Befejeződött a nyomozás a Széna téri verekedő BKV-ellenőrök ügyében, az ügy iratait a rendőrség vádemelési javaslattal megküldte az ügyészségre. Az ellenőrök 2008. december elején ledobtak egy utast az éjszakai buszról és megverték, megrugdosták.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóirodája úgy tájékoztatott, hogy az ügyben a II. kerületi kapitányság tavaly indított eljárást csoportosan elkövetett garázdaság elkövetése miatt. A nyomozás befejeződött, a kerületi rendőrkapitányság az ügy iratait szerdán vádemelési javaslattal megküldte a II-III. kerületi Ügyészségre.
Demszky Gábor főpolgármester hatósági egyeztetést rendelt el a budai fonódó villamoshálózat projektjének ügyében a II. kerülettel; a főjegyző fog tárgyalni a kerületi szakapparátussal, mondta szerdán a főpolgármester sajtótájékoztatón Budapesten.
Az egyeztetést követően, amikor kiderült, hogy a II. kerületnek milyen követelései vannak és az mennyibe kerül, akkor ül le személyesen a polgármesterrel tárgyalni arról: a kérések közül mi az, amit el tudnak fogadni - közölte Demszky Gábor.
A főpolgármester ugyanakkor azt mondta: a fővárosi önkormányzati rendszer abszurditása, hogy egy ilyen, "az egész fővárost szolgáló projekt" esetében kerületi engedélyt kell kérni. Ez lassítja, sőt ellehetetleníti a pályázatokat - hangoztatta.
E mellett a kerület drágítja is a projektet. Mint a főpolgármester fogalmazott: egyfajta zsarolásról van szó, mert addig nem adnak az engedélyhez hozzájárulást, amíg a főváros nem oldja meg a kerület néhány problémáját. A rendszer nem hatékony, nem kellene, hogy ilyen egyeztetéseken keresztül valósuljon meg egy projekt, mert bonyolítja és lassítja a megvalósulást - tette hozzá.
A BKV vezérigazgatója rendőrségi feljelentést tett ismeretlen tettes ellen a Fővinform tevékenysége kapcsán, vagyon elleni bűncselekmény alapos gyanúja miatt, tudatta az Indexszel a közlekedési cég.
Úgy tudjuk, hogy a feljelentést egy vizsgálat előzte meg, amely során kiderült, hogy a BKV közlekedési igazgatóságához tartozó Fővinform munkatársai munkaidőben, a BKV eszközeivel szolgáltattak információt különböző médiumoknak úgy, hogy saját maguk adtak számlát róla.
Összesen több mint hárommillió forintot vett fel két cég a BKV-tól az elmúlt években tanácsadás címén. A hivatalos feljegyzések szerint a megbízási díjak többségét Regőczi Miklósnak, a BKV volt vezérigazgató-helyettesének végzett személyes tanácsadás címén utalták. A BKV feljelentést tett, mert a vállalat szerint nem történt munkavégzés.
A belső vizsgálat úgy ítélte meg, hogy a Gardien 2003. Bt. és a Citynet Kft. esetében nem történt munkavégzés, mert a kifizetéseket nem támasztja alá sem megrendelés, sem szerződés. A számlákhoz nem csatoltak teljesítési dokumentációkat és egyéb dokumentációkat.
Tovább csúszik az Alstom metrókocsijainak forgalomba állítása a 2-es metróvonalra. Legkorábban 2010 elején szállíthatnak utasokat, mert a gyártónak további tervdokumentációkat kell a közlekedési hatósághoz benyújtania - közölte a BKV.
A szombati üzemkezdettől ismét teljes vonalon közlekedik a 2-es villamos, a 2A pedig hétfőtől, közölte a BKV. A villamosok menetrendjéről a közlekedési társaság honlapján tájékozódhatnak az utasok.
Nem rángattak menet közben az új Metropolis metrószerelvények, ezért a BKV és a gyártó Alstom cég közös közleményében sikeresnek értékelte a most megkezdett első komfortteszteket.
Kutyaszorítóba kerültek az október 3-i Újpest–Ferencváros- labdarúgó mérkőzés estéjén a metróvezetők. A rangadóra érkező szurkolók úgy megrongálták a szerelvényt, hogy a szabályzat szerint ki kellett volna szállítani az utasokat, ebben az esetben viszont tarthattak attól, hogy a felbőszült tömeg kirángatja őket a vezetőfülkéből, ezért inkább továbbmentek.
Nyilvános internetes fórumon több metróvezető kifejtette: úgy érzi, ilyen helyzetekben sunnyog a vezetés, nincsen felkészülve ezekre a vissza-visszatérő szituációra. A BKV az Index kérdésére úgy válaszolt: mindent megtesznek, ami a biztonságos utazáshoz és a munkavégzéshez elengedhetetlen.
A BKV uniós források segítségével kezdene a dunai közösségi közlekedés újraindításába: a kikötő-felújítások révén két éven belül beindulhat a Budapestet észak-déli irányban átszelő vonaljárat.
Két éven belül megindulhat a dunai tömegközlekedés Budapesten, a jelenlegi igényfelmérések alapján a folyó menti ingatlanfejlesztések, az irodák, lakóházak és az egyetemek jelentős potenciált rejtenek - mondta Reményi László, a BKV kereskedelmi osztályvezetője.
Információink szerint az új Alstom metrókocsik felkészítésénél derült ki, hogy a BKV nem tud optimális mennyiségű utastájékoztató táblát elhelyezni a kocsibelsőkben, mert azt a közlekedési cég még 2008 nyarán eladta a Promix nevű reklámcégnek.
A szerződés szerint a BKV csak a hirdetési helyek öt százalékát használhatja utastájékoztatásra. A BKV azon gondolkozik, hogy az ablakfelületre helyezze az információkat, ahhoz viszont nincs engedély. Az első kocsik várhatóan az év végén állnak forgalomba.
Új magyar fejlesztésű autóbuszt mutattak be pénteken Budapesten; a Credo Citadell elnevezésű típusát először Győrben, majd Budapesten tesztelik.
Az alacsonypadlós, BKV-kékre festett autóbuszt a gyártó Kravtex cégcsoport elsősorban Budapesten szeretné értékesíteni, bár tudják, a budapesti közlekedési vállalatnak nincsen a vásárláshoz saját erőforrása - mondta a Citadellán tartott buszbemutató sajtótájékoztatón Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója.
Az elmúlt hat évben elbocsátott száz vezetőből 48-at úgy engedtek el, hogy többet fizettek ki nekik, mint amennyi a munkaszerződésük alapján járt volna. Kocsis István, a BKV vezérigazgatója szerint az így kifizetett többletpénz meghaladja a 800 millió forintot.
Elkészült a BKV-nál az a jelentés, amely az utóbbi évek menedzserszerződéseihez kapcsolódó végkielégítéséket vizsgálta.
Mint a BKV-tól megtudtuk, a közlekedési cég hétfőn kezdte el postázni a Budapesti Rendőr-főkapitányság címére azt a 61 céggel kötött mintegy száz szerződést és a hozzájuk tartozó teljes dokumentációt, amit a BKV szerződéseit vizsgáló nyomozócsoport kért be.
Az Index birtokába került listán a Budapesti Műszaki Egyetem öt tanszékével vagy karával szerepel, rajta található még a Budapesti Műszaki Főiskola Közlekedésinformatikai Telematikai Egyetem és a Károli Gáspár Egyetemi Alapítvány is.
Az Index értesülése az egészségre is ártalmas zajszintet mért az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség a metrókocsik vezetőfülkéjében. A megoldás speciális fejhallgató lehet, ám ez többeknek nem tetszhet, mert „lenyomja a hölgy dolgozók frizuráját”.
Úgy tudjuk, hogy 2009. június 22-én az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség névtelen bejelentés alapján zajszintmérést végzett alagútban közlekedő metró motorkocsi vezetőfülkéjében. A vizsgálat során 100 decibel érték körüli zajszintet is mértek.
Információink szerint külön nyomozócsoport állt fel a Budapesti Rendőr-főkapitányságon a BKV-val kapcsolatos végkielégítési ügyek és tanácsadói szerződések vizsgálatára.
Tafferner Éva, a BRFK szóvivője elmondta, hogy megérkezett a rendőrségre a fővárosi Fidesz-frakció feljelentése az ügyészségtől.
Egy utólag beépített hőérzékelő szonda okozta a BKV hétfőn forgalomba állított Van Hool buszainak leállását, derült ki a kivizsgálás után. A szondákat nagyobbra cserélik, addig is levegősebb helyre szerelik át a meglevőket.
Héri József, a BKV műszaki üzemeltetési igazgatója az Indexnek elmondta, hogy a Van Hool buszok problémáit a motortérbe utólagosan, Budapesten beépített hőérzékelő szondák okozták. A túlmelegedés elleni műszerek többször tévesen bejeleztek, és letiltották a töltést, ezért álltak le a buszok.
Az Index úgy értesült, hogy már a bemutatkozó napon 4 frissen forgalomba állt Van Hool buszból 3 le is robbant különböző műszaki okokból.
Hétfőn álltak forgalomba először a használtan vásárolt Van Hool buszok a 23-as vonalon, ám a bemutatkozás nem jól sikerült: a 4 debütáló járműből hármat délutánra vissza kellett vontatni a garázsba. A BKV szerint a Combinókhoz hasonló gyermekbetegségekről van szó.
Kocsis István, a BKV Zrt. vezérigazgatója az Optimismo Kft. fénymásolóállomány-felmérési tevékenységéről készült belső vizsgálat eredményei alapján ismeretlen tettes ellen feljelentést tett - közölte a közlekedési társaság.
Csodálkozva tapasztalták kedden a BRFK nyomozói, hogy a BKV mindössze egy tanácsadó szerződést küldött el nekik a korábban kért száz, aggályosnak tartott szerződés helyett.
A rendőrök szerdán újra kikérték a cégtől a dokumentumokat, ezúttal konkrétan megnevezve 61 cég száz szerződését, a hozzájuk tartozó teljesítésigazolásokkal, számlákkal, produktumokkal, és pályázati anyagokkal. A BKV szerint két szerződést küldtek, és küldik a többit is.
A rendőrség egyelőre két ügyben nyomoz, hűtlen kezelés miatt: Szalainé 100 milliós végkielégítési ügyében és 12 külsős tanácsadói szerződés ügyében. A BRFK ma megkapta a BKV összes 2003 óta megkötött külsős tanácsadói szerződését. A BKV kéri a rendőrségtől az anyag büntetőjogi átvizsgálását.
A BRFK tájékoztatása szerint jelenleg két ügyben nyomoznak a BKV-val kapcsolatban, mindkettőben hűtlen kezelés miatt. Az egyik Szalainé Szilágyi Eleonóra humánpolitikai igazgató végkielégítése, a másik pedig mintegy tucat külsős tanácsadói szerződés, információink szerint köztük a két offshore céggel kötött szerződéssel, amelyekről az Index számolt be korábban. A korábbi tíz ügyhöz a napokban csatlakozott két másik tanácsadói szerződés ügye, amelyről szintén az Index számolt be: a luxusmetró-tanulmány, valamint a Libegő-népszerűsítési tanulmány, amelyekről a BKV belső ellenőrzése is megállapította, hogy szükségtelenek voltak.
Az Index birtokába került az a lista, amelyet a BKV a felügyelőbizottság kérésére összeállított a 2003. január 1. utáni, 10 millió forintot meghaladó juttatásokról. A 96 BKV-s vezető pénzügyi juttatásait tartalmazó listából eddig több médium is szemezgetett, teljes egészében azonban még sehol nem tették közzé.
Az erről a linkről letölthető listát a BKV felügyelőbizottsága hétfői ülésén tárgyalja. A lista több részből áll. Először azokat veszi sorra, akik menedzserszerződéssel rendelkeztek, de már nem dolgoznak (inaktívak) a BKV-nál, ilyen például Aba Botond, vagy Antal Attila korábbi vezérigazgatók. A következő részben a még a BKV-nál dolgozó, menedszerszerződéses vezetők következnek, például Kocsis István, jelenlegi vezérigazgató.
A lapunkban korábban ismertetett kétes értékű tanulmányokról a most elkészült belső ellenőri jelentés kimondta: szükségtelenek, ráadásul hibásak voltak, az egyik esetben pedig már a szerződéskötés megelőzően elkészültek. Megvizsgálták a válságkommunikációs és lobbiriadós tanácsokat is.
A belső ellenőrzés büntető feljelentést javasolt a luxusmetró tanulmány, valamint a Libegő, a Fogaskerekű és a Sikló népszerűsítéséről szóló két, egyenként 9-9 milliós tanulmány ügyében. A feljelentést a BKV meg is tette. A vizsgálati jelentést ma tárgyalja a közlekedési cég felügyelőbizottsága, ami egyébként korábban felszólította a vezérigazgatót, hogy vizsgáltassa ki az ügyet, és ha szükségesnek látja, tegye meg a feljelentést.
Távozása esetén akár hetvennyolc millió forintot kaphatna a BKV vezérigazgatója, számolt be a birtokába jutott dokumentumra hivatkozva a TV2 Tények. Kocsis Istvánnak a dokumentum szerint távozásakor 14 havi végkielégítés, négyhavi titoktartási pénz és száz nap felmondási idő jár.
Bruttó 19,2 millió forintot költött el 2007-ben a BKV a saját fénymásoló-állományának teljes felmérésére; a tanulmány készítő céget a cégbíróság idén tavasszal törölte a nyilvántartásából, írja a Magyar Nemzet.
Levélben tiltakozott a BKV legnagyobb szakszervezeti Kocsis Istvánnál amiatt, hogy a vezérigazgató nem tette egyértelművé, hogy nem a BKV dolgozóit hülyézte le az Országgyűlés költségvetési, pénzügyi és számvevőszéki bizottságának ellenőrző albizottsága előtt tartott előadásában.
A szakszervezetnek Szeibert György, a BKV jogi igazgatója válaszolt, aki azt írta, hogy „a Vezérigazgató Úr a tegnapi napon természetesen nem Társaságunk fizikai állományú dolgozóival, hanem a vezető beosztásban dolgozó munkavállalókkal összefüggésben nyilatkozott”.