Három km/órával jobb a hiteles rekordnál
A hivatalos csúcsot szintén egy Williams-BMW tartja, tavaly Antonio Pizzonia 369-et ért el az Olasz GP-n.
Idén az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) több szabálymódosítást is bevezetett, hogy lelassítsa az autókát. A szezon elején úgy tűnt, sikeresek voltak az intézkedések, ám nyolc hónap elég volt a mérnököknek, hogy újításaikkal ismét felgyorsítsák a gépeket.
Schumacher: a második sikán veszélyes
Michael Schumacher a monzai
tesztelés közben fotó: epa
Az olasz pálya átlagsebessége a legmagasabb a Forma-1-ben, a hosszú egyeneseket nyújtott kanyarok kötik össze. Van viszont két lassító, amelyekhez jóval háromszáz fölött érkeznek a pilóták.
"Háromszázhetven kilométer per órás sebesség után az első sikán biztonságosan bevehető, a második viszont nem" - figyelmeztetett a hétszeres világbajnok.
Nem elég nagy a bukótér
A probléma az, hogy utóbbinál nem elég nagy a bukótér, ha valaki kicsúszik, biztosan nekiütközik valaminek. Ha a becsapódás szöge szerencsés, megússza, ha viszont nem, akár életveszélybe is kerülhet. Az első lassítónál nincs ilyen gond, mert azt hosszú bukótér veszi körül.
A Forma-1-es Olasz Nagydíjat a hétvégén rendezik, az időmérő szombaton 13, a futam vasárnap 14 órakor kezdődik.