Talmácsi nyerte a Német Nagydíjat
További Sport cikkek
- Ötéves eltiltást kaphat Losonczi Dávid legyőzője, a magyar birkózóé lehet a vb-ezüst
- Felülvizsgálati kérelmet adtak be az olimpikonok, az Alkotmánybíróság előtt a dokumentum
- Sohasem látott sebességgel száguldoznak a hajók a föld körül
- Rakonczay Gábor utolsó expedíciója: kenuval átevezni az óceánt
- Az elődöntő előtt a bíróság határozott a transznemű sportoló játékjogáról
A szombati edzésen új pályacsúcsot állított fel a Sachsenringen Talmácsi Gábor, így magabiztosan szerezte meg a Német Nagydíj első helyét. Egy perc huszonhét másodpercen belülre egyetlen vetélytársa sem tudott kerülni, még az edzéseken általában remeklő Mattia Pasini is tizedekkel volt lassabb nála.
Panasz után hatalmas fölény
Talmácsi a németországi verseny előtt nagyon visszafogottan nyilatkozott az esélyeiről, kicsit panaszkodott is, hogy a szászországi pálya, és a sok bal kanyar nem az ő stílusának megfelelő. Aztán a hétvége előtt olyan beállítást találtak meg mérnökeivel, hogy valamennyi időmérőn a legjobb volt, a többiek a közelébe sem tudta kerülni, ő pedig már az edzések után felszabadult.
"Azt hiszem, az eredmények önmagukért beszélnek, nincs mit magyarázni. Csak jókat tudok mondani. Tökéletes a motorom beállítása, a futómű olyan remekül dolgozik, hogy az fantasztikus. Ha így tudok holnap is menni - és miért ne tudnék, ha két napja sikerül -, akkor nem akarok nagyképű lenni, de jó esélyem van meglógni a mezőnytől. Élvezem a motorozást, mosolygok a plexi alatt" - értékelt Talmácsi az edzések után.
Az edzések után a versenyen is megmutatkozott jelentős fölénye, az első pillanattól kezdve vezetett, esélyt sem hagyott egyetlen riválisának sem.
Nagyon figyelt a rajtra
"Nagyon boldog vagyok, hogy Jerez után újra nyerni tudtam. A rajttól tartottam, mert az utóbbi időben nem sikerült jól, de azt is tudtam, hogy muszáj jól és erőszakosan elindulnom, mert csak így tudom felvenni a ritmusomat. Tudtam, hogy gyorsabb vagyok a többieknél, ezért is volt fontos, hogy azonnal az élre álljak" - értékelt boldogan.
"Az első tíz kört megnyomtam, folyamatosan növeltem az előnyömet, utána csak pedig annyira húztam a gázt, ami ahhoz volt szükséges, hogy a megszerzett különbség ne csökkenjen. Nem volt könnyű ez a feladat, mert a vége felé már csúszkáltak a gumik a nagy melegben" - tette hozzá.
Brnóban nem lehet rosszul menni
"Hatalmas öröm, hogy a brnói futam előtt újra vezetem a világbajnokságot. Nagyon készülök a Cseh Nagydíjra, egy kicsit pihenek, aztán odautazom, mert annak a pályának a sok magyar miatt különleges atmoszférája van, ott nem lehet rosszul szerepelnem, hiszen nekem végső soron az a hazai pályám" - összegzett.
Faubel elkeseredetten nyilatkozott, elárulta, nem találták meg a helyes beállításokat, de egyúttal meg is ígérte, meg fogja mutatni, hogy számolni kell még vele a szezon második felében, és igyekszik visszavenni az első helyet. Talmácsinak 156, Faubelnek 154 pontja van. A most második KTM-es japán Koyama már a harmadik 118 ponttal.
KÖRRŐL KÖRRE:
1. kör: Talmácsi jól rajtolt, az első jobbos kanyart tökéletesen vette be, íven maradt, és nem lehetett megelőzni. Pasini ellenben kicsúszott az első kanyarban.
2. kör: A biztosan vezető Talmácsi mögött Faubel és Pesek, Corsi.
3. kör: Talmácsi már több mint két és fél másodperccel vezet, Pesek a második helyre zárkózott.
4. kör: Corsi két legyet ütött egycsapásra, egy ügyes manőverrel Peseket és Faubelt is megelőzte. Talmácsi eközben már több mint négy másodperccel vezet előtte. Ilyen versenyt szeretett volna az Aprilia magyarja, hiszen most nem kell izgulnia.
5-6-7. kör: Nincs változás a sorrendben, Talmácsi nagyon simán, megközelíthetetlenül vezet, apránként tovább növeli az előnyét. Az első helyről még nem nyert, most ha nem történik semmi a motorjával, akkor nem lehet tőle elvenni a győzelmet.
8-9. kör: Corsi a második helyen meglógott Pesek és Faubel elől.
10-11. kör: Pasini befejezte a versenyt - a boxba állás után megtörten görnyedt rá motorjára. Az élen viszont semmi különbség, megmerevedtek a különbségek. Talmácsit alig mutatják, akkora az előnye.
12-13. kör: Talmácsi első, Corsi második, Faubel harmadik, Pesek negyedik, Gadea ötödik, Koyama hatodik. Talmácsi továbbra is négy másodperccel vezet.
14-15. kör: Gadea megelőzte Peseket, így már a negyedik. Koyama is elment Pesek mellett.
16-17. kör: Talmácsi már több mint öt másodperccel vezet.
18-19. kör: Koyama nagyon begyorsult, már a negyedik, Faubelt szorongatja, és meg is előzte. Gadea ötödik.
20-21. kör: A tizenötödik helyről rajtoló Koyama már a második, Corsi elé is befért.
22-23. kör: Talmácsi előnye még mindig több mint öt és fél másodperc, hamarosan elkezdhet spórolni.
23-25. kör: Faubel visszaszerezte a harmadik helyet, de összetettben így is csak második jelen állás szerint.
26. kör: Talmácsi első helyét nem fenyegeti veszély.
27., befejező kör: Talmácsi felállva futott át a célvonalon. Összetettben is első, mert Koyama megtartotta a második helyet, Faubel pedig csak harmadik lett. Talmácsi rajt-cél győzelme után két ponttal vezet: 156 pontja van, Faubelnek 154. Gadea az utolsó kanyarok egyikét elrontotta, így visszaesett.
1. TALMÁCSI GÁBOR (Aprilia) 39:30.802 p
2. Kojama Tomojosi (japán, KTM) 39:34.334
3. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 39:34.412
4. Simone Corsi (olasz, Aprilia) 39:35.246
5. Randy Krummenacher (svájci, KTM) 39:42.653
6. Lukas Pesek (cseh, Derbi) 39:42.722
A vb-pontverseny állása 10 futam után (még 7 van hátra): 1. Talmácsi 156 pont, 2. Faubel 154, 3. Kojama 118
250 kcm (29 kör, 106,459 km):
1. Hirosi Aojama (japán, KTM) 41:16,191 p
2. Mika Kallio (finn, KTM) 41:16,310
3. Alex de Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 41:16,465
TÓTH IMRE (Aprilia) kiesett.
Az állás: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 191 pont, 2. de Angelis 171, 3. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 166, ...26. Tóth 1
MotoGP (30 kör, 110,13 km):
1. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 41:53.196 p
2. Loris Capirossi (olasz, Ducati) 42:06.362
3. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 42:09.976
Valentino Rossi bukott.
Az állás: 1. Casey Stoner (ausztrál, Ducati) 196 pont, 2. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 164, 3. Pedrosa 144