A Sony Music elnézést kért egyik japán zenekarának fellépőruhája miatt, írja a BBC. A Keyakizaka46 nevű lánycsapat még október 22-én, szombaton, adott halloweeni koncertet Jokohamában, ahol SS-tisztekre emlékeztető ruhákban álltak színpadra.
A cuki lányzenekar öltözéke nagy felháborodást keltett, az egyik zsidó jogvédő csoport például közleményben szólította fel a kiadót, hogy kérjenek elnézést a színpadi viselet miatt. Abraham Cooper rabbi szerint a náci egyenruhákra emlékeztető fellépőruha (meg a bulizó fiatalok látványa) sérti a holokauszt áldozatainak emlékét, valamint a túlélőknek is fájó pont lehet.
Jövőre rendezik meg a 25. Volt Fesztivált, a szervezők pedig igyekeznek emlékezetessé tenni a jubileumot. A 0. nap legnagyobb fellépője ugyanis nem más, mint a
Együtt forgatott a Quimby és az Aranyélet stábja: a zenekar új, egyetlen snittből álló klipje, a Tükrök olcsón az Indexen látható először.
Milyen élete lehet Budapesten egy vámpírnak? Valahogyan ezt próbálja bemutatni az Anton Vezuv indie zenekar új klipje, aminek premierje nem véletlenül esik egybe a Halloweennel is.
A Bat For Lashes művésznéven éneklő Natasha Khan az egyik legelismertebb énekesnő-dalszerzővé vált az elmúlt tíz évben, és ő lesz a november 4-én és 5-én Budapesten megrendezendő Electronic Beats fesztivál legnevesebb fellépője. A popzene állapotáról, a nyár elején megjelent, The Bride című lemezéről és arról is kérdeztük emailben, mi a legnagyobb tanulság a pályáján.
Az őszi szezon tradicionálisan a nagyobb filmes, tévés, videojátékos megjelenések ideje, és ilyenkor szokott igazán beindulni a nyáron takaréklángra tett lemezipar is. Így van ez Magyarországon is, amire a legjobb példa, hogy az elmúlt két-három hétben annyi nagylemez, EP és egyéb más zenei megjelenés került ki a netre, mint az ezt megelőző három hónapban összesen sem. Ezért most pótoljuk a lemaradást, mutatunk egy rakás izgalmas, érdekes, friss magyar zenét.
Bruno Mars két évvel ezelőtti száma legalább akkora durranás volt, mint a Blurred Lines, és akárcsak Pharrell és Robin Thicke közreműködését, ezt is megtalálták azok, akik szerint az egészet csak pofátlanul lenyúlták.
Lady Gagát lehet imádni, nem kedvelni, nem érteni, vagy egyszerűen csak semmibe venni, de az kétségtelen, hogy a kétezres évek egyik legnagyobb popsztárja. Volt. Akármennyire is imádta a világ az évtized elején, 2016-ra valahogy már kevesebb figyelem irányult rá. De erről nemcsak az tehet, hogy a sztratoszféráig jutottak olyan sztárok, mint Taylor Swift, Beyoncé, vagy Rihanna, hanem az is, hogy Gaga például a legújabb albumával tudatosan próbál ettől az egésztől eltávolodni. Mind marketingben, mint hangzásban. Többek között ilyesmikről beszéltünk a Kultrovat podcast első zenés kibeszélőjében.
Az október végén megjelent Joanne furcsa egy album: Lady Gagától megszokott döngölős, könnyen dúdolható slágerek nincsenek rajta, remek számok viszont igen. Köszönhető annak, hogy teljesen más közreműködőket választott ehhez a lemezhez, mint az előzőhöz. David Guettát és Will.I.Amet lecserélte az amerikai alterpápa Beckre, a jelenlegi hipszterkedvenc bárénekes Father John Mistyre és mindenekelőtt Mark Ronsonra.
De miért csinálja ezt? Teljesen maga mögött hagyta ezzel a nyers húsból kirakott ruhák korszakát? Vagy egyszerűen 2016-ban már nem pálya polgárpukkasztani? Erre keressük a megfejtést a Kultrovatban.
A popzene egyik örök dilemmája, hogy csak szívvel-lélekkel lehet művelni, vagy tök jó helyettesítői ezeknek a gépek is: a szintetizátorok, a samplerek, a sequencerek, a dobgépek, és még megannyi más kütyü. Illetve dilemma a nagy túrót, egy jó szám akkor is jó szám lesz, ha kólásüvegen vagy köcsögdudán játssza el valaki. Vagy benyom egy gombot, elcsavar három potmétert, és úgy vartyog valami, hogy azt hisszük, éppen köcsögdudálnak.
Viszont Magyarországon, ahol a kommentelők nagyrésze minden cikk után azzal vág vissza bármire, hogy ez nem igényes zene, bezzeg a Steve Vai, nagyon nagy kultusza van annak, hogy a zenészek igenis játsszanak azon a hangszeren, ne csak gombokat nyomogassanak. Még az 1993-as, A show megy tovább című Skorpió-lemez is büszkén hirdette, hogy
A zenekar a felvétel folyamán semmilyen computert, gépet nem használt.
de speciel CD-n nem volt büdös kiadni.
Közel háromórás koncert. Kitől visel el az ember ennyit? Számos népszerű és/vagy fontos előadónak az egész életműve nincs ennyi, de sok év koncertre járás után arra jutottam, hogy az ideális koncert 45 percnél nem lehet hosszabb. Vagy ha mégis, akkor annak igen nyomós oka kell, hogy legyen. Mondjuk egy Paul McCartney esetében sértésnek is vehetnénk, ha kiszúrná a szemünket háromnegyed órával, de bírja-e ezt a tempót a Cure is?
Hiába van Robert Smith zenekarának elképesztő életműve, azért egy kicsit szkeptikusan álltam a koncerthez: sok számukat szeretem, de rajongó azért nem voltam soha, és ahogy nézegettem, miket játszottak a turnén, az is nyilvánvaló volt, hogy nem lesz Killing an Arab, sem más a legkorábbi korszakból, amiknek pedig a legjobban örültem volna. Ehhez képest az történt, hogy még azt a két számot is kihagyták, amiket a Bécsben és Prágában is eljátszottak közül a legjobban vártam.
Hat éve készül Tövisházi Ambrus (Erik Sumo), és Hajós-Dévényi Kristóf (The Unbending Trees) közös zenekarának bemutatkozó albuma, de ha valaki egyáltalán nem tudta, hogy a The Gomb nevű projekt létezik, annak is érdemes meghallgatnia a Breaks (and Amends) című albumot. Tövisházit úgyis szeretjük a Stenken, készítettük vele interjút a Liza, a rókatündér filmzenéjéről, illetve egy podcast-interjúban elmondta nekünk, hogy miért nem érdekli, hogy a rádiók nem játsszák a számait.
A Breaks (and Amends) sem fog sűrű rotációba kerülni, mert egy zajosabb, melankolikusabb poplemez, amin Tövisházi és Hajós-D. angolul énekel még melankolikusabb dalszövegeket. De pont ezért jó: tipikus őszi lemez, amit fel lehet tenni, és el lehet merülni abban a furcsa, szürke és nyomasztó hangulatban, ami az elkövetkező hetekben ránk vár Magyarországon. Ez alatt az időjárásra gondolok, esküszöm.
A legkorszerűbb digitális technológiával és virtuális valósággal dolgozó nagyszabású projekttel jelentkezik 2018-ban az ABBA - írja az MTI.
A svéd popegyüttes egykori tagjai szerdán jelentették be az "úttörőként" aposztrofált vállalkozást. A részletekről azonban csak jövőre fognak beszélni.
Ami biztos, hogy a Universal Music Group zeneipari vállalattal és a Spice Girls egykori menedzserével, az American Idol című népszerű tehetségkutatót is jegyző Simon Fullerrel fognak együtt dolgozni. A legkorszerűbb digitális technológiával és virtuális valósággal dolgozó projekt lehetővé teszi egy új nemzedék számára, hogy olyan formában lássa, hallja és élje át az ABBA-élményt, amelyről korábban még csak nem is álmodtak a rajongók.
A Benny Andersson, Agnetha Fältskog, Anni-Frid Lyngstad és Björn Ulvaeus alkotta együttes 1972-ben alakult meg Stockholmban. A csapat 1982-ben oszlott fel, azóta nem is volt hivatalos közös fellépésük.
Idén januárban, ritka alkalmak egyikeként mind a négyen részt vettek Ulvaeus Mamma Mia! című musical inspirálta stockholmi éttermének megnyitóján, amelyen visszautasították azokat a javaslatokat, hogy újra fel kellene lépniük együtt. Júniusban aztán mégis színpadra léptek együtt egy zártkörű stockholmi rendezvényen.
Meleg van, sok az ember, a pultnál áll a sor, kirohasztja a zöld lézer a szemem, és egyébként sem látok semmit a DJ-ből. A francnak van kedve emberek közé járni bulizni, mennyire jobb lenne otthon, a kanapén heverészve úgy érezni, mintha tényleg ott lennénk egy buliban az azzal járó stressz, irritáció és emberszag nélkül. Ezt a problémát orvosolja hamarosan a Boiler Room, ami hamarosan egészen új irányt mutathat a klubok és a virtuális valóság számára.
Még mindig vár a világ arra, hogy egyszer végre összejöjjön egy tényleg sikeres videojáték-adaptáció a moziban, ha már a Warcraftot annyira vegyesen fogadta a közönség. Most a Deadline robbantotta a hírt, hogy pár hónap múlva mozikba kerülő Assassin's Creed után újabb népszerű játékból készül film, aminek már meg is van az új rendezője.
Az amerikai énekes a Buddy Holly halála és a Beatlemánia kitörése közötti időszak számos tinisztárjának egyike volt, 73 évesen hunyt el.
A díjat „a gazdaság érdekében végzett kimagasló, példamutató tevékenység vagy életmű elismeréséért" adják.
57 évesen szívinfarktusban meghalt Pete Burns, a Dead or Alive énekese, írja a BBC. Burns leginkább a liverpooli Dead or Alive eurodisco zenekar énekesként volt ismert, akik 1985-ben megírták az abszolút slágerüket, a You Spin Me Roundot.
Leonard Cohennek megjelent az új, talán legutolsó lemeze, amin végleg búcsút mond embernek, Istennek és szerelemnek egyaránt: a You Want It Darkernek nem csak a címe sötét. A nyolcvankét éves énekes új albuma lett a hét lemeze, de meghallgattuk még a Korn visszatérését a gyökereikhez, a The Dillinger Escape Plan feloszlás előtti utolsó lemezét, a Planes Mistaken For Stars rekedt punkját, a Meshuggah matekmetalját, a The Radio Dept. oligarchapopját, Joyce Manor nyersességét és a The Wytches középtempós új lemezét is.
Nike-melegítője van, az ágy szélén ül, és hasonlít Brad Pittre. Mi az? Bármennyire meglepő, de Val Kilmer. A színész mellett a heti zenei videós összeállításunkban szerepel még egy festett Pete Doherty, egy összefirkált szőke lány, egy kissé nihilista kinézetű dán punkénekes, illetve Moby megpróbálja elmondani mennyire rossz a mai világ régi Disney-animációval.
A Queen gitárosa saját honlapján jelentette be, hogy betegség miatt elhalasztja Kerry Ellis-szel közös decemberi 11 állomásos turnéját. Az orvosok is azt gondolták, amit ő is érzett, hogy ebben a formában nem biztos hogy zavartalanul lemennének a koncertek, és neki fontosabb, hogy jó formában álljon ki, minthogy ledarálja ebben az állapotban félgőzzel a bulikat. A jegyeket visszaváltják, a koncerteket pedig jövőre pótolni fogják.
Kilencvenöt éves korában elhunyt kedd este otthonában Phil Chess, a Chess Records chicagói lemezkiadó alapítója. A cég olyan zenészek karrierjét indította el, mint Howlin' Wolf és Muddy Waters, valamint minden idők egyik legnagyobb bluesgyűjteményével rendelkezik - írja az MTI.
A Lengyelországban született Phil Chess testvérével, Leonarddal 1950-ben alapította a kiadót, mely blueson kívül Chuck Berry és Etta James korai rock 'n' roll dalait is rögzítette.
Mindenkinek friss az élmény, amikor a zsuzsiskodás királya Dave Mustaine az idei Rockmaraton fesztiválon lemondta a Megadeth fellépését, mert az egyébként a fellépést így is vállaló Dave Ellefson bőgős, eltörte az egyik lábujját. Az éppen Európában turnézó Trap Them énekese, aki amúgy is előszeretettel veri véresre a fejét a mikrofonnal estéről estére, egy félresikerült ugrás után mindkét lábát eltörte a Hollandiában megrendezett Bloodshed fesztiválon. Mentőhelikopter hívása helyett azonban megtámasztotta magát az egyik kezével a monitorládán és befejezte a koncertet. A turnét nem szakították meg, jelenleg is hol gurulósszékben, hol tolókocsiban nyomja két begipszelt lábbal a koncerteket. Ez ám a punk's not dead!
November 16 és 19 között egy csomó új és nagyrészt ismeretlen zenekar lép majd fel Magyarországon, a Budapest Showcase Hub (BUSH) keretében. Az alapvetően regionális, feltörekvő, a jövő zenekarait bemutató esemény természetesen úgy a legizgalmasabb, ha minél jobban kihasználjuk a nyolceurós napijegyet, ennek viszont az a feltétele, hogy a kevésbé tájékozott zenerajongók is el tudnak igazodni a rengeteg fellépő között, ezért egy külön playlistben mutatjuk be az előadókat. A BUSH showcase fesztivál, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy rövid koncertekre készüljünk: egyik fellépő sem fog 40 percnél tovább játszani. Az összeállításban Somló Dániel zenei programfelelős volt a segítségünkre.
Folytatódik DJ Shuffle-sorozatunk, aminek a lényege az, hogy érdekes embereket kérünk meg arra, mutassák meg, milyen zenéket szoktak hallgatni. A koncepció elvileg úgy működik, hogy az alanyok berakják egy nagy digitális lejátszási listába az összes zenéjüket – vagy előkapják a telefonjaikat –, és azon elindítjuk a véletlenszerű lejátszást, majd a random kidobott zenékről beszélgetünk. Gyakorlatban sosem sült ez még el tökéletesen, mert nem mindenki hallgat úgy zenét a XXI. században, ahogy egy újságíró elképzeli.
Ez a helyzet az idén 50 éves Prieger Zsolttal, az Anima Sound System alapítójával is, aki azért nem akarta a számítógépét beüzemelni, mert azon csak befejezetlen, vagy éppen csak elkezdett Anima-demók találhatóak. Lemeze és CD-je viszont van bőven, úgyhogy elkezdtünk zenéről beszélgetni, és ahogy alakult az interjú, úgy tett fel más és más bakeliteket.
Az Anima Sound System legközelebb a Müpában fogja szimfonikus zenekarral közösen előadni az utóbbi 25 évének dalait, idén újra kiadják a zenekar Hungarian Astronaut című albumát, illetve nemsokára meg fog jelenni a Prieger50 című CD-kiadvány, amin kiadatlan, ismeretlen, vagy eddig kevésbé ismert produceri munkái kerülnek majd.
A végeredmény pedig ez lett:
A 90 éves zenészlegenda bejelentette, hogy 38 év után ismét megjelentet egy rendes nagylemezt.
A problémás hírű rapper megjegyzéseket tett a zenére és Crowe vendégeire, majd amikor egy üvegpoharat akart volna hozzájuk vágni, a színész megfogta és kivitte. A balhé a Facebookon folytatódik.
Csaknem minden kortársát túléli a műfajban Chuck Berry, pedig a rock and roll összes egyéb nagy alakjánál idősebb volt, mellesleg nem is élt nyugodt, csendes életet. A sajtónyilvánosságot híresen kerülő Berryről pont harminc éve készült az a film, amelyből a legtöbbet lehet megtudni róla.
Bár rendben felépült a komoly szív- és aortaműtétjéből, kicsit vehemensebben vetette bele magát a munkába, mint amit az orvosok jó szemmel néztek volna, úgyhogy pár havi pihenésre ítélték a zongoristát.
Itt van már az ősz, ilyenkor ötször annyi kurrens lemezmegjelenés történik, mint egész nyáron összesen. Mi pedig szép lassan igyekszünk pótolni a lemaradásainkat A hét lemezében. Ilyen például a The Growlers új nagylemeze, amit mi kiemeltünk a többi közül, de a jobbak közé tartozik még 2015 nagy brit punkszenzációjának, a Slavesnek a második albuma is. Teszünk egy jó nagy poppunk nosztalgiakitérőt is, hiszen friss anyaggal jelentkezik a Green Day, a NOFX és a Sum 41 is, de lecsekkoltunk pár népszerűbb stadionrockot is, mint a Kings of Leon, a OneRepublic, a White Lies és a kategóriába mostantól beletartozó Two Door Cinema Club.
Az új világzenei fesztivál lehet, hogy valami másnak a koppintása, de ilyesminek még soha nem örültünk ennyire.
Rovataink a Facebookon