Hét-nyolc nap tekerés után már vizionálnak
Célba ért az első két versenyző a Race Across Americán (RAAM). A svájci Reto Schochnak és az osztrák Christoper Strassernak alig több mint nyolc nap alatt sikerült teljesíteni a 3000 mérföldes távot. A cikk írása idején Járvás Tamásnak 500, Szőnyi Ferenc 670 mérföldje volt még hátra.
A RAAM a keleti parttól a nyugatiig 12 államot szel át, a bringások és kísérőik részletes térképeket, itinert kapnak, ez alapján navigálnak. A versenyt éppúgy ráviszik autópályára, ahogy mezőgazdasági szervizutakra is. Ez utóbbiakat azonban nem is olyan könnyű megtalálni, ha nem figyelnek a kísérők, az eltévedésekkel könnyen gyűlnek a pluszkilométerek, és megy az értékes idő.
Szőnyi Ferencéknek Missouri államban kellett különösen figyelniük a navigációra. Mint Pájtli Péter tudósított, Szőnyi meglehetősen rossz állapotban érte el ezt a szakaszt. A nap megsütötte, szellemileg és fizikailag is elfáradt, dekoncentrálttá, türelmetlenné vált.
„A segítők feladata ilyenkor motiválni, irányba tenni a versenyzőket, Nehéz feladat, mert sokszor olyan szellemi állapotban vannak, hogy nem tudnak magukról. Ébren vannak ugyan, de mint a részeg emberrel, velük sem lehet kommunikálni, mert beszélnek ugyan, de sokszor az éppen aktuális képzelgésekről" - írta Pájtli.
Szőnyi az egyik szakaszon azt hitte, hogy körbe-körbe mennek egy úton, és nem haladnak semmit előre, mert a mezőgazdasági területeken pár száz méterenként jöttek a letérők egymás után. Ezután a szakasz után csak két és fél órát aludt, így továbbra is nyűgös volt. Pájtli szerint egy nagyobb, 4-5 órás alvás kellene, hogy az utolsó két-három napot is jól bírja Szőnyi.
Járvás különösebb gond nélkül halad, bár a negyedik helyet elvette tőle a spanyol Julian Sanz Garcia. Járvással különcsatát vívnak, a hetedik napon többször megelőzték egymást, olykor csak néhány száz méterrel, és a taktikázás is elkezdődött. Járvásék nem az ellenőrzőpontokon frissítettek, hanem mindig valamivel utána, így a spanyol nem tudta követni őket, és arra sem következtethetett, melyik állomáson akarnak nagyobbat pihenni.
Ahogy Járvásék blogjából kiderül, a bringás leginkább tejberizsből nyeri az energiát, de gyümölcsöket, körtét, banánt, barackot is fogyaszt. Hogy ne aludjon el kerékpározás közben éjjel, rágózik, a kísérőautó reflektora világítja és CB-rádión mesélnek neki.