshoz veszik igénybe az utasok, a csúcshegyi kertvárost a fővárosi közösségi közlekedési hálózathoz közelebb hozó 260-as járat esetében pedig az esetek döntő többségében igény mutatkozik arra, hogy megtegye a meghosszabbított útvonalat a hegyre.
Tizenöt új, alacsonypadlós busz beszerzésére írt ki eljárást a BKV, közölte a főpolgármesteri hivatal. Ha minden flottul megy, jövő nyáron aláírhatják a szerződést.
A járművek egyszintesek, kéttengelyesek és akadálymentesek lesznek, vagyis kerekes székkel is fel lehet majd rájuk szállni. Az is fontos szempont, hogy a buszok nem szennyezhetik a környezetet: „a dízeljárművek esetében a hajtásrendszer besorolásának legalább EURO 6, dízel-hibrid járművek esetén legalább EEV hibridnek kell lennie” – írták.
A nyertes ajánlattevőnek a szerződés aláírásától számított fél éven belül le kell szállítania a buszokat, és további hatvan járműre kap opciót.
Baj volt a biztosítóberendezéssel a 3-as vonalon, Kőbánya-Kispest irányában másfél-kétszeres menetidővel kellett számolni 8:25 és 10:22 között. A szerelvények a szokásosnál többet, körülbelül két percet álltak az állomásokon.
Az észak-déli vonalon műszaki okok miatt Kőbánya-Kispest irányában lelassult, torlódott a metróközlekedés, mondta lapunknak Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. Hozzátette: a Köki felé másfél-kétszeres menetidővel kellett számolni.
Az egyesület délelőtt fél tizenegy körül jelezte a Facebookon, hogy a hibát elhárították, várhatóan normalizálódik majd a metróközlekedés.
Az egyik utas lapunknak azt mondta, hogy a szerelvény minden állomásnál hosszú perceket állt, Újpestről az Arany János utcáig 27 percbe telt az utazás. Az utastájékoztatás szerint a biztosítóberendezések hibásodtak meg.
A Budapesti Közlekedési Központ fődiszpécsere azt mondta, hogy a BKK-n kívülálló okok állnak a háttérben, a BKV sajtóirodáját kerestük, de nem sikerült elérnünk őket.
Frissítés:
A vonalon a műszaki hibát időközben elhárították, várhatóan normalizálódik majd a metróközlekedés, közölte a Metróért Egyesület.
Normális, legalábbis gyakran előforduló technikai jelenségnek tartja a BKV az új Alstom-kocsik rendellenes kerékhangjait, amelyekről nemrég számoltunk be. A fékezési problémák miatt az Alstom kereke laposodik (szögletesedik), ami futás közben rezgést vált ki. A rezgés hónapok óta idegesíti az alagút felett lakókat.
Az új metrók tervezett karbantartási technológiájában a szerelvények kerekeinek esztergálása 90 ezer kilométerenként esedékes. A 22 forgalomban lévő szerelvény közül 5 darab futásteljesítménye már elérte a 90 ezer kilométert, így ezek kerekeinek esztergálását az Alstom szakemberei már elvégezték. További 10 szerelvény 1-1 forgóvázánál a jelentkezett rendellenes zajok megszüntetése érdekében az Alstom egy úgynevezett simító esztergálást végzett el, írta válaszában a BKK.
A Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ) szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) elismerte, hogy a buszvezetőknek több pénzt kell adni az elsőajtós felszállási rendszer fenntartása miatt.
A szakszervezet közleménye szerint a BKK levélben értesítette őket arról, hogy az elsőajtós felszállási rendszer és az ezzel járó bevételnövekedés nem végezhető hatékonyan a járművezetők közreműködése nélkül, s ezért a többletmunkáért járó jövedelmet a BKV felé indokolt költségként elismerni.
Laposodik a fékezéskor a kerék, döcög az új Alstom metró. Egyre több kocsi kerekeit kell esztergálásra vinni. Egy metróalagút feletti társasház lakói csillármozgásra, mély robajra panaszkodnak.
A 445-ös Alstomnál 50 km/h felett erős rázkódás tapasztalható, ami mind a személyzet, mind az utasok részéről elviselhetetlen, áll a Metróért Egyesület Facebook-oldalán. Bíró Endre, az egyesület vezetője elmondta, hogy a vonatot hétfőn kivették a forgalomból, a kerekeket valószínűleg esztergálni vitték. A rázkódást valószínűleg az úgynevezett keréklaposodás okozta.
Közérdek az első ajtós jegyellenőrzés bevezetése, válaszolt a BKK a buszvezetőknek, akiknél – mint nemrég beszámoltunk róla – betelt a pohár. Rendhagyó interjúnk következik:
Buszvezetők szakszervezete: – A BKK átgondolatlanul, elhamarkodottan és egyeztetés nélkül erőltette rá a sofőrökre az új rendszert.
BKK: – Az egy-egy vonalon bevezetendő elsőajtós felszállási rend lehetőségeiről alapos vizsgálatot végezünk, a járművezetők pedig már évek óta ismerik a kapcsolódó elvárásokat.
Azonnali felülvizsgálatot követelnek a BKV járművezetői az első ajtós felszállás kapcsán rájuk kényszerített pluszfeladatok miatt. A Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezete szerint a rendszert átgondolatlanul, elhamarkodottan és egyeztetés nélkül erőltették rá a sofőrökre, akiket nem is képeztek ki megfelelően a feladatra. Ráadásul a BKK ellenőrei hamis jegyekkel és bérletekkel folyamatosan tesztelik őket, és elvárják, hogy a menetrend betartása és a biztonságos vezetés mellett még az érvénytelen igazolványokat is felismerjék.
Betelt a pohár a BKV-járművezetőknél, mert olyan pluszfeladatokat kényszerít rájuk a BKK, amelyre nem képezték ki őket kellőképpen, ráadásul ellentételezés sem jár érte – írja közleményben a Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezete (KKDSZ).
Jogosan kötelezték a 61 éves rokkantnyugdíjast a pótdíj megfizetésére, és azért vitték el nőt a rendőrök, mert mivel nem tudta igazolni magát, válaszolta kérdésünkre a BKK. Mint arról beszámoltunk, a nő 5 órát töltött rendőrségi fogdában, az igazságügyi szakértőre várva.
2013. október 4-én, 9:10-kor a 62A villamoson a BKK jegyellenőrének kérésére egy hölgy olyan bérletet mutatott fel, amely több szempontból sem jogosította őt utazásra. Egyrészt a nyugdíjas-bérletszelvényen nem szerepelt a bérletigazolvány száma, másrészt a nyugdíjas-bérletigazolvány érvényessége – mely alapfeltétele a nyugdíjas-értékszelvény megvásárlásának – már hónapokkal ezelőtt lejárt. 2012. március 2-a óta ugyanis új formátumú, a hamisítást lehetetlenné tevő igazolványokat állítunk ki. A régi igazolványok cseréjére a BKK egy év türelmi időt adott, mely 2013. április 1-jén lejárt. A hölgy által bemutatott régebbi igazolvány egy rászegecselt fényképet tartalmazott, amelyet mechanikus úton könnyen eltávolíthattak és kicserélhettek.
Szombaton és vasárnap karbantartási munkák lesznek az 1-es villamos vonalán, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Egész nap pótlóbuszokra kell szállni a Lehel utca és a Puskás Ferenc Stadion között.
Információink szerint a baszk CAF ajánlatát találta a legjobbnak a BKK a fővárosi villamostender lezárásakor. A cég 27 milliárdos ajánlata jobb volt a Siemensénél. A másik három versenybe szálló gyártót, a lengyel PESA-t, a cseh Skodát és a svájci Stadlert különböző okok miatt kizárták. Szinte biztos, hogy az eredményt megtámadják, de ha minden jól megy, akkor egy hónap múlva aláírhatják a szerződést, a villamosok pedig 2015-ben érkezhetnek meg.
Még marad is pénze a BKK-nak és a fővárosi önkormányzatnak az 1-es és 3-as vonalakra szánt új villamosokra szánt 35 milliárdos uniós keretből, a baszk CAF ugyanis 27 milliárd forintot kér információink szerint a 25 darab rövidebb (34 méteres) és a 12 darab hosszabb (56 méteres) alacsonypadlós, hosszában átjárható villamosért. A baszkok ezzel az árral meg is nyerték a versenyt a Siemens előtt, döntött a napokban értesülésünk szerint a BKK vezetése.
"Szeretnék gratulálni a BKV/BKK-nak ahhoz az ötlethez, hogy ma (07.16-án) este kb. 11 óra óta próbálnak problémát megoldani (csak remélni tudom, hogy ez nem tervezett karbantartás) LÉGKALAPÁCS segítségével a Mechwart téri villamosmegállóban. Most 23:56 van és a légkalapács még mindig üzemel... Kívánom, hogy hasonló muzsikaszóra próbáljanak ők is éjjelente nyugovóra térni." – írta egy felháborodott olvasónk, aki egy videót is mellékelt a leveléhez.
Az ügyben keressük a BKV és a BKK sajtóosztályát, hogy megtudjuk: mi szabályozza azt, hogy meddig lehet lakott területen dolgozni.
Önnek húztak már hasonló altatót a fülébe? Mesélje el kommentben!
Információink szerint átépítik a Lánchíd budai villamosalagútját, mert a BKK most megvásárolni tervezett új villamosai nem fognak beférni. Egyszusszal átépítik a födém felett a Clark Ádám teret is, ahonnan eltűnhet a körforgalom.
2014-15-ig át kell építeni a Clark Ádám tér alatti villamosalagutat, mert az akkor Budapestre érkező új, alacsonypadlós, Combino-szélességű villamosok nem férnek majd be.
A Kossuth tér átépítése elérte a 70-es és 78-as trolikat is. Eredetileg a járatok végállomása a Kossuth téren van, ott megkerülik a Néprajzi Múzeum épületét, és úgy fordulnak vissza a Kálmán Imre utcába, írja az ittlakunk.hu.
Az átépítés miatt azonban a trolik két hete nem tudnak elmenni a múzeum előtt, kénytelenek mögötte, a Kozma Ferenc utcában megfordulni. Az ideiglenes megoldás úgy fest, hogy egész nap ott strázsál három-négy BKK-s ember, akinek az a feladata, hogy átrakja a trolik áramszedőjét a szemközti oldalra.
Megérkezik a járat, lerakja az utasokat a Kálmán Imre utca végében, majd behajt balra a forgalomtól most lezárt Kozma Ferenc utcába. itt kiakasztják az áramszedőket, majd a busz hátratolat. Ezután átrakják az áramszedőket a másik oldalra, s így a troli egy T-kanyart követően visszamehet a Kálmán Imre utcába az új utasokért.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság II. kerületi Rendőrkapitányság Vizsgálati Osztálya garázdaság vétség, valamint könnyű testi sértés vétség elkövetésének megalapozott gyanúja miatt indított nyomozást a terhes brit nőt megpofozó villamosvezető ügyében, tudatta lapunkkal az ORFK sajtóosztálya.
A villamosvezető ellen a sértett tett feljelentést.
„Cselekedetemre nincs mentség, és nem is az a szándékom, hogy tisztára mossam magam, bemocskoltam mindazt, amit közel húsz év alatt tettem” – közölte az Index-szel a villamosvezető, aki hétfő este megpofozott egy terhes kismamát, mert az a járműve elé lépett.
„Tudom, hogy én nem az az ember vagyok, aki azt a pofont adta” – mondta lapunknak a villamosvezető. „Nagyon kihegyezett helyzet volt, csak azt tudtam, hogy itt nem tudok megállni” –, idézte fel a fékezés előtti másodperceket. „Becsuktam a fülemet, és vártam a koppanást.”
A nyári menetrend bevezetésével párhuzamosan a BKK kissé lemaradt a központi klímaparancs kiadásával. Reggel még kollégánknak kellett kikönyörögni a légkondicionáló bekapcsolását a buszsofőrtől, aki a központra és a hőmérőre mutogatva mentegetőzött. Délutánra már az is kiderült, hogy a klímamoratórium megszűnt: a kánikulában kötelező a légkondi működtetése.
"Kánikula van, már reggel is az volt", mondta egyik kollégánk, aki sportrovatos lévén amúgy jól bírja az izzadást, de ez már neki is sok volt. Nyolckor szállt fel a hetes buszra Dél-Budán, a Szent Imre kórháznál. "Ablakok gondosan behúzva, a légkondi nem működik, komoly tömeg, terjengő testszagok", vált a beszámoló egyre nyomasztóbbá.
Információink szerint a tíz érdeklődőből négy versenyző maradt porondon a fővárosi villamostenderen: a spanyol CAF, a Siemens, a Skoda és a Stadler. A végleges sorrend az értékelési folyamat végén, 2-3 hét múlva állhat fel.
Úgy tudjuk, hogy árban CAF és a Skoda adott be kedvezőbb ajánlatot, de számos értékelési szempont van. Körülbelül 2-3 hét múlva lehet megtudni, ki lesz a győztes közülük, egyelőre még az sem teljesen biztos, hogy mindegyik ajánlat érvényes.
A tender határideje kétszer is csúszott, eredetileg áprilisban már be kellett volna adni az ajánlatokat. A résztvevők ugyanis kétszer is határidőmódosítást kértek.
Valamennyi reprezentatív szakszervezet aláírta azt a megállapodást, amely a BKK munkavállalóinak 2013. évi bérfejlesztését rendezi. A megállapodás a korábban, a BKV-nál megkötött megállapodással összhangban született, és vonatkozik a közútkezelési, jegyellenőrzési, tömegközleked-szervezési, forgalomirányítási, jegyértékesítési és más, BKK-s szakterületeken dolgozók foglalkoztatására. A megállapodás sikeresen hangolja össze a munkavállalói és a munkáltatói érdekeket.
Január óta tartó hosszas tárgyalássorozatnak köszönhetően jött létre a BKK-nál az a bérmegállapodás, melyet végül minden reprezentatív szakszervezet elfogadott. A megállapodás alapján a bérfejlesztés három pillérre épül: egy éves szinten átlagosan 3%-os alapbéremelésre, egy igen jelentős szolgáltatási teljesítményhez kötött ösztönzési rendszerre, illetve a béren kívüli juttatások rendezésére. A juttatások – az eltérő szerkezet ellenére is – lényegében megegyeznek a BKV-nál történt emeléssel, bár belső struktúrájuk a társaságok eltérő feladatrendszere miatt némileg különbözik.