A Williams autója és új pilótája is készen áll

2005.01.31. 12:53
Hétfő délben, Valenciában a Williams-BMW bemutatta új autóját, az FW27-est, és bejelentette, Nick Heidfeldet választotta Mark Webber csapattársának a 2005-ös szezonra. A kocsit vasárnap titokban már kipróbálták, de hivatalosan csak hétfő délután küldik pályára, majd egész héten tesztelik.
Hétfőn Valenciában a Williams-BMW bemutatta a 2005-ös autóját, és új versenypilótáját. Az már tavaly eldőlt, hogy az egyik kocsit az ausztrál Mark Webber vezetheti, viszont a másik helyre hasonló esélyekkel pályázott a brazil Antonio Pizzonia és a német Nick Heidfeld.

Heidfeld szinte mindig gyorsabb volt

A csapatvezetők a teszteken mindkettejüket többször is kipróbálták, egyforma körülmények között körözhettek, és végül Heidfeldet választották. A huszonhét éves sofőr általában gyorsabb volt riválisánál, és a mérnökökkel is eredményesebben dologozott együtt, így ő indulhat az idei futamokon. Pizzonia továbbra is a gárda harmadik versenyzője, hivatalos tesztpilótája marad.

Nick Heidfeld korábban a Prostnál, a Saubernél és a Jordannél szerepelt, a svájciakkal igen eredményes volt, dobogós helyezést is szerzett. Tavaly viszont csak a gyengécske Jordannél tudott elhelyezkedni, végigszenvedte a szezont az igen lassú autóban. Múlt ősszel viszont már a Williamsszel tesztelt, remek időket futott, de a szponzori tárgyalások miatt eddig nem lehetett biztos a helye Webber mellett.

Webber is Heidfeldet akarta

BMW
Tekintse meg képeinket!
Heidfeldért már Michael Schumacher és Webber is lobbizott, utóbbi különösen Pizzonia ellen volt, mert két éve már voltak csapattársak, de a brazilt a gyenge teljesítménye miatt kirúgták mellőle a Jaguarnál. Pizzonia persze azt mondta, csak azért volt lassabb, mert rosszabb kocsit kapott.

A második hivatalos pilóta bejelentése után a város repülőterén leleplezték az új Williams-BMW-t, az FW27-est.

Az FW27-es az eddig bemutatott gépekre hasonlít

A modell eleje leginkább a már korábban bemutatott BAR-Honda és a Ferrari átépített autójának, az F2004 M-nek a keveréke: az első szárny - három helyen is, de középen leginkább - bemélyül, míg az orr masszívabb lett. Az új szabályoknak megfelelően változott a hátsó légterelő felépítése, az oldaldobozokon pedig megjelent a több csapat által már régóta használt aerodinamikai elem, amelynek a hűtésben is szerepe van. A motorburkolaton pedig négy kisebb szárnyacska is van, amely egyedi újítás.

A kocsit hivatalosan hétfő délután próbálják ki, de Mark Webber titokban már vasárnap ment vele néhány kört - a leégést elkerülendő - a valenciai pályán. A gép tesztelése egész héten folytatódik, Webber, majd Heidfeld is lehetőséget kap.

Januárban már a Toyota, a Sauber, a BAR-Honda és a McLaren-Mercedes is leleplezte a 2005-ös kocsiját, míg a Renault és a Ferrari már kipróbálta legújabb gépét. Utóbbi az F2004 M-et csak az első négy futamon fogja használni, utána a február végére elkészülő F2005-tel indul majd.