A 4-es és a 6-os villamosok helyett rövid ideig pótlóbuszok közlekedtek a Jászai Mari tér és az Oktogon között. A pótlásra műszaki hiba miatt volt szükség, írta a Facebookon a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Az iho.hu információi szerint a BKK újfent kitolta a túlnyomó részt az EU Közop-programjából finanszírozott villamosvásárlási közbeszerzés ajánlatainak beadási határidejét. A mostani állás szerint május 30-án 10 órakor lesz a borítékbontás. Az eredeti határidő április 3-a volt. Ez később április 22-re, majd május 8-ra módosult.
A tendert a szokásosnál lényegesen aprólékosabb feltételrendszerrel írták ki. Feltehetően nem tévedünk nagyot, ha azt gondoljuk, ebben szerepet játszottak a 4-es és 2-es metróra várásolt Alstom szerelvényekkel kapcsolatos problémák. A BKK szakemberei igyekeztek minden tekintetben biztosra menni, aprólékosan előre rögzíteni az összes részkövetelményt.
Ez viszont azt eredményezte, hogy a potenciális szállítók nagyon sok részletet próbálnak tisztázni, az összes halasztás oka az volt, hogy nem értek az alkudozás végére, az ajánlattevők újabb és újabb kérdéseket igyekeznek föltenni, esetleg értelmezési változtatásokat elérni.
A beszerzés minimálisan 12 hosszabb (combinónyi, 52-56 méteres) és 25 rövidebb (32-36 méteres) járműre vonatkozik, de igen jelentős opciót is tartalmaz, magyarán a nyertestől a BKK, ha kíván, sokkal több villamost is vehet, ezek között felső vezeték nélkül is üzemképes, önjáró példányokat is.
Május 7-étől, keddtől a BKK D11-es, D12-es és D13-as hajójáratai nem állnak meg a Kopaszi-gát (Rákóczi híd) kikötőnél.
A kikötő magántulajdonban van, de összeveszett rajta a tulajdonos és a (magán)üzemeltető. Az elhúzódó vitában a személyhajó-kikötő most lejáró használatbavételi engedélyét nem újította meg senki, a BKK pedig a két magáncég vitája miatt nem tudja használni az engedély nélkül maradt kikötőt.
A járatok rövidített útvonalon, északi végállomásuk és a Haller utcai kikötő között közlekednek. A hajók a Haller utcától a menetrendben meghirdetett időpontokban indulnak.
A napokban tettek fel egy videót a Youtube-ra, amelyen az látszik, hogy egy BKV-busz vezetője úgy véd meg egy zebrán átrollerező kislányt, hogy balra rántva a kormányt elzárja a buszt előzni akaró autó útját.
Mint a videó feltöltője – aki valószínűleg maga a buszsofőr –, írja: „a balesetet csak úgy tudtam kivédeni, hogy a busszal elzártam az előzni kívánó útját. A kocsi erős fékezésre kényszerült és a járdán a szemközti busz megállóba bírt megállni. Hanggal nézd, hallani a féket és a járdára való felhajtást”.
A videó a fedélzeti kamera dátumjelzése szerint 2012. március 10-én délelőtt 11-kor készült. Először a BKK-t kerestük az ügyben, hogy tudják-e ki a sofőr, számíthat-e jutalomra, de a cégnél azt a választ kaptuk, hogy nem foglalkoznak a videóval, amiről azt sem tudni, hogy valódi-e.
Nemes Gábor, a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke lapunknak elmondta, hogy a videó valódi, ismerik a buszsofőrt. Néhány napja megkeresték ők is, de a sofőr nem akar szerepelni a nyilvánosság előtt, mert mint mondta, csak a munkáját végezte.
A felvétel először az ittlakunk.hu XVII. kerületi Facebook-oldalán jelent meg, ahol kiderül, hogy a 97E járatról van szó, a helyszín pedig a Nyomdász utcai buszmegálló környéke.
Több változást vezet be május 1-től a BKK a BKV-buszok járatain.
Egyszerűbben, gyorsabban lehet eljutni busszal a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtérre májustól. Szerdától a jelenleginél sűrűbben, kibővített üzemidővel járnak a repülőtérre közlekedő 200E autóbuszok. A sűrűbb menetrend a turistaszezon végéig, szeptember 30-ig lesz érvényben. Az egyik hajnali Nyugati pályaudvarról induló MÁV-Start vonathoz új csatlakozást biztosít a 900-as éjszakai busz, ezzel kínálva eljutási lehetőséget az első hajnali repülőjáratokhoz is. A 93-as járat egyes megállóit a 200E szolgálja ki a jövőben, a 93-as busz útvonala módosul.
Szerdától állnak a forgalomba a VT-Transman üzemeltetésében az új beszerzésű Mercedes-Benz Citaro 2 szóló és csuklós autóbuszok - közölte Facebook-oldalán a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken.
Május elsejétől az új járművek a Kőbányától Óbudáig közlekedő 9-es, valamint a Pasaréti teret Rákospalotával összekötő 5-ös vonalon állnak forgalomba elsőként. A 11-es és 111-es, az új 7-es és 7E, valamint a 178-as vonalakon júniustól, míg a 8-as, a 30-as és 30A, valamint a 230-as, illetve a 112-es vonalon júliustól tűnnek fel a világoskék Citarók.
Idén az első három hónapban 50 millió forintos kárt okoztak a BKV-nak a kábeltolvajok. A lopások száma szaporodik, a kár ugyanakkor nem nő az elmúlt évekhez képest, ami azt mutatja, hogy a szervezett csoportokat ugyan sikerült visszaszorítani, viszont egyre több a kisebbet markoló alkalmi kábeltolvaj. A meló ugyanis könnyű, a lebukás veszélye egyelőre kicsi. Az áru gyorsan illegális telephelyekre kerül, és sokszor már aznap egy külföldi kikötőben landol.
A BKV 2008 óta figyeli a kábellopások alakulását. A 2010-ben felállított biztonsági igazgatóságnak köszönhetően a lopások száma jelentősen visszaesett, majd miután a tolvajok kitapasztalták a módszereket, ismét emelkedni kezdett. Idén, ha folytatódik az első három havi tendencia, újabb csúcs várható a tavalyi 172 lopáshoz képest.
Szaggatott piros színű buszsávban közlekedhetnek májustól a buszok és a kerékpárosok a Belvárosban. A sávot már festik is.
2013. május 1-jétől mindkét irányban buszsávot jelöl ki a BKK a Bajcsy-Zsilinszky úton a Deák Ferenc tér és a Nagymező utca közötti szakaszon. A sávot a kerékpárosok is használhatják. A BKK szerint indokolatlan a jelenlegi 2x3 forgalmi sáv fenntartása az autósok számára a környék sávelosztása, a fogadó Andrássy úti csomópont kapacitása miatt.
Olvasónk hívta fel a figyelmet arra, hogy kiszakadt a helyéből a Népfürdő hajóállomás kikötőjének tartója. A BKV tájékoztatása szerint egy hete történt az eset: a támdorong-fészek elmozdult. A javítás közben az utasforgalom zavartalan.
Bob péntek reggel készítette ezt a képet a BKK (BKV) Árpád híd - Népfürdő utcai kikötőjénél.
A képen az látszik, hogy a kikötőponton egyik tartója teljesen kiszakadt a helyéről. Megkerestük a BKV-t felügyelő BKK-t (Budapesti Közlekedési Központ), mi történt, esetleg nekiütközött valami, vagy az erősödő ár tépte ki a helyéből, de egyelőre gyűjtik az információkat a válaszhoz.
Ha valaki látta esetleg, mi történt, írjon erre az e-mailcímre.
Piroska szerint csak egyszerűen megpróbálták ellopni a szorgos vas- és kábelgyűjtők.
Műszaki hiba miatt a 4-es és a 6-os villamosok vonalán a Széll Kálmán tér és a Jászai Mari tér között rövid ideig villamospótló buszokkal lehetett csak közlekedni, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebookon. A hibát este fél kilenc körül elhárították.
A XI. kerületben a Repülőtér megállóhely és Kamaraerdő között gyanús férfit láttak éjszaka az oszlop tetején. A kémvillamos vezetője értesítette a rendőrséget, a férfit elkapták. Kiderült, hogy tényleg vezetéklopásra készült. A BKK fejpénzt fizet a tolvajokért.
A kábelhálózat éjszakai ellenőrzését végző kémvillamos vezetőjének segítségével fogta el a rendőrség a feltételezett fémtolvajokat. A fővárosi villamos- és HÉV-vonalakon rendszeresen járnak olyan szerelvények, amelyek ellenőrzik a felsővezetéki hálózatot. Egy ilyen szerelvény vezetőjének köszönhetően fogták el a tetteseket. A járművezető jutalmat kap.
Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a BKK az 1-es villamosvonal Bécsi út – Kerepesi út közötti, legrosszabb állapotú szakaszának komplex felújítására. Nem csak a villamospályát, hanem a megállóhelyeket is átépítik, újjáépül az áramellátó rendszer is. A vonalon új, alacsonypadlós, korszerű villamosok állnak forgalomba.
A BKK közleménye szerint megszűnnek a jelenlegi, helyenként 10-30 km/órás sebességkorlátozások, csökken majd az utazási idő. Óbudán a Rendelőintézet és a Flórián tér között automatikus locsolóberendezéssel ellátott fűburkolatot kap a villamospálya. Megújulnak és nagyobb teherbírásúvá válnak a csomópontokban a villamospályát keresztező útátjárók. A burkolt villamospálya korszerű, a jelenleginél jóval csendesebb és tartósabb pályaszerkezettel épül át.
Információink szerint húszmilliárd forintos hitelre adott be pályázatot a Budapesti Közlekedési Központ az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Banknál. A kedvező kamatú, árfolyamgarantált kölcsönből 250 új busszal stafíroznák ki a BKV-t, hogy bírja a versenyt a tovább privatizálandó fővárosi buszpiacon.
Szóba kerül várhatóan Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester pénteki találkozóján - sok egyéb mellett - az a 20 milliárd forintos hitelpályázat, amit a BKK nyújtott be az MFB-hez. Ha a kormány rábólint a kölcsönre, akkor a BKK 250 új buszt vásárolhat a BKV számára, méghozzá igen kedvező kamatfeltételek mellett.
Leállították a BAH-csomópont alatt átjáró 61-es villamost, mert a sós hólé által a télen megkínzott vasbeton-szerkezetről kisebb-nagyobb darabok potyognak le, tudtuk meg a BKK-tól.
A helyszínen emelőkosaras teherautókról kapargatták a le nem esett darabokat. A BKK tájékoztatása szerint 14 óra után helyreállt a villamosforgalom.
A BKK éjszaka végignézeti szakemberekkel az összes budapesti felüljárót, ahol villamos jár, hogy máskor ne kelljen leállítani a forgalmat a karbantartás idejére.
Február 21-én hajnalban, fél 2-kor az éjszakai 909-es járat Kistorony park megállójában a buszsofőr elkapott egy zsebtolvajt – írta meg február 26-án a BKV Figyelő blog, ami szerint a BKV dolgozója tudatosan készült a lekapcsolásra, és mielőtt a tolvaj zsákmánnyal leugorhatott volna a buszról, becsukta a busz ajtaját, majd kihívta a rendőröket.
A BKV Figyelő az üggyel kapcsolatban tájékoztatást kért a BKV-tól, ahonnan azt a választ kapta, hogy: „A járművezető a munkáltatói dicséret mellett Vitézy Dávid BKK-vezérigazgató és Bolla Tibor BKV-vezérigazgató közös döntése alapján 100 000 forint jutalmat kap arra tekintettel, hogy kollégánk munkáját bátran, a közszolgáltatótól elvárható felelősséggel, a társadalomban sajnos oly gyakori félrenézés helyett példamutató kiállással és intézkedéssel teljesítette.”
A rendőrség az ügyben eljárást indított.
Hamarosan eldől milyen villamosokat vásárol a BKK az 1-es, 3-as, 19-es és 61-es vonalakra. A tendert kiírták, a 37 darab villamosra 35,7 milliárd forint van. Összegyűjtöttük, milyen gyártók és milyen típusok jöhetnek szóba. Értesülésünk szerint az ábécé-sorrendben felsorolt tíz cégből kilenc már megvásárolta pályázati dokumentációt.
Áprilisban van a határideje a villamostendernek, amire eddig kilenc villamosgyártó cég már jelentkezett is a lent felsorolt tízből:
A Citadis villamos járműcsaládot 1999-től gyártja az Alstom. Összesen több mint 1600 db, különböző hosszúságú és kialakítású Citadis jármű készült már el, mintegy 30, elsősorban francia vagy volt francia gyarmati területen fekvő városba. Ilyenek járnak Bordeaux, Montpellier, Párizs, Orléans, Lyon, Grenoble, Tunis, Rabat és Casablanca utcáin, de jutott belőlük Barcelona, Rotterdam, Dublin, Isztambul, Jeruzsálem, Melbourne, Adelaide és Ottawa sínpárjaira is. Az Alstom mostanában magyar (vidéki) villamostendereken nem indult el. A Citadis a világ egyik legsikeresebb alacsonypadlós villamosa, ugyanakkor a cég metróinak forgalomba állítása körüli budapesti anomáliák miatt kérdéses, hogy az Alstom belekezdene-e egy újabb budapesti projektbe.
Az Alstom csoport közlekedéstechnikai vállalata, az Alstom Transport S.A. mintegy 8600 alkalmazottal, 5,3 milliárd euró árbevétellel és 18%-os piaci részesedéssel a világ második legnagyobb vasúti járműgyártója.
Olvasónk lőtte szerdán ezt a kedves fotót a Király utcában egy lerobbant 70-es troliról, amit az utasok toltak meg. A képen elkapott pillanatban a busz hátsó szélvédőjén elhelyezett mozgáskorlátozott matrica finoman módosult jelentéstartalommal bírt.
Természetesen megkérdeztük a BKV-t, mi történt a MAN trolibusszal, amit egyébként nem régen vásárolt használtan és újított fel a cég.
A BKV válasza szerint nem a trolibusz hibásodott meg, hanem a felsővezeték hibásodott meg. Az előírás szerint ilyenkor a trolibuszvezetőnek a forgalom folyamatosságának fenntartása érdekében ún. „ugratással” kell segítenie a forgalmat. Ez azt jelenti, hogy a jármű áramszedőjét a hibás vezetékszakaszon a hibánál le kell húzni, majd azt követően újra vissza kell helyezni a vezetékre.
Csakhogy a tájékoztatás szerint az ugratást végző trolibuszvezető az egyik áramszedőt beakasztotta a tartóvillába, majd dízelüzembe kapcsolt, hogy egy métert előre guruljon, de nem vette észre, hogy a másik nincs lehúzva és beakasztva, míg a másikat az áramszedő lehúzókötele tartja. Ilyenkor – bár a dízelmotor jár – a jármű nem tud elindulni. A járművet tehát ezúttal a vezető figyelmetlensége miatt kellett megtolni.
Csütörtökön az erre kiverem nevű felhasználó feltöltött egy videót a Youtube-ra, amin az látszik, hogyan rongálták meg a 3044-es számú metrókocsit – írta meg a bkvfigyelo.postr.hu.
A videón az látszik, hogy az egyikük odaguggol az induló szerelvényhez, és fehér festékkel taget rajzol az oldalára. A metró vezetője dudált is egyet, aztán a rongálók elszaladtak, és az egyikük azt mondja: „Bújjunk el!”
A blog azt kéri, hogy aki felismeri a tetteseket, írjon a bkkfigyelo@outlook.com-ra vagy a BKV-figyelő Facebook-oldalára.
Ismét indulnak a D12-es és a D13-as hajójáratok, több villamos- és autóbuszvonalon kisebb-nagyobb menetrendi módosítások lesznek márciustól, valamint tavaszi menetrend lép életbe számos vonalon, áll a BKK közleményében.
2013. március 1-jétől, péntektől a 28-as, a 28A, a 37-es és a 37A jelzésű villamosok menetrendje módosul, az indulási időpontok változnak. A járatok kapacitása változatlan marad, az új menetrend a Maglódi úton és a Népszínház utcában az egyenletesebb, összehangolt közlekedést szolgálja.
Eredeti állapotára újíthatja fel a BKV a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) javaslatára Budapest egyik legrégebbi, 33 éves Ikarus 260-as autóbuszát, amelyet nosztalgiajárműként a Mobilitási héten és a 150 új Mercedes Citaro Budapestre érkezésekor is kiállítanának.
A felújítást Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója levélben kérte Bolla Tibor BKV-vezérigazgatótól. Mint írta, korábban a járművet nosztalgia célokra állították félre, azóta állaga sokat romlott, de még megmenthető, ezért kéri a restaurálást.
Megszerezte a végleges típusengedélyt a francia Alstom a 4-es metróvonalra szánt, Metropolis típusú szerelvényeire a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól – közölte a gyártó és a Főpolgármesteri Hivatal.
Májustól több, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megbízása alapján üzemeltetett járművön is lesz térfigyelő kamerarendszer - közölte a BKK pénteken.
Emlékeztettek, hogy utasok, a járművezetők sérelmére elkövetett erőszakos cselekmények, a lopások, járműrongálások, graffitik drasztikus növekedésének visszaszorítása érdekében, a külföldi tapasztalatokat is figyelembe véve született döntés korábban a járművek bekamerázásáról, de a személyiségi jogi szabályozás ezt akkor megakadályozta.
Most egy 2012-ben elfogadott törvény teszi lehetővé a kamerás térfigyelést a közösségi közlekedés járművein, így a BKK új járművek beszerzésekor követelményként írja majd elő a fedélzeti kamerarendszer meglétét. A májustól forgalomba álló új Mercedes Citaro buszokon, valamint a 2014-től érkező új trolikon és villamosokon is lesz már kamera, a 2-es metrón forgalomban lévő Alstomokon pedig már működik a rendszer.
A BKK a szükséges források rendelkezésre állása esetén a beépítést folyamatosan végzi majd, a Combino villamosokon májustól kezdik meg a telepítést. Emellett a központ a TW6000/6100-as (hannoveri) és Tátra villamosokon, a használtan beszerzett és felújított autóbuszokon, továbbá a MAN, a Solaris és a felújított Ikarus 412T trolikon tervezi a kamerák felszerelését.
A pontos költség egyelőre nem ismert, a 40 Combino esetében a BKK 100 millió forint feletti összeggel számol.
Kiírták a fővárosi villamostendert. A BKK összesen 37 darab új, alacsonypadlós villamost vásárol főként uniós pénzből az 1-es, 3-as, 19-es és 61-es vonalakra. A vásárlásra 43 milliárd forintja lesz a BKK-nak. Az első villamosok 2014 végén állhatnak forgalomba.
A most megjelent pályázat szerint 37 db (25 db 32-36 méter hosszú és 12 db 52-56 méter hosszú) energiahatékony, alacsonypadlós villamost venne a BKK az 1-es, 3-as, 19-es és 61-es vonalakra. Az új villamosok beszerzésével kiválthatók a BKV villamosflottájának legöregebb, 40 évnél idősebb járművei.
A BKV Zrt. Központi Üzemi Tanácsa téves jogszabályi hivatkozás alapján, indokolatlanul vádolja a tárcát azzal, hogy valótlan állításokat tett volna a budapesti agglomerációs buszjáratok Volánbusz általi átvételével kapcsolatban, áll a Nemzeti Fejlesztési minisztérium lapunkhoz küldött közleményében.
A minisztérium álláspontja változatlanul az, hogy a BKV Zrt. nem versenyeztetési eljárás útján jutott hozzá a közszolgáltatási szerződéséhez, tehát belső szolgáltatónak minősül, ezért a jelenlegi helyzetre vonatkozó jogszabályi rendelkezések szerint Budapesten kívül idén májustól nem láthatja el a kérdéses közszolgáltatási feladatokat.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előtt tüntetnek szerdán BKV-dolgozók az agglomerációs járatok átadása miatt. A tárca szerint ugyanis uniós jogszabályok miatt a BKV-nak át kell adnia a városhatárokon túlnyúló buszjáratait a Volánbusznak.
A BKV Központi Üzemi Tanácsa szerint viszont nem igaz a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium állítása, hogy nincs más lehetőség az Európai Uniós törvények alapján, mert létezhet különmegállapodás az ügyben. Az üzemi tanács attól tart, hogy az átadás miatt mintegy ezer BKV-dolgozónak megszűnhet a munkahelye.
A szervezet szerint ugyanis a kormány saját törvénye – 2012. évi XLI. törvény 5.§ 3. bekezdés – megfogalmazza, hogy a miniszter az önkormányzattal köthet olyan megállapodást, melyben a helyi személyszállítási közszolgáltatás az Önkormányzat közigazgatási határán kívülre is kiterjeszthető.
Azaz, nem szükséges az agglomerációs járatok átadása. Az üzemi tanács azt követeli, hogy a minisztérium döntései előtt alaposabb előkészítési munkát végezzen, ne játsszon több ezer munkavállaló megélhetésével, azok családtagjaival, illetve a magyar lakosságot ne tájékoztassa félre.