Az ország lakosságának 63 százaléka elküldené a BKV vezérigazgatóját, Kocsis Istvánt. A Nézőpont Intézet az Index felkérésére végzett, 1000 fős, országos, reprezentatív mintán felvett felmérése szerint Kocsist csak a megkérdezettek 9 százaléka marasztalná, 28 százalék azoknak az aránya, akik nem tudtak vagy akartak véleményt nyilvánítani a kérdésben.
Budapesten - ahol a minta nagysága miatt nagyobb a teljes mintánál +/-3,2 százalékos hibahatár - hasonlóan alakultak az arányok, 64 százalék elküldené, 11 százalék nem küldené el Kocsist, 25 százaléknyian meg nem nyilvánítottak véleményt.
Kocsis István, a BKV vezérigazgatója új illetményrendszert készül bevezetni cégénél, mert "most a munka törvénykönyvében előírtaknál lényegesen magasabb javadalmazást fizetnek a vállalatnál". Ugyan ezzel elismerte, hogy a sokak felháborodását kiváltó jutalmak és végkielégítések tényleg kirívóan magasak, alacsony fizetésért "csak hülyéket kapok", mondta a parlament költségvetési bizottsága ellenőrzési albizottságának szerdai ülésén.
Kocsis már az ősszel új illetményrendszert vezetne be, ennek keretében megváltoztatná a kollektív szerződést is, amiben a munkatörvénykönyvében garantáltnál nagyobb javadalmazást írnak elő: az alapbéren felül van garantált prémium, teljesítmény-prémium és jutalom is. "Ez érdeksérelemmel fog járni és komoly harc lesz" - mondta.
Összesen 14 darab érkezett meg abból a 32 darab használt Van Hool buszból, amit júniusban vásárolt a BKV, holott az összesnek meg kellett volna érkeznie a nyár végéig Budapestre. A buszokat most alakítják át, az első közülük októberben jelenhet meg a forgalomban.
A BKV összesen 32 darab használt alacsonypadlós csuklós Van Hool buszt vásárolt júniusban Belgiumból. Az első jármű június 25-én meg is érkezett Budapestre, a BKV közleményben akkor azt ígérte, hogy a nyár folyamán a többi is megérkezik és a buszok ősszel forgalomba is állnak.
A BKV szakmai irányításáról lemondott Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes székébe minden nagyobb fővárosi párt más pártbelit ültetne. A vezetéssel járó felelősséget egyelőre senki sem akarja magára vállalni. Az ügyben szerdán kellene döntenie a fővárosi koalíciós egyeztető tanácsnak.
Szerdán ül össze a fővárosi koalíciós érdekegyeztető tanács, aminek egyetlen feladata az lenne, hogy választ találjon arra, ki felügyelje a Hagyó Miklós lemondásával politikai-szakmai kontroll nélkül maradt BKV-t. Az eddigi nyilatkozatok szerint mindenki mást akar.
Valótlan sajtóhír került ki a BKV-tól, ezért a felelősnek távoznia kell - közölte a közlekedési társaság kedden.
Saját, hétfő esti közleményét cáfoló közleményt adott kedd reggel a BKV. A hétfői közlemény szerint a cég felügyelőbizottsága (fb) a cégvezetést tette felelőssé az aránytalanul magas prémiumok és jutalmak kiosztásáért. A keddi közlemény szerint az fb mégsem állapított meg semmi ilyet.
A keddi közlemény szerint mivel erre vonatkozólag nem született határozat az fb-ülésen, így azt sem állapították meg, hogy a menedzsment mulasztásos felelőssége lett volna a 2003-tól vizsgált premizálási és jutalmazási gyakorlat. Hétfőn még azt állították, hogy az fb szerint a 2003. után vizsgált időszakban a premizálás és a jutalmazás gyakorlata előnytelen volt a társaság számára.
A BKV menedzsmentjének mulasztásos felelősségét állapította meg a cég felügyelőbizottsága (fb) a prémiumok és jutalmak kiosztásában, közölte a főváros közlekedési vállalata hétfőn. Az fb határozatait tartalmazó közleményben olvasható, hogy a bizottság arra jutott: a 2003 után vizsgált időszakban a premizálás és a jutalmazás gyakorlata előnytelen volt a társaság számára.
Megverték a BKV munkába igyekvő villamosvezetőjét, aki a villamost vezető kolleganője segítségére sietett a 49-es villamos Etele téri végállomásán. A garázdaság miatt előállított 40 év körüli férfi először csak azt nehezményezte, hogy a villamos 30 méterrel a végállomás előtt állt meg, majd a botrányos százmilliós végkielégítések is szóba kerültek. A szakszervezet szerint az eset rámutat: egyre gyakrabban éri atrocitás az utasokkal közvetlen kapcsolatban dolgozó BKV-sokat a vezetőség botrányai miatt.
A BRFK sajtóosztályán az Indexnek megerősítették, hogy az Etele téren 14 óra 40 körül egy 40 év körüli férfi nehezményezte, hogy a villamos 30 méterrel a végállomás előtt állt meg (valószínűleg forgalmi okokból).
Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes hétfőn lemondott a BKV szakmai felügyeletéről.
Hagyó Miklós még a Főpolgármesteri Kabinet hétfő reggeli ülése előtt levélben értesítette Demszky Gábor főpolgármestert szándékáról, hogy nem akarja tovább felügyelni a közlekedési vállalatot. A főpolgármester-helyettes kezdeményezte a budapesti pártelnöknél a fővárosi koalíciós egyeztető tanács összehívását, hogy mielőbb döntsenek arról, ki látja el a BKV szakmai felügyeletét, és hogy ennek megfelelően módosítsák a koalíciós szerződést.
Előnytelen volt a BKV számára a felügyelőbizottság (fb) szerint az a jutalmazási rendszer, amelynek alapján a cég volt humánpolitikai igazgatója közel 100 milliós végkielégítést, illetve prémiumokat kaphatott, közölte pénteken az fb ülése után Vitézy Dávid, a bizottság Fidesz által delegált tagja sajtótájékoztatón, Budapesten. A tagok arról is döntöttek, hogy nyilvánosak lesznek a felügyelőbizottsági jegyzőkönyvek.
Eddig nem lehetett tudni, hogyan lett Szalainé Szilágyi Eleonóra átlagbére a végkielégítéskor 4,1 millió forint, miközben az alapfizetése 1,2 millió forint volt - mondta Vitézy Dávid, hozzátéve: a belső ellenőrzés most lezárult vizsgálata kiderítette, hogy Szalainé 2007-ben 33,5 millió forint egyéb juttatást, prémiumot kapott, ez emelte meg a végkielégítéskor számolt bérét.
Szeptember 30-ig készül el az a jelentés a BKV-nál, amiben 2003-ig visszamenőleg megvizsgálják melyik munka- vagy menedzserszerződés volt előnytelen a társaság számára, nyilatkozta az Indexnek adott interjújában Kocsis István vezérigazgató. A titoktartási pénzeket már most törölték a legtöbb BKV-vezető szerződéséből. A vezérigazgató elmondta azt is, hogy a BKV-nak tanácsot adó offshore cégeket Olti Ferenc korábbi DBR igazgatóhelyettes hozta, de referenciáikat ő maga is megfelelőnek találta. Megtudtuk, hogy a BKV uniós támogatást szeretne a 3-as metró Ferihegyi és káposztásmegyeri meghosszabbításához, valamint elindítana a Főgázzal közösen egy kísérleti gázüzemű buszjáratot.
Demszky Gábor bejelentette, hogy kezdeményezi az igazgatóság és a felügyelőbizottság felmentését. Mikor távozik a két testület?
Sem nekem, sem a menedzsmentnek nincs ebben illetékessége.
Újabb 30 milliárd forint hitelt kaphat még ősszel a BKV, hogy túlélje az évet, írja a keddi Népszava. A lap tudomása szerint a rekordösszegű segítséget ezúttal nem a központi költségvetés nyújtja, amely tavaly decemberben már adott 10 milliárd forint rendkívüli tőkejuttatást a társaságnak. A kormány a tervek szerint csak garanciát vállal a visszafizetésre, a pénzt a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) utalná.
A lap értesülését megerősítette Ikvai-Szabó Imre pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes, aki szerint néhány héten belül, a szeptemberi első kormányülések egyikén dönteni kell a kormánygaranciáról, különben a cég működése ellehetetlenülhet. Ha az MFB mégsem tudná nyújtani az összeget, akkor azt a BKV akár kereskedelmi bankoktól is beszerezné, ám ehhez is szükséges a kormánygarancia.
A jelenleg mintegy 80 milliárd forint adósságállományt maga előtt görgető BKV önmagában már nem hitelképes, és nemigen számíthat a tulajdonosa, a nála kétszer nagyobb összeggel adós fővárosi önkormányzat hitelgaranciájára sem.
Független jogász véleményét kéri a BKV felügyelőbizottsága arról, ki kell-e adnia az Origo kérésére annak a zárt ülésnek a jegyzőkönyvét, amelyen Kocsis István, a cég vezérigazgatója megpróbálta tisztázni magát a korábbi munkahelyén, az MVM-ben vezetése idején kötött gyanús szerződések miatt. A felügyelőbizottsági tagok leszavazták a jegyzőkönyv kiadását.
Székely Gábor, az fb elnöke az Origónak azt mondta, hogy a döntés értelmében most keresnek egy független jogászt, majd annak javaslata alapján a következő ülésen újra szavazni fognak a jegyzőkönyv kiadásáról. Székely azt nem tudta megmondani, mikor dönthetnek a jegyzőkönyv kiadásáról.
Kigyulladt egy busz motortere délelőtt a fővárosban. A sofőr poroltóval fékezte meg a lángokat - mondta Dobson Tibor, a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság helyettes szóvivője. Az autóbusz Budapest I. kerületében, a Szentháromság térnél gyulladt ki nem sokkal negyed 12 után, a lángok a motortérben csaptak fel. A tüzet a sofőr oltotta el, a kiérkező tűzoltók pedig visszahűtötték a motort. A buszon senki sem sérült meg.
Erős János, a BKV fődiszpécsere kérdésünkre elmondta, egy 16A jelzésű busszal történt a baleset, az okát még vizsgálják.
Újra a teljes vonalon járnak a Nagykörúton a 4-6-os villamosok, csütörtök este pedig, az ünnepi tűzijáték után a BKV csúcsidőszaki sűrűséggel közlekedteti minden járatát, így a Combinókat is.
Ismét változik a BKV paraméterkönyve augusztus 22-én. A közlekedési vállalat honlapján található információk szerint több járat menetrendje és útvonala módosul, de a tavalyinál csak kisebb mértékű átalakítások lesznek. A BKV célja, hogy újabb átszállás nélküli kapcsolatok legyenek a fővárosi közlekedésben és újabb útvonalakon legyenek alacsonypadlós járatok.
Az Index által kedden ismertetett luxusmetró-tanulmány után újabb hasonló szerződés került a birtokunkba. A tanulmányíró reklámcég ugyanaz, de ezúttal nem kevésbé fontos ügyben, a libegő, a sikló és a fogaskerekű népszerűsítése ügyében kellett értekeznie kilencmillió forintért.
A 2008. április 1-én megkötött szerződés szerint a BKV megbízza a Soda Reklám Kft.-t, hogy két hónap alatt készítsen el egy tanulmányt a libegő, a sikló, és a fogaskerekű vasút népszerűsítéséről. A megbízási ár pont annyi, mint a luxusmetró tanulmány esetében: kilencmillió forint.
Birtokunkba került egy 2007. október 8-án kötött szerződés, amelyben a BKV megbízza a Soda Reklám Kft.-t, hogy egy hónap alatt készítsen el egy tanulmányt a Millenniumi földalatti vasút, azaz a kisföldalatti „luxusmetróvá történő pozícionálására”. A Soda Reklám szerint a tanulmányon rengeteget dolgoztak. Hivatalosan is kikértük az érdekes tárgyú és meglehetősen drága tanulmányt a BKV-tól.
A Soda Reklám megfelelő minőségben és határidőre elkészítette a tanulmányt, áll abban a teljesítésigazolásban, amelyet Regőczi Miklós, akkori BKV vezérigazgató-helyettes írt alá. Eennek alapján a BKV kifizetett kilencmillió forintot a Kft-nek.
Nem hozott személyi döntéseket a BKV felügyelőbizottsága (fb) hétfői ülésén, de több olyan szabályzat kidolgozását kezdeményezték, amelyek "elzárhatják a csapokat" a BKV-nál, mondta Vitézy Dávid, az fb Fidesz által delegált tagja az ülést követően újságíróknak.
A belső ellenőrzés szerint Kocsis István vezérigazgatónak hamis információkat adott át elődje, Balogh Zsolt a volt humánpolitikai igazgató, Szalainé Szilágyi Eleonóra végkielégítésével kapcsolatban, sem az összeg, sem a körülmények nem voltak helyesek, ezért nem hozott a bizottság elmarasztaló döntést - nyilatkozta Vitézy Dávid. Hozzátette: Antal Attila és Balogh Zsolt korábbi vezérigazgatók, illetve Szalainé Szilágyi Eleonóra volt humánpolitikai igazgató felelősségét a rendőrségi nyomozás fogja tisztázni.
A főpolgármesteri kabinet döntött arról, hogy a Margit híd felújítása idejére növeljék a BKV kapacitását. A javaslat szerint sűrítik a 2-es metró és a 4-6-os villamos követési idejét. Ezzel tanítási időszakban munkanapokon Buda és Pest között 45400 többlet férőhelyet tud a BKV biztosítani, amellyel a Margit hídról kieső 56000 úgynevezett "egységjármű kapacitás" egy része visszapótolható.
A maximális járatsűrűség biztosítása érdekében munkanapokon ismét meg fognak jelenni a Nagykörúton a Ganz-csuklós villamosok is. A lezárt híd közvetlen környezetén túl egyes ráhordó vonalak kapacitását is növelik. Ennek értelmében a szentendrei HÉV-en napközben 3 kocsi helyett 6 kocsival közlekednek a szerelvények, és sűrűbben jár majd az 1-es és a 17-es villamos is.
Meghosszabbítják a 11-es autóbusz csúcsidejét, a 76-os trolibusz vonalán pedig csuklós járműveket állítanak majd üzembe. A metró sűrítése éves szinten 94 millió forint, a villamosok kapacitásnövelése 183 millió forint, a ráhordó vonalak többlet üzemelése pedig 254 millió többletköltséget jelent. A szükséges menetrendi változtatásokról a Városüzemeltetési Bizottságnak kell meghoznia a végső döntést.
A főpolgármesteri kabinet hétfői ülésén Demszky Gábor bejelentette, hogy teljes tisztújítást kezdeményez a közlekedési társaság igazgatóságában és felügyelő bizottságában, közölte Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs vezetője.
A főpolgármester arról is tájékoztatott, hogy a betegszabadságon lévő Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes szóban felajánlotta, hogy átadja a BKV felügyeleti jogát.
Demszky Gábor ebben a kérdésben koalíciós egyeztetést tart szükségesnek. A BKV menedzsmentet érintő döntéseket a vizsgálat lezárulta után kell meghozni.
Keddre ötpárti egyeztetést hívott össze Demszky Gábor főpolgármester a BKV végkielégítések kapcsán. Az egyeztetés célja nem az augusztus végén lezáruló vizsgálat megelőlegezése, hanem új tulajdonosi ellenőrzési és felügyeleti struktúra kialakítása.
A két testület visszahívásának módja és időpontja a keddi ötpárti megbeszélésen dőlhet el. Kocsis István tagja az igazgatóságnak, ezért ez a pozíciója megszűnhet, de a vezérigazgatói posztja megmarad a végkielégítések kapcsán indított vizsgálat augusztus 26-i befejezéséig, közölték a sajtóosztályon.
Végéhez közeledik a Budapesti M2 metróvonalra érkezett Metropolis szerelvények tesztelése, áll a fővárosi önkormányzat, a BKV és az Alstom közleményében. Amennyiben a tűzoltók jövő heti helyzetgyakorlatán is sikerrel vizsgázik a metrószerelvény, a gyártó szakemberei beadhatják a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz a végleges típusengedély kiadásához szükséges több ezer oldalas dokumentációt. A teszt előkészítése céljából ma éjjel a prototípus metrószerelvényt a BKV és az Alstom szakemberei végigvontatták az M2 vonal alagútjában, az új metrószerelvény tehát először közlekedett a vonalon.
Az MSZP fővárosi vezetői szerint eljött az ideje, hogy Kocsis István távozzon a BKV éléről. A Fidesz frakciót vezető Tarlós István szerint nem lehet minden balhét Kocsissal elvitetni. Az MSZP Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es főpolgármester-helyettes felelősségét is firtatja.
Kocsis István BKV-vezérigazgató leváltását kezdeményezi a fővárosi MSZP, jelentette be Steiner Pál, a fővárosi közgyűlés szocialista frakciójának vezetője, és Burány Sándor, az MSZP budapesti elnöke.
Újabb 100 milliós végkielégítést fizethet a BKV; Somodi Lászlónak, a cég volt közlekedési vezérigazgató-helyettesének járhat ekkora összeg, ha a bíróság a rendkívüli felmondással elbocsátott felsővezető javára dönt. Somodi az Indexnek elmondta: elsődleges célja nem a pénz, hanem az, hogy visszahelyezzék az állásba. Erre az Index értesülése szerint Balog Zsolt vezérigazgató-helyettes távozásával lehetőség nyílt.
A BKV felügyelőbizottsága (fb) számára készült belső jelentésből kiderül, hogy Somodi László - aki 2001-től 2008 áprilisáig dolgozott a közlekedési vállalatnál - a 657 ezer forintos alapbér mellé még 300 százalékos prémiumra is jogosult volt.
Információink szerint a fővárosi önkormányzatnál megunták, hogy állandóan kiborul a szennyeskosár a BKV-nál és véget szeretnének vetni a BKV abszolút felügyeletéért zajló Hagyó-Kocsis hatalmi harcnak. Ennek érdekében már az is felvetődött, hogy Hagyó Miklós, a közlekedésért is felelős főpolgármester-helyettes leadja a tömegközlekedés felügyeletét egy helyetteskollegájának.
A Hagyó-Kocsis hatalmi harc tulajdonképpen már akkor elkezdődött, amikor Kocsis István még csak várományosa volt a BKV igazgatói posztjának. Mint arról az Index beszámolt, Kocsist szeptember elsejével eleve úgy akarták kinevezni, hogy elvonják egyes munkáltatói jogait, például nem ő nevezhette volna ki saját helyetteseit. Az akció nem sikerült. (0:1)