További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Fényképezni tilos, ami kár, mert ilyen értelmetlen idézetekkel kell tagolni a cikket képek helyett. |
Az első meglepetés, hogy a tévében hatalmasnak tűnő stúdió a valóságban legfeljebb tizenöt méter oldalú négyzet, Claudia kifutója pedig hat-nyolc méter mindössze. Pontosabban a stúdió jókora hangár, de csak ezen a körbeszigszalagozott területen folyik a felvétel, azon kívül a magamfajta kíváncsiskodók és a jelenetre készülő vendégek ácsorognak, meg hemzseg a stáb.
Fényképezni tilos, ami azért kár, mert ilyen értelmetlen idézetekkel kell tagolni a cikket képek helyett, meg azért is, mert érdemes volna bemutatni a helyszínnek azt a részét, ami nem kerül a tévébe. Ennél a produkciónál ugyanis a profizmus nem elsősorban abban nyilvánul meg, ami látszik a képernyőn, hanem abban, ami nem látszik. A stáb szakadatlanul pakol, nyüzsög, húszméteres alucsöveket adogatnak át a kamerák között, furnérlemezeket pattintanak a helyükre, és mindig pontosan tudják, mikor melyik kamera működik, hogy akár csak egy centivel is, de kikerülhessék a látószögüket. Az épp jókor behúzott nyakak birodalma.
az ügyesebb macskák le tudnak mászni maguk is a szilvafáról |
Most látom csak, hogy fél méterre tőlem ismerős rúzsfolt ácsorog. Zsanett. Ha jobban körbefigyelek, Pongó kivételével minden kiszavazott itt van, elsősorban persze Judit, aki hostessként teszi a dolgát, fegyelmezetten, fáradtan. A többiek csak úgy nettó sztárok, autogramokat osztanak és telefonszámot cserélnek Romantic Győzővel. Zsanett amúgy lehet, hogy nem Szabival jár, de azért nagyon jól elvannak, ha biztosak benne, hogy nem veszi a kamera. Aztán a lakók távoznak; ők a háznál várják a távozót, vissza már csak Judit jön.
A rendező asszisztense pontosan betájolja Popeyaput és Popeyanyut, ügyelve a térközre, aztán elmondhatják, hogy is várják a nagyfiukat. A stúdióban különben alig érteni valamit, egész közel kell férgelődni a színpadhoz, mert - érthető okokból - nincs behangosítva az egész. Végül megérkezik az utolsó kiszavazott. Popey - ne rójuk fel neki - aligha tudja pontosan, hova is csöppent, mert amint behajt vele az autó a stúdióba, úgy pattan ki, mintha máris adásban lenne, ordít és integet, de hiába. Szelíden hátrarugdalják, a farostlemezek mögé, hogy legyen szíves elölről kezdeni az örvendezést. Élő adásban kockázati tényezők a frissen kiakolbólítottak, nehezen fogják fel, hogy nem akkor dumálnak, amikor akarnak. Néhány perc, és vége az egésznek, kalap, kabát.
Hamar felszívódik az az önbecsülés-daganat - az ügyesebb macskák le tudnak mászni maguk is a szilvafáról, a bénábbakért meg felmászik a pszichiáter tűzoltólétrán. Pongót pár nap múlva a filmművészeti főiskolán látom viszont, a másodikos tévés növendékek vizsgafilmjében segítünk. Szerényen, csöndesen meghúzódva vár, nem siet sehova, nincs is hova sietnie, ráér, sőt talán örül, hogy megint kameráznak majd egy kicsit, ha adásba soha nem is kerül.