További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Elmagyarázta a balhés Belga Nagydíjat is igazgató Charlie Whiting a Forma-1-es versenyzőknek pénteken, hogyan kell visszaadniuk a kanyarlevásással szerzett pozíciót.
Egy hete Spában a futamot megnyerő Lewis Hamiltont büntették, mert szabálytalanul előzte Kimi Raikkönent. Az angol ugyan átengedte vezető helyét, miután átment egy menekülőúton, de utána a felügyelők szerint túl korán előzött, megszerzett helyzetéből adódóan előnyben volt.
Az Olasz GP első napján a pilóták azt kérték, tisztázzák az előírásokat, amit Whiting a szokásos esti eligazításon megtett.
Hivatalos közleményt nem adtak ki, de az autosport.com úgy tudja, a vasárnapi futamtól kezdve, ha valaki levág egy kanyart, a következőben nem, csak az után próbálkozhat a visszaengedett autó leelőzésével.
Egyértelműnek tűnik így a helyzet, de épp Monzában nem az: az első lassító után van egy jobbkanyar, a Curva Grande, ami olyan hosszú és nyújtott, hogy padlógázzal mennek át rajta a kocsik, gyorsítanak egészen a következő sikánig. Vagyis, ha valaki elengedi is a másikat, olyan előnyt szerezhet, amivel simán lehagyhatja újra az s-kanyarban. Whiting szavai alapján ez szabályos.
Érthetetlen, miért nem két kanyarban állapodtak meg, főleg, mert 2005-ben pontosan a fent vázolt eset történt meg Kimi Raikkönen és Fernando Alonso között. Akkor a spanyol később reklamált, de a finnt nem büntették meg, míg hasonló szituációban néhány héttel később a kétszeres bajnokot igen. (A videóban 2:40-nél látható a monzai eset.)
A McLaren fellebbezett Hamilton büntetése ellen, az ügyet szeptember 22-én tárgyalják. Az angolok fő érve az, hogy miután versenyzőjük a pályán is előzött, rádión azonnal megkérdezték Whitingot, kétszer, hogy ”rendben van-e a manőver”, mire a válasz, ”oké” volt.
Spában hivatalosan Felipe Massa győzött, Hamiltont harmadiknak sorolták lejjebb, így a vb-t két ponttal vezeti a pályán kialakult nyolc helyett.