Fizetésképtelen a Sólyom
- Mégsem indul már idén a Sólyom?
- 23 éves a Sólyom új gépe
- Lecsukták a Sólyom prémium üzlettársát
- Visszaeső csaló a Sólyom másik üzlettársa
- A Qatar Airwaystől igazolt a Sólyom
- Minden, amit a Sólyomról tudni lehet
- Lisztben és étolajban is utazik a Sólyom
- Így nem fog repülni augusztusban a Sólyom
- Némethné szerint komolytalan a Sólyom
- Találjunk a Sólyomnál nagyobb pénztemetőt!
További Gazdaság cikkek
-
Kihúzták a milliókat érő számokat a hatos lottón
- Az Egyesült Államok beszállna a Paksi Atomerőműbe a Roszatom helyett
- Döntött a kormány, ez már csak ráadás volt a forintnak Donald Trump után
- Továbbra sincs telitalálat az ötös lottón, de 14-en így is milliomosok lettek
- A telefon- és internetszolgáltatások díjaiba is belenyúlhat a kormány
Drámai bejelentést tett csütörtök délután Lucsik János, a Sólyom Airwayst tulajdonló Sólyom Holding tulajdonos-ügyvezetője. Az Atv.hu információi szerint Lucsik közölte a dolgozókkal, hogy a Sólyom Airways nem tudja kifizetni a csütörtökön esedékes szeptemberi bérüket, mert nincs pénze.
Lucsik azt is elmondta, hogy Vágó József, a Sólyom Airways ügyvezetője kedden közölte vele, hogy az állítólagos ománi befektetővel továbbra sincs semmilyen szerződés. Vágó József ma reggel interjút adott a közrádiónak, majd ezt követően rosszullétre panaszkodott, és kórházba került. A Sólyom Airways másik ügyvezetője ma lemondott. Kerestük a Sólyom Airways kommunikációs vezetőjét, de többszöri folyamatos próbálkozásunk ellenére elérhetetlennek bizonyult.
Az Atv.hu szerint a Sólyom eddig a Lucsik János által befizetett tagi kölcsönökből finanszírozta kiadásait, eddig mintegy 120 millió forintot. Az Indexen már nyáron írtunk arról, hogy nyilvánvaló pénztemetőnek látszik az egész ötlet. Öt napja a Magyar Hírlap még azt írta, hogy a Sólyom Airwaysnek „50 milliárd forintos pénzügyi fedezete" van.

A hatósággal van a legnagyobb bajuk
„Nem arról van szó, hogy a terveink véget értek volna" – mondta Lucsik János este az ATV Egyenes Beszéd című műsorában. Szerinte a most kialakult helyzet egy probléma, aminek dolgoznak a megoldásán.
Lucsik azt mondta, arra biztatta a munkatársakat napközben is, hogy folytassák a munkát. Mint mondta, van két teljesen elkészült gépük, amiket három éven át jogosultak üzemeltetni a lízingszerződések alapján. Mint mondta, az is egy lehetőség például, hogy nem hat, hanem két géppel indulnak el.
A műsorba telefonon bejelentkezett Vágó József is, állítása szerint már túl van a hirtelen magas vérnyomásból eredő rosszullétén. Ő azt mondta, hogy „nagyon jól haladnak a tárgyalások az új befektetővel". Az új, potenciális befektetővel folytatódó megbeszéléseket augusztusban kezdték el, amikor világossá vált, hogy az első befektetővel végleg megszakadtak a tárgyalások.
Szerinte nem a pénzügyi háttér miatt vannak bajban, az hamarosan rendeződhet. A legnagyobb problémát a hatósági eljárásokban látja, szerinte több ponton eljárási szabályokat, törvényt sértett a hatóság, ezért nehézségekbe ütközött az engedélyeik kiadása. „Ha megvan az engedély, egy héten belül fel tudnak szállni a gépek" – fűzte hozzá Lucsik. A háttérben folyó munkákról azt mondta, szeptember 1-jére elkészült az elektronikus jegyértékesítési rendszerük, ez is az engedélyre vár.
A rossz hírek közlésével napközben egyedül maradt Lucsik János állítása szerint keres másik befektetőt, és mindent megtesz, hogy a dolgozók valamikor hozzájussanak a pénzükhöz, de pontos időpontot nem tudott mondani. Emellett perrel fenyegetik a Nemzeti Légiközlekedési Hatóságot is a vélt szabálytalanságok miatt.
A Sólyom-lisztért nem kell aggódni
A hírek szerint a tulajdonosok és az ügyvezető sötét múltja miatt kétes hírnevű Sales One Kft.-vel összeálló Sólyom Holdingot mindez nem érinti, a prémium lisztben és étolajban is utazó céget tovább finanszírozza Lucsik, ott a dolgozók is megkapják a járandóságukat.
A Sólyom eredetileg augusztus elejére már működő légitársaságot ígért, de az indulás folyamatosan csúszott. Ezért augusztus elején azt mondták, hogy eleinte inkább charterezéssel kívánnak kezdeni, bár ez már akkor is értelmetlennek tűnt, hiszen az utazási irodák már rég le voltak szerződve egész évre.
Szólijum
Külön viccessé tette az elképzelést a külföldiek által nehezen kimondható Sólyom név. Nálunk egy évvel ezelőtt sokkal jobb nevek nyertek, a még ősmagyarabb Turul mellett jól szerepelt az Airpád, a Gyurcsány Fairenc vagy éppenséggel a Magyar Nemzeti Légieszköz-erőforrás Újrahasznosításért és Elosztásért felelős Zártkörű Részvénytársaság is.
A Magyar Nemzet szerint már augusztusban elindult volna a jegyértékesítés, de ebben tévedtek, nem történt semmi előrelépés. Az államtól is megpróbáltak pénzt szerezni, de már az első tárgyalások után komolytalannak minősítették őket. Nyáron hoztak egy idősebb Boeinget, de az hamar vissza is repült Angliába további szerelésekre. Majd a szükséges hivatali engedélyek csúsztak, végül már biztosnak látszott, hogy idén már fizető utasokkal nem szállnak fel.
Eleve hülyeségnek tűnt
Amatőr módon, ráadásul sok füllentéssel kezdtek bele
A Sólyom Airways indulásakor a vezetők egyike sem dolgozott még említésre méltó légitársaságnál, és hátterük is itt-ott bizonytalannak tűnik. Miközben a légi közlekedésben az őrült költségcsökkentés a fő stratégiai irányvonal mindenütt, az öregebb Boeingek a versenytársaknál magasabb költségekkel működtek volna, ráadásul nem volt világos, hogy utána minek akartak Airbusokat is venni, mivel a vegyesebb flotta további komoly pluszköltségekkel járt volna. Aztán bejelentették, hogy eleinte charterezni akarnak, de magyarországi utazási irodákat konkrétan nem is nagyon kerestek, a nyári szezonról pedig lecsúsztak, sőt, tulajdonképpen a téliről is. Vagy hogy 6-12 millió euróból gazdálkodhatnak decemberig: de milyen légitársaság az, ahol nem tudják, hogy 6 millió eurójuk van, vagy a duplája? Most pedig úgy tűnik, hogy még félmillió eurójuk se volt soha.
A Sólyom üzleti terve eleve teljes értetlenséget keltett a szakmában, mivel nagy vonalakban ugyanazt akarják csinálni, mint a csúfosan becsődölt Malév. A hagyományos légitársaságok megtérülése egész Európában elég gyenge, és egyre inkább adják át a csak kicsit jobban jövedelmező fapadosoknak az Európán belüli járatokat.
Egyszerűen nem a kis hagyományos légitársaságoknak áll a világ: rövidebb távokon, mint mondjuk a London–Budapest, a fapadosok fognak egyre nyerőbb helyzetbe kerülni, hosszabb távokon pedig csak a legtőkeerősebb és legfelkészültebb pár cég maradhat életben Európában. De a vállalat belső működése, a vezető megnyilvánulásai sem egy több milliárd forintos méretű profi céget idéznek, pedig egy légitársaság sorsa múlik, hogy mennyire tudja pontosan, milliméterre a gépeire és a szervezetére optimalizálni a tevékenységét.
Rengeteg embert csaltak lépre
Mindenesetre most ha teljesen összedől a cég, akkor nagyon rosszul jártak azok a légi közlekedési szakemberek, akiket egy biztos munkahelyről sikerült átcsábítani a hangzatos ígéretekkel, hogy aztán fél-egy hónap után szélnek is eresszék őket. Vágó József korábban 73 teljes munkaidős alkalmazottról beszélt, akiknek többsége volt maléves.
Az Index információi szerint még az elmúlt napokban is folyamatosan toborozták a szakembereket, ami azt jelenti, hogy úgy próbálták őket akár az egész életüket meghatározó döntésre bírni, hogy tudták, napokon belül elfogyhat a pénz.
Külön kellemetlen, hogy a nemzeti légitársaság Magyarországon sokaknak szívügye volt a Malév teljesen elbaltázott csődje után. Most annak a legalább tízezres elkötelezett tábornak is újra csalódnia kell, akik gyakran a legrémisztőbb hírek után is vakon bíztak a Sólyom sikerében.
A légitársaságnak most már soha nem látott csoda kéne a nyereséges működéshez, ugyanis még ha szereznének is valahogy hirtelen igazi befektetőket, ennyi hamisnak bizonyuló állítás, a kellemetlen híreknél rosszul lévő ügyvezető és a mostani fizetésképtelenség után jó eséllyel kevesen lennének olyan vakmerők, hogy hónapokra előre jegyet foglaljanak náluk.

Ehhez a cikkhez ajánljuk
- Gazdaság
Az államtitkár szerint közel 900 élelmiszer ára csökkent az árrésstop bevezetése óta
Zsigó Róbert úgy véli, az áprilisi inflációs adatok igazolják majd az intézkedés bevezetését.
március 26., 09:42
- Gazdaság
Donald Trump emberének lefőhet a kávé, leidiótázták a nemzetbiztonsági tanácsadót
Bődületes szarvashibát követhetett el Mike Waltz.
március 25., 17:36
- Mindeközben
Pásztor Erzsi: Embertelen ára van a minőségi ételeknek, de úgy vagyok vele, hogy 88 évesen már megveszem
tegnap, 21:32
- Mindeközben
Nosztalgikus fotókkal köszöntötte testvéreit Király Linda a születésnapjuk alkalmával
tegnap, 18:32
- Mindeközben
Ábrahám Edit elmondta, mennyire van hatással az életére a Barátok köztös szerepe
tegnap, 15:30
- Gazdaság
Nagy Márton: Bővülhet az árrésstop alá tartozó termékek száma
A miniszter szerint az árrésstop a bejelentés után azonnal hat.
március 26., 10:55
- Gazdaság
Varga Mihály kemény üzenetet küldött, Orbán Viktortól is kért egy fontos dolgot
Ez a hét legfontosabb hazai gazdasági történése.
március 25., 14:00
- Gazdaság
Érdemes gyorsan cselekedniük az autósoknak, csütörtökön ismét változik a benzin ára
Oda kell figyelnie annak, aki feltöltené a tankot.
március 26., 10:21
- Gazdaság
Varga Mihály váltott, új vezérigazgató a magyar tőzsde élén
Tóth Tibor május 1-től tölti be a pozíciót.
március 26., 09:23
- Gazdaság
Úgy néz ki, hogy 2024 a bankok éve volt Magyarországon
Magyarország hetedik legnagyobb bankja is történelmi évet zárt tavaly.
március 25., 18:23
- Címlapon
Olyan fegyverrendszert telepített Amerika, hogy a kínaiakban megállt az ütő
Egyesek szerint ezzel egyértelműen Kínát vették célba.
tegnap, 19:04
- Mindeközben
Freddie a szépségről: Hiba a külcsínre építkezni, mert az el fog múlni, és mindig jönnek fiatalabbak, vonzóbbak
tegnap, 14:05
- Gazdaság
Ötszázezer forintra emelné az ingyenes készpénzfelvételt a Mi Hazánk
Novák Előd törvényjavaslatot is benyújtott az ügy érdekében.
március 25., 10:35
- Gazdaság
Kipukkadt a lufi, visszatért a korábbi lélektani határhoz a forint
Hétfő óta ingadozik a magyar fizetőeszköz.
március 26., 11:49
- Gazdaság
Egyre durvábban eladósodnak a magyarok, meglepő okok állnak a háttérben
A személyi kölcsönöknél is érezni az inflációt.
március 25., 12:45
- Gazdaság
Spanyolország döntött: törvényi erővel csökkentenék az élelmiszer-pazarlást az országban
Megjelentek a részletek a jogszabályról.
március 24., 06:44
- Mindeközben
Ifj. Schobert Norbert gitárt ragadt és énekelni kezdte Elvis Presley egyik legismertebb dalát
tegnap, 12:30
- Gazdaság
Csaknem negyedmilliárd forintot értek ezek a számok a hatos lottón
Kihúzták a nyerőszámokat.
március 23., 16:58
- Gazdaság
Orbán Viktor elárulta, hogy miért avatkoztak be az élelmiszeráraknál
Számokat is közzétett a miniszterelnök.
március 23., 11:47
- Mindeközben
Titokban összeházasodott Henry Kettner és párja, gyönyörű helyen keltek egybe a szerelmesek
tegnap, 10:10
- Címlapon
Donald Trump katonai erőt is alkalmazna Grönland megszerzéséért
Reagáltak az Egyesült Államok elnökének tervére.
tegnap, 22:12
- Mindeközben
Ez az a videó, amit inkább nem akartunk látni: így bánnak a csomagjainkkal a reptereken
tegnap, 09:30
- Gazdaság
Hűtlen kezelés miatt nyomoznak az MNB-alapítványok ügyében
Az Állami Számvevőszék feljelentése után ez a legfrissebb fejlemény.
március 25., 13:32
- Gazdaság
A Nemzetgazdasági Minisztérium közleményt adott ki: nincs kockázat a magyar államadóságban
Cáfolták az Európai Bizottság állításait.
március 26., 20:12
- Gazdaság
A Jobbik törvénybe iktatná a készpénzes bérkifizetés jogát
A javaslat célja, hogy mérsékelje a bankok túlzott nyereségét is.
március 26., 21:51
- Gazdaság
Ítéletet mondanak Magyarországról, a háttérben most már Varga Mihály mozgatja a szálakat
Történelmi pillanat következik.
március 25., 06:09
- Gazdaság
Lecsapott a jegybank, nagy büntetést kapott a K&H Bank
Több hiányosság is előjött.
március 24., 11:44
- Gazdaság
Beavatkozott a kormány, itt a fordulat az élelmiszereknél
Az árrésstop hatására egyes termékek ára 60 százalékkal is csökkent.
március 24., 10:41
- Gazdaság
Megjelent a rendelet a bankautomatákról, 200 milliós büntetést kaphat, aki megszegi
Nagy Márton üzent a döntés után.
március 25., 07:21
- Címlapon
Vlagyimir Putyin újabb háborúra készülhet: Európára is lecsaphat a Szovjetunió 2.0
Megvan az első három ország, amely Ukrajnát követheti a sorban.
tegnap, 21:07
- Gazdaság
Kiderült, mikor juthatnak hozzá a pénzükhöz a nyugdíjasok áprilisban
Bankszámlára történő folyósítás esetén korábban kapják meg a járandóságukat.
március 24., 11:14
- Gazdaság
Érdemes sietni a tankolással, keddtől ismét jön a drágulás
A 95-ös benzin és a gázolaj ára is módosul.
március 24., 13:23
- Gazdaság
Újabb ingyenpénzre lehet jelentkezni vidéken
5–30 millió forintos támogatást igényelhetnek a kkv-k.
március 24., 14:03
- Címlapon
Itt a fordulat az időjárásban: hózáporok vetnek véget a 20 fokos melegnek
A viharos széllökések sem kímélnek minket.
tegnap, 17:45