új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Kedves olvasóink!

    Egész napos közvetítésünk az 56. Kékszalagról véget ért. Külön cikkben, ide kattintva foglaljuk össze a verseny legérdekesebb részeit, fotós kollégáink pedig gyönyörű képeket küldtek a szokásosnál melegebb és lassabb, nagy balatoni versenyről.

    Megtisztelő figyelmüket addig is köszönjük, jó pihenést kívánunk!

  • Csaknem 2 órás hátrányt – a szó legszorosabb értelmében – az utolsó pillanatban ledolgozva a Fifty-Fifty nyerte az 56. Kékszalagot.

    Kormányos Józsa Márton, továbbá Goszleth Marcell, Németh Áron, Adorján Csaba, Józsa-Kovács Attila, Erőss Loránd János, Bagyó Áron. 

    Második a sokáig vezető Prospex-Delta Kaiser Kristófékkal – mindössze 50 másodperccel! – harmadik az RSM, Vándor Róbert és csapata.

    A negyedik helyen a Litkey Farkas kormányozta Process Solutions futott be. 

  • Egyre közelebb a célhoz az élmezőny, és benne a Prospex Delta őrzi ugyan első helyét, de az éllovast közvetlen követő, már második helyezett Fifty-Fifty hátránya minimális, viszont a kettős leszakította magáról egyelőre az RSM és a Process Solutions hajóját.

  • A versenyben meghatározó négy katamarán átcsúszott Tihanynál a csövön, és nagy erőkkel közelít a balatonfüredi célállomáshoz. Elsőként a Prospex Delta érkezett meg, aztán a Process Solutions, az RSM és a Fifty-Fifty. Utóbbi három szinte egymás nyakában, de előbbi előnye sem meggyőző, körülbelül egy órával a rendkívül izgalmasnak ígérkező befutó előtt.

  • Megélénkült a szél a Balatonon, ami kihatott a mezőny sebességére is, a tempót diktáló hármas továbbra sem bír magával, folyamatosan változik közöttük a sorrend. Előbb a Process Solutions került élre, majd a Prospex Delta állt oda, viszont a harmadik RSM továbbra is tapad.

    Közben a tavon szinte mindenhol megfrissült a szél, bár annak iránya eltérő lehet, így a mezőny egésze jó tempóra tudott váltani. Kivált igaz ez a Fifty-Fiftyre, amely egyre közelebb kerül az élen haladókhoz. Jelenleg mindössze 2,5 kilométer a hátránya, és a címvédő sebessége körülbelül 10 km/órával gyorsabb, mint az előtte haladó riválisoké.

  • Hatalmas tumultus alakult ki a tihanyi szorosban azzal, hogy egyszerre ért oda többszáz hajó, olyanok, amelyek egy normál Kékszalagon csak a rajtnál látják egymást. A blog információi szerint különösebb incidensek nélkül átcsúszott a mezőny. 

    Sőt, aki jó időben átfért, hatalmas előnyre tudott szert tenni az osztályában.

    Az esti óráktól nyugaton is északias irányba fordul majd a szél és egyre többfelé már lehetnek élénkebb befújásai. A késő esti, éjféli óráktól az egész tavat átfújó, élénk (30-40 km/h) északkeleti szélre lehet számítani, amelyet várhatóan nem befolyásol a parti cirkuláció – tette hozzá a Kékszalag blogja. 

  • Révfülöp előtt elvált egymástól az éllovas trió. A Prospex-Delta és a Process Solutions észak felé fordult, és alig haladt, az RSM a tó közepe fel navigált, és picit gyorsabb tempóban átvette a vezetést. Mindeközben a címvédő MLS Raiffeisen Fifty-fifty tízcsomós sebességel száguld feléjük, és már csak 4000 méter a hátránya – számolt be a fejleményekről este 8 órához közeledve a Kékszalag blogján. 

  • A csendesebb napközbeni időszakot követően este ismét zajlik az élet a füredi kikötőben, ahonnan a menetrendszerinti turista hajók változatlanul viszik az utasokat a Balaton továbbra is visszafogott vízére. 

    Unknown-4
    Fotó: Krasz Emil/Index
  • Tíz és fél óra után a Prospex-Delta ismét az élre állt, Pálköve magasságában az eddigi éllovas, a Process Solutions előtt halad. A kétszeres győztes RSM kezd leszakadni ettől a kettőstől, így elképzelhető, hogy kettős versennyé alakul majd a befutó. 

    Eközben óriási hajrába kezdett az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty. Józsa Mártonék már megelőzték a Nanushka Forestay-TEAM SUZUKI párost és feljöttek a negyedik helyre. Így már kevesebb mint 6 km-re vannak a harmadik helyezett RSM-től.

  • Az átfutási adatok szerint 400 körüli a siófoki kaput elhagyó hajók száma, a tihanyi szoroson viszont csak 56 hajó jutott át. Így hamarosan mintegy 300 hajó esik rá a csőre rövid időn belül. Igazi csúcsforgalom várható, remélhetőleg különösebb fennakadás nélkül – számolt be a fejleményekről a Kékszalag blogja.

  • A verseny hivatalos pólójából, amit minden nevező megkapott, több tucatot adtak el a nap folyamán a sétányon. Volt olyan méret, ami mára el is fogyott. 

    Unknown-3
    Fotó: Krasz Emil/Index
  • Lassan 10 órája rajtolt el az 56. Kékszalag, de még mindig távol vagyunk attól, hogy megérkezzenek Balatonfüredre az első katamaránok. Szinte szélcsend van a Balatonon, így alig tudnak mozdulni még a leggyorsabb hajók is, bizonytalan, mit hoz a folytatás. Többen úgy döntöttek, a széltelenség miatt inkább feladják a versenyt. 

    Az élen még mindig a Process Solutions, a második Prospex-Delta, a harmadik pedig az RSM. Nincs nagy különbség a hajók közül, nagyjából Badacsonytomaj magasságában haladnak.

    De mivel lassan megy le a nap, így bízhatunk benne, hogy a szél is erősödik. 

  • Az éllovas trió mögött óriási a harc a 4. helyért. 11 kilométerrel hátrább a Nanushka Foreplay és a Team Suzuki gyakorlatilag egymás mellett halad.

  • Így pedig még a vártnál is sokkal jobban elhúzódhat a befutó. Gyakorlatilag beragadtak, és szinte egy helyben állnak az élmenő katamaránok, a Prospex-Delta legfrissebb sebessége 4 kilométer/óra volt, amely katamaránhoz képest nagyon lassú. Az élmezőny még mindig Badacsony környékén jár, és a széltelenségen túl a rendkívüli hőséggel is meg kell küzdenie a csapatoknak. Már több mint 9 órája tart a verseny. 

  • Videóban örökítette meg a csapat az előzés pillanatait, amely jelenleg is vezeti a Kékszalagot. Közben pedig 17:47:57-kor fordult a keszthelyi bójánál a címvédő MLS Raiffeisen Fifty-fifty. Józsa Márton csapata jelenleg a 6. helyen halad.

  • Szigliget és Badacsony között az addig élen haladó Prospex-Delta és az RSM a leálló szélben jelentősen lelassult, szinte megállt, ezt kihasználva az északi parthoz közelebbi útvonalat választó Process Solutions megelőzte mindkettőt, mivel 7-8 csomós sebességgel tudott haladni.

  • Mindhárom vezető hajó az északi part mentén jön vissza, a keszthelyi jelet még stabil elsőként kerülő RSM-et utolérte, sőt meg is előzte a Prospex-Delta, és a Process Solutions is megérkezett az RSM nyakára. A tempó viszont jelentősen visszaesett, szélkeresés zajlik, így az élmezőnyt jelenleg már inkább este 9 óra után várják Balatonfüreden. 

    Az egész Balatonon ritkán tapasztalt a szélcsend, a mezőny többsége pedig egy helyben áll, alig tudnak 1-2 kilométer/órás sebességgel haladni. 

  • Először a Brenta 38  – aki már ki is kötött Balatonfüreden – adta fel az 56. Kékszalagot, majd a Lelkész és a Loupiot elégelte meg a széltelenséget és fordított hátat a kenesei bójának – adta hírül blogján a Kékszalag. Hozzátették, a nyomkövető rendszer adatai szerint a verseny első hét és fél órájában mindössze 39 hajó jutott túl a Tihanyi-szoroson. Legutóbb a Sleepwalker, az Irokéz és a 100%, mögöttük a Prestige, az Obsession és a Szélvész.

  • A Kékszalag mezőnye beteríti a Balaton teljes hosszát, a mezőny Kenesétől Keszthelyig húzódik. A mezőny vége még nem kerülte a kenesei pályajelet, a mezőny eleje pedig már vette a keszthelyi bóját.

  • Az RSM vette az első helyen a keszthelyi pályajelet 15 óra 59 perc 52 másodperckor. Több mint 6 perces hátránnyal fordult a második helyen a Prospex-Delta. A második helyezettől szűk 3 perccel elmaradva a harmadik helyen fordult Keszthelynél a Process Solutions, tehát Litkey Farkasék.

  • A keszthelyi jel előtt az RSM jelentős előnnyel vezet, mintegy 2 kilométerrel előzi meg a második Prospex-Delta egységet. Az öbölbe még ennél is nagyobb különbséggel lépett be a vezető hajó, ám riválisai sokat hoztak rajta – számolt be a fejleményekről a Kékszalag blogja. 

  • A Kékszalag blogja alapján a pillanatnyilag karakteres északnyugati szélben már elhagyta Balatöngyörököt, és vezet az RSM, most Code 0-val haladnak, de korábban kisebb orrvitorlát is kellett használniuk a megerősödött szélben. Mögöttük körülbelül 600 méterrel pillanatnyilag második a Prospex-Delta, ők is Code 0-val jönnek, tőlük további 800 méterrel lemaradva harmadik a Process Solutions.

    Nagyon izgalmas az első helyért folyó küzdelem, folyamatosan változik a szél, és a táv nagy része még hátravan.

    A következő órák szélelőrejelzését nézve izgalmas visszaútra készülhetnek a vezető hajók. A friss északnyugati szél odarepíti őket Keszthelyig, aztán a bójavétel után megint repülhetnek körülbelül Badacsonyig. Utána pedig bizonytalan a helyzet, ez a gyengeszeles zóna a mezőny Keszthely felé tartó legnépesebb részét is alaposan lelassíthatja majd.

  • A vezető hajók a szigligeti öbölben friss, „egytalpazós” szélben haladnak Keszthely felé. A vezető RSM, a második Prospect-Delta és a harmadik Process Solutions a 12 csomó körüli észak-északnyugati szélben kissé ellépett a mezőnytől, és egyelőre külön meccset játszanak.

    Becslések szerint, bízva a délutáni jobb szélben, nagyjából arra számítanak a helyszínen, hogy az első katamaránok este 8-9 körül érhetnek vissza Balatonfüredre.

  • ....a hajók jelentős része még Kenese és Siófok között, az élmezőny a középső medencében tartózkodik, elsőként pedig az RSM érte el Badacsonyt. 

    Az RSM párharcot vív a Prospex Deltával: az RSM kicsit gyorsabb jelenleg, bejött, hogy északabbra húzott, számítva az északiasodásra. Picit hátrébb a Process Solutions jön, valamivel lassabb tempóval – számolt be a fejleményekről a Kékszalag blogja. 

  • És már Keszthely felé tart az első három helyezett. A Process Solutions fedélzetéről adott videós helyzetjelentést. Az éllovas még mindig az RSM, második a Prospex-Delta, harmadik pedig a Process. 

  • A szokásoknak megfelelően a Tagore sétány kikötői részén ezúttal is színes programok és tevékenységek várják az érdeklődőket. A fiatalabb korosztály egy kis vitorlásélményhez is juthat, és ki tudja: hátha itt kap majd ihletet a jövő Berecz Zsombora vagy Józsa Mártonja.

  • Tavaly 5 óra 3 perc 56 másodperces idővel ért célba a jelenleg még élmezőnyhöz sem tartozó Fifty-Fifty, és mivel már több ideje vannak a hajók vízen, eldőlt, idén biztosan nem lesz rekorddöntés. Jelenleg élen a RSM, két üldözője pedig lőtávon belül a Prospex és Process Solutions.

    Az eredmények pedig folyamatosan frissülnek, jelenleg 60 hajó átfutási ideje érhető el a kenesei bójánál. És ki tudja, hol van még a vége...

  • A 42. Lidl Balaton-átúszás szervezői csütörtökön bejelentették, hogy a szombatra tervezett versenyt az eredeti időpontban nem lehet megtartani. További részletek itt!

  • Elfogyott a szél Zánkánál, így felértek az üldözők az éllovas Prospex-Deltára, Kaiser Kristóf csapatára. Az RSM így átvette az első helyet. A Process Solutions, tehát Litkey Farkasék 1 km-es távolságban követik a Prospex-Deltát – számolt be a Kékszalag blogján.

    A további sorrend:

    • Team Suzuki
    • Nanushka Forestay
    • AUDAXDjango
    • Team Kaáli

    A 8. helyen átért a tihanyi csőnél a címvédő MLS Raiffeisen Fifty-Fifty is.

  • Míg a kenesei pályajelet az egytestűek közül a Raffica érte el elsőként, Siófok után helyet cseréltek, és a Principessa állt vezető helyen, a harmadik egytestű pedig a Lillafüred – írja a Kékszalag blogja a legfrissebb adatok szerint. Az abszolút sorrendben a Principessa a 8., a Raffica a 9. pozícióban tartózkodik, a 75-ös cirkáló pedig a 15. A címvédő Fifty-Fifty Keneséhez képest egy helyet visszaesve a 10. helyen hajózik.

    Tihanyi cső – sorrend:

    1. Prospex
    2. RSM
    3. Process
    4. Team Suzuki
    5. Nanushka
    6. Django
    7. Team Kaáli