További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Heidfeld szinte mindig gyorsabb volt
A csapatvezetők a teszteken mindkettejüket többször is kipróbálták, egyforma körülmények között körözhettek, és végül Heidfeldet választották. A huszonhét éves sofőr általában gyorsabb volt riválisánál, és a mérnökökkel is eredményesebben dologozott együtt, így ő indulhat az idei futamokon. Pizzonia továbbra is a gárda harmadik versenyzője, hivatalos tesztpilótája marad.
Nick Heidfeld korábban a Prostnál, a Saubernél és a Jordannél szerepelt, a svájciakkal igen eredményes volt, dobogós helyezést is szerzett. Tavaly viszont csak a gyengécske Jordannél tudott elhelyezkedni, végigszenvedte a szezont az igen lassú autóban. Múlt ősszel viszont már a Williamsszel tesztelt, remek időket futott, de a szponzori tárgyalások miatt eddig nem lehetett biztos a helye Webber mellett.
Webber is Heidfeldet akarta
Heidfeldért már Michael Schumacher és Webber is lobbizott, utóbbi különösen Pizzonia ellen volt, mert két éve már voltak csapattársak, de a brazilt a gyenge teljesítménye miatt kirúgták mellőle a Jaguarnál. Pizzonia persze azt mondta, csak azért volt lassabb, mert rosszabb kocsit kapott.
A második hivatalos pilóta bejelentése után a város repülőterén leleplezték az új Williams-BMW-t, az FW27-est.
Az FW27-es az eddig bemutatott gépekre hasonlít
A modell eleje leginkább a már korábban bemutatott BAR-Honda és a Ferrari átépített autójának, az F2004 M-nek a keveréke: az első szárny - három helyen is, de középen leginkább - bemélyül, míg az orr masszívabb lett. Az új szabályoknak megfelelően változott a hátsó légterelő felépítése, az oldaldobozokon pedig megjelent a több csapat által már régóta használt aerodinamikai elem, amelynek a hűtésben is szerepe van. A motorburkolaton pedig négy kisebb szárnyacska is van, amely egyedi újítás.
A kocsit hivatalosan hétfő délután próbálják ki, de Mark Webber titokban már vasárnap ment vele néhány kört - a leégést elkerülendő - a valenciai pályán. A gép tesztelése egész héten folytatódik, Webber, majd Heidfeld is lehetőséget kap.
Januárban már a Toyota, a Sauber, a BAR-Honda és a McLaren-Mercedes is leleplezte a 2005-ös kocsiját, míg a Renault és a Ferrari már kipróbálta legújabb gépét. Utóbbi az F2004 M-et csak az első négy futamon fogja használni, utána a február végére elkészülő F2005-tel indul majd.