Átszervezné a Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) a nagydíjhétvégék programját, hogy szórakoztatóbb legyen, és növelje a nézettséget.
Jelenleg pénteken két másfél órás szabadedzést tartanak, aminek bevezetésekor az volt a célja, hogy az istállók teszteljenek. Senki sem ezt teszi, hanem a versenyre készül, a fejlesztések még mindig a GP-k közötti hetekben zajlanak.
A pilóták motiválatlanok, az élcsapatok - a Ferrari és a McLaren - keveset köröznek, előfordul, hogy közel fél órán át nincs kocsi a pályán.
”Megvizsgáljuk mit lehet tenni a péntekkel, ami jelenleg tesztnap, de igazából mindenki a futamra gyakorol. Felmerül, jót tesz-e ez a show-nak” – tudta meg az autosport.com a FOTA sportbizottságát vezető mclarenes Martin Whitmarshtól, hogy változtatni szeretnének.
Az ötlet: ”ne legyen inkább csak egy 45 perces edzés különleges gumival, ahol a legjobb időt kell teljesíteni, és a végén a győztes pilóta egymillió dollárt kap?”
A pénteki tréningeket csak a német DSF csatorna közvetíti élőben, a pályán és a tévék előtt is kevés a néző, a reklámokból alig jön bevétel a szombathoz és a vasárnaphoz képest.
A tervet ez is motiválja Whitmarsh szerint, hogy ”legalább lenne valami, amiről írhatnának az újságok, és bevezetné a hétvégét”. A McLaren-igazgató elárulta, a szupersprintnek ”a vasárnapi versenyhez nem lenne köze”, a kihívás az igen magas pénzdíj.
Még semmit nem döntöttek el, de úgy tűnik, az összes istálló nyitott a dologra. A megállapodás, majd az FIA-hez (Nemzetközi Autós Szövetség) felterjesztett javaslat a következő két futam, a Japán és a Kínai GP közben, illetve után készülhet el.