A négykerekűt egy hete titokban, a gyár fioranói pályáján Andrea Bertolini tesztpilóta már kipróbálta. A gépet, amely a tavalyi F2004-es jócskán átalakított utódja, ezúttal Michael Schumacher vezette.
Megváltozott a kocsi orra is
A különbségek jól láthatóak a régi és az újabb autó között, a legfeltűnőbb módosítás az M első szárnya, amely az autó orránál besüllyed, és alulról egy kisebb légterelő van hozzáépítve.
A megoldás talán a legkülönlegesebb az eddig bemutatott autókon alkalmazottak közül, bár a Sauber és a BAR-Honda is egyéni megoldással kísérletezett.
A Ferrari változtatott a kocsi orrának formáján is, az jóval szélesebb lett, a 2001-es, illetve a 2002-es modellre emlékeztet.
Az F2005 csak februárban készül el
A várakozásoknak megfelelően rövidebbek és kerekebbek lettek az oldaldobozok, a hátsó szárny pedig teljesen új: az oldalelemek formája nem szabályos téglalap, és a vízszintes összekötőelemek egyike ívelt. A motorburkolat formája szintén megváltozott.
Már néhány kör után kiderült, az M nem sokkal lesz lassabb, mint elődje, hiszen Schumacher mindössze hét kör megtétele után jobb időt futott vele, mint Juan Pablo Montoya a hétfő óta tesztelt új McLarennel.
Az F2004 M valójában teljesen új konstrukciónak tűnik, ha az F2005 ettől is különbözni fog, valószínűleg forradalmi újításokat tartalmaz majd.
Péntek délelőtti eredmények Barcelonából
1. Michael Schumacher (Ferrari F2004 M) Bridgestone 1:17.934 7 kör
2. Luca Badoer (Ferrari) B 1:18.118 9
3. Juan Pablo Montoya (McLaren MP4-20) Michelin 1:18.197 13
4. Felipe Massa (Sauber C24) M 1:19.300 26