A Ferrari is saját ötlettel próbálkozik
A Sauber dupla első szárnnyal kísérletezik, a BAR-Honda hasonló eleme a középen mélyített, míg a Ferrari a kocsi elejére még egy extra aerodinamikai elemet is szerelt. Legutóbb, kedden a Jordan állt elő újítással, az EJ15-ös oldaldobozai elé terveztek légterelőt a mérnökök.
A McLaren-Mercedes is bemutatta már a 2005-ös konstrukcióját, az MP4/20-as modellt, amely tavalyi elődjéhez képest szinte teljesen kicserélődött. Az alapmodellen nem volt különösen feltűnő elem, ám kedden, a jerezi teszten Juan Pablo Montoya a motorburkolat két oldalára szerelt agancshoz hasonlatos szárnyakkal körözött.
A McLaren remekül ment Valenciában
A múlt heti próbákon Valenciában a McLaren volt a leggyorsabb Kimi Raikkönennel a volánnál, míg a szarvakkal Montoya a negyedik időt érte el, hét tizeddel elmaradva a keddi leggyorsabb, sauberes Felipe Massától.
Az új alkatrésszel a csapat célja minden bizonnyal a leszorítóerő, így a gép kanyarsebességének növelése lehetett, de egyelőre nem tudni, hogy beváltotta-e a reményeket. Valószínűleg tovább tesztelik, és egyes lassabb pályákon, például Monacóban vagy a Hungaroringen, elképzelhető, hogy alkalmazzák is.