2,4 literes, V8-as
Jövőre az új szabályok miatt csak nyolchengeres, 2,4 literes erőmű szerelhető az F1-es autókba. A Toyota és a BMW már július elején tesztelte a kisebb és gyengébb motorját. A Ferrari harmadikként próbálkozik vele, egy átalakított F2004-es kasztniba illesztve. A pilóta a spanyol Marc Gené lesz.
Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója tavasszal elárulta, próbapadon futtatják a V8-ast, és a 2006-os autó más elemein is dolgoznak.
A V10-es már 1000 lőerő körül járhat
Az új, kisebb motor természetesen gyengébb lesz. A Toyota-tesztelő Olivier Panis már ment vele, szerinte öregembereknek való, annyival kisebb teljesítményt ad le.
Napjaink V10-es, három literes gépei 950 lőerő körüliek, de elképzelhető, hogy a legerősebbek, különösen a Honda és a Mercedes már 1000 körül járnak. Egyelőre nem tudni pontosan, mekkora lesz a visszaesés.
Schumacher már versenyzett hasonlóval
A Hungaroringen a Ferrari-üzemanyagszállító Shell vezető mérnöke, Mike Copson az Indexnek elmondta, nem ért egyet a kisebb motorok bevezetésével, ám a cégnek nem lesz probléma alkalmazkodni az új követelményekhez.
Sőt, Michael Schumacher miatt előnybe kerülhetnek a riválisokhoz képest: a hétszeres világbajnok az egyetlen pilóta a mezőnyben, aki versenyzett V8-as motorral, 1994-ben a Benetton-Forddal le is győzte a jóval esélyesebbnek tartott Williams-Renault-t. Akkor nyert legutóbb nyolchengeres gép világbajnokságot.