Amália
17 °C
35 °C
Index - In English In English Eng
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Évek óta először sikerült lefényképezni Nigéria déli részén az egyszer már kihaltnak hitt Cross River gorillafajt. Most már csak mindössze 300 Cross River gorilla él vadon, így kifejezetten veszélyeztetett fajnak számít, viszont a most készült bébigorillás képek alapján

    feléledt a remény, hogy fennmaradhat a fajuk.

    Az állatokat a vadak fényképezéséhez használatos, mozgásérzékelős fotócsapdával sikerült megörökíteni, ráadásul a kicsinyeivel. Más gorilláktól apró jellemzőikben különböznek, például kisebb a fejük, hosszabb a karjuk és világosabb a szőrük.

    Különböző életkorú ezüsthátú cross river gorillák 2020 júniusban, Nigériában
    Különböző életkorú ezüsthátú cross river gorillák 2020 júniusban, Nigériában
    Fotó: WCS Nigeria

    (BBC)

  • Elkészült az idei év koronajárvány utáni első fesztiválhimnusza, aminél semmi sem bizonyítja jobban, hogy mi, magyarok, egyszerűen imádjuk a retrót. Az Efott himnuszáról beszélünk egyébként:

    Ne lepődjön meg, ha ez ismerős Önnek, ugyanis nem egy új, a rádió által 2020-ban már rommá pörgetett gigaslágerről beszélünk, hanem a Venus retrós-kazis számának feldolgozásáról (amiért mondjuk nem lehet hibáztatni a fesztivált, ha retró kell a népnek, akkor retró kell):

    De akkor ne is álljunk meg itt, menjünk tovább egyből az 1969-es A régi nyár című zenés tévéfilmig, ahol Ruttkai Bori és Latinovits is felszáll a _bugivonatra_ még egy Régi nyár nótával: 

    Na tessék, akkor jöhet a közönségszavazás!

    Mi legyen 2020 igazi régi-új slágere?

    • 143
      Ezután már inkább ne legyen nyár
    • 92
      Vissza a kazettás időkkel, csak a Venus, éljen a Venus
    • 80
      DJ Ruttkai ft. Mc Latinovits xx 1969 ☚
    • 15
      Az Efott-himnuszos feldolgozás, a modern köntösbe csomagolt múltidézés
  • Annyiszor átmentem a Váci úton alatta, hogy igazából fel se tűnt: az egymástól alig pár száz méterre fekvő vasúti híd közül az egyiken már régóta nincs forgalom, már csak azért sincs, mert kelet felé torzóban végződik. (A másik az Esztergon felé vezető vasút.)

    A híd 1890 körül épült, neve tán soha nem is volt, pedig fontos szerep jutott neki. A Vizafogó, sőt, Újlipótváros gyáraiba vezetett a sín. (Tudták például, hogy az újlipótvárosi Szent István park helyén parkettagyár volt egykor?) Mit Újlipótvárosig? A Parlament mögött két utcányira végződött a vizafogói vasúthálózat, vagyis keresztezte a Szent István körutat.

    Erre a vasútra emlékeztet a híd, valamint nem sokkal utána, a Duna pláza felé vezető vasúti töltésen egy másik, kék színűre festett felüljáró.

    A gazos, nehezen, néhol egyáltalán nem járható töltésen már csak a talpfák emlékeztetnek a vasútra, ki tudja, meddig?

    2010-ben írt arról az iho, hogy "komolyabb tereprendezéseket kívánnak Angyalföldön végrehajtani", azóta felépült egy rakás irodaház, a hidak és a vasúti töltés még megvan. Milyen jó lenne egy információs táblát is elhelyezni arról, mi célt szolgáltak egykor ezek az építmények, és milyen kiterjedt is volt a vizafogói vasútvonal.

  • "Gigamellű ukrán hölgy" címmel jelent meg az MTI-ben csütörtök este két kép arról, ahogy, idézem,

    Mila Kuznyecova korábbi ukrán modell a nemzeti rekordokat nyilvántartó hivatal egyik képviselőjével beszélget Kijevben 2020. július 9-én. A tekintélyes méretű kebleket viselő hölgy 135,5 centiméteres mellbőségével új nemzeti rekordot állított fel a legnagyobb természetes mell kategóriában.

    Mila Kuznyecova melleit a beszélgetés előtt természetesen le is mérték, erről is van kép, miért ne lenne: