új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Önök tudják, mi az az M101-es galaxis? Én nem tudtam, pedig jártam csillagászkodni gimistaként, meg megyei földrajzversenyen egész tűrhető eredményt értem el általánosban (amikor a csekély kis csillagászkodás még a földrajzoktatás része volt). Bagi László bezzeg tudta, és le is fotózta a Szélkerék-galaxisként is ismert objektumot, amivel meg is lett a 15 perc világhír.

    A NASA ugyanis május 20-án ezt a fotót választotta a nap képének. Amit tudni érdemes a főszereplőről, mármint az M101-esről: ez a galaxis 25 millió fényévre van a Földtől, kétszer akkora, mint a mi galaxisunk, és végül: 17 órányi expozíció eredményeként készült el róla ez a kép.

  • A Facebook-alapító a saját oldalán osztotta meg azt a videót, amit az apja készített arról, ahogy Zuckerberg megtudja, hogy felvették az egyik legmenőbb amerikai egyetemre. Zuckerberget nem igazán hatotta meg a dolog, csak annyit mondott, hogy "yay", ami nagyjából olyasmi angolul, mintha magyarul annyit mondott volna, hogy "nagyszerű", vagy "remek". Az apja viszont nagyon örült. A videóban szintén fontos momentum egy kutya feltűnése. az ebet Mark Zuckerberghez hasonlóan nem igazán hatja meg hír a jó hír.

  • Itt egy igazán szép történetet a Szoljon.hu-ról. László 1975-ban már jól keresett, azért úgy döntött, befizet egy autóra. Akkor a Zsiguli, a Wartburg és a Trabant volt a sláger, de ezekre öt évet is kellett várni. László azonban meglátott egy hirdetést a Škoda 100-asról, ami már fél éven belül átvehető volt. 1975. október 29-én  bement a kőteleki takarékszövetkezetbe, és 36 ezer forint előleggel befizetett egy 74 870 forint értékű S100-asra. Három színt kellett megadnia: ő a piros, a fehér és a zöld színeket választotta. Olyan idők voltak ezek, hogy amikor 1976. február 17-én elment a Merkur telepére átvenni az autót, hát persze hogy csak hupikéket tudtak adni neki. Tudta, hogy nem érdemes finnyáskodni, mert utána megint várhat hónapokat, éveket.

    skod
    Fotó: Mészáros János / szoljon.hu

    László ezermester, nagyon vigyázott az autóra az elmúlt negyven évben. Nemcsak kedvtelésből, hanem mert azóta is ez az autójuk a feleségével. A kocsit csak hosszabb utakon használták, garázsban óvták az esőtől, a hótól és a fagytól.  Ma is csak 130 ezer kilométer van benne.   Nincs rajta  horpadás, karcolás, rozsda. Szinte minden eredeti benne, a csomagtartóban még megvan a bontatlan javítófesték is.   

    2007-ben  veterán autós rendezvényt tartottak Szolnokon.  László és felesége szerették volna megnézni a régi, főként nyugati kocsikat, és hát mi mással mentek volna oda, mint a féltve őrzött Skodájukkal.  Csak leparkoltak a többi autó mellé, eszük ágában sem volt benevezni a versenyre. Az egyik szervező azonban csodálkozva járta körbe többször is autójukat, majd azt mondta nekik:  ezzel az autóval nem is kellene nevezni, mert anélkül is elviszi a Škoda S100-asok között a kategóriagyőztes címet. Így is lett.

    Egy jól szituált ember egy időben újra és újra megkereste őket, mert meg akarta venni a régi Skodát. A hajthatatlan vevő csak rávette Lászlót, hogy mondjon már egy árat, mire László csak annyit felelt, hogy „5, talán 10”. A vevő erre csak annyit kérdezett, hogy millió forintban vagy ezer euróban érti-e ezt, és ha László erre is válaszolt volna, valószínűleg hamar üzletet kötöttek volna. A kocsi azonban nem eladó, hiszen akkor mivel járnának ezután.

  • Egyszerűen azért, mert akkor nem kell kínlódni a hülye külföldi országnevek leírásával, és nem eshet meg az, amivel Bernadett szembesült az Aréna Plaza Tescójában járva.

    Származási hely megjelölése az Aréna Plaza Tescójában
    Származási hely megjelölése az Aréna Plaza Tescójában
    Fotó: Olvasói fotó

    Már ha csak az nem történt, hogy az árufelcímkéző a Váccal 1995-ben magyar bajnokságot nyert, a Videotonnal UEFA Kupa-döntőig jutó egykori futballkapus, Koszta János mániás rajongója, és ahol csak tudja, lerója tiszteletét a BLSZ III.-ban szereplő Duna SK-ben még most is védő Koszta előtt.

  • Vilmos Sándor holland uralkodó 21 éve már minden hónapban kétszer utasszállító repülőgépeket vezet másodpilótaként, amit szerdán vallott be a De Telegraaf című újságnak adott interjújában. 

    A király különleges munkája/hobbija eddig nem volt nyilvános. Az indulás előtti beköszönéskor a másodpilótának nem kell bemondania a mikrofonba a nevét, így a KLM-utasok nem is sejtethették, hogy egy híresség is van a pilótafülkében.

    Vilmos Sándornak pilótajogosítványa megtartásához évente legalább 150 órát kell repülnie, legtöbbször Norvégiába, az Egyesült Királyságba és Németországba tartó gépeket vezet. A király a lapnak elmondta, hogy azért szeret repülni, mert a pilótafülkében elengedheti magát, a földi problémáit nem viszi magával a levegőbe. 

    (BBC)