További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Bár a Combino-villamosok még mindig csak csökkentett üzemidőben járnak, Aba Botond mégis egy hónapos szabadságra ment. A BKV vezérigazgatója, akit a budapesti városháza egyértelműen a Combino-botrány fő felelősének tart, szeptember 4-től október 1-ig nyaral külföldön.
Intézkedési program, az volt
Demszky Gábor, aki blogjában személyében is támadta Abát, az Indexnek nyilatkozva csak annyit fűzött hozzá a BKV-vezér nyaralásához, "ennyit a felelősségről".
Megkeresésünkre a BKV vezérigazgatójának titkárságvezetője normálisnak minősítette, hogy Aba most, a Combinók sorsának rendezetlensége ellenére ment szabadságra. "Volt egy intézkedési program, 2006. szeptember 3-án éjfélig meg kellett történnie a felső vezeték felújításának".
Nem irányít
Azaz a BKV szerint "szeptember 4-én nulla órától kezdődően műszaki átadás-átvételi eljárás zajlik", ebben pedig Aba Botondnak "nincs operatív irányítói szerepe". Aba titkárságvezetője fontosnak tartotta elmondani, hogy a vezérigazgató "nyári éves szabadságát halasztotta el, hogy jelenlétével segítse" a nyári vészelhárítási munkálatokat.
A Combinók érkezése miatt nemcsak a villamosmegállókat, de az új villamosok nagyobb áramfelvétele és áramvisszatáplálása miatt a felsővezeték-hálózatot is fel kellett újítani. A felújítással elviekben már május végén végeztek, de hamar kiderült, hogy az új, nehezebb felső vezetéket nem bírják el a régi, mint kiderült, korrodált tartóoszlopok.
Kudarcsorozat
A BKV vezetése beismerés helyett megpróbálta elkenni a hibát, volt szó gyorsan hajtó villamosvezetőkről, sőt, "túl jó" felsővezetékről is, mire kiderült, hogy a tartóoszlopok állagfelmérése nélkül szerelték fel az eddigieknél négyszer nehezebb vezetékeket, amit ezek nem bírtak. A botrány két, Margit-hídi tartóoszlop kidőlése után robbant ki.
A villamos-felsővezetéket így a tervezetthez képest három hónapos csúszással, szeptember elejére hozták végül használható állapotba - bár például a Petőfi-híd budai hídfőjénél igencsak barkácsmegoldás-jellegű, karós kifeszítéssel tudták biztosítani a tartóoszlopot. Ettől függetlenül a Combinók a mai napig csak csökkentett üzemmódban közlekednek, legutóbb a graffitizés jelentette veszélyekre hivatkozva vonták ki az új villamosokat az éjszakainál megterhelőbb nappali forgalomból.