Michael Schumacher favorit Massa pótlására
További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
”A csapat nem várhat sokáig, hogy eldöntse, ki helyettesíti Felipe Massát” – mondta Luca di Montezemolo hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján, amikor meglátogatta az életveszélyes sérüléséből már lábadozó pilótáját.
Massa szombaton, a hungaroringi időmérőn sérült meg, biztosan nem lehet ott egy hónap múlva az Európa GP-n Valenciában, fejsérülése miatt ezt az idényt már ki kell hagynia. Sőt, szeme miatt lehet, hogy többé nem vezethet versenyautót.
Hivatalos jelölt nincs, az ilyenkor szokásos menetrend szerint a két tartalékpilóta egyikének, Marc Genének vagy Luca Badoernek kellene beugrania. Niki Lauda exvilágbajnok szerint ők ”haszontalanok”, sem tudásukkal, sem hírnevükkel nem tudnak hozzátenni a Ferrarihoz.
Az osztrák szerint egyértelmű a megoldás: Michael Schumacher. A hétszeres világbajnok 2006 végén vonult vissza a Forma-1-től 11 ferraris szezon után. Sokat motorozott azóta, még mindig elég fitt ahhoz, hogy egy hónap alatt formába hozza magát.
”Senki nincs, aki Schumacherhez hasonlítható és nincs más elfoglaltsága. A nézettséget 20-30 százalékkal növelné, de nem tudjuk, vállaná-e. Ezt csak ő tudja” – idézte a Guardian a vasárnap Magyarországon nyilatkozó Laudát.
A német menedzsere, Willi Weber cáfolta a beugrást: ”Nem igazán tudom elképzelni, a Ferrarinak két jó tartalékja van, akik lehetőségre várnak”.
A sajtó tényként kezeli, hogy Fernando Alonso jövőre vagy Massa vagy Kimi Raikkönen helyére a Ferrarihoz igazol. Mogyoródon kiderült, változás lesz, még a csapat PR-részlegén dolgozó idegenvezető is tudta, csak nem volt hajlandó elmondani, milyen, ki megy és ki marad.
A spanyol elméletileg foglalt, a Renault-hoz köti szerződése, csakhogy a francia csapatot eltiltották az Európa GP-től, mert veszélyhezetet okozott. Fellebbeztek, döntés a következő hetekben várható. Ha törlik a büntetést, egyértelmű, Alonso marad, ha viszont nem, csak másik istállónál indulhat hazájában. Az autosport.com ezt a lehetőséget már vasárnap sugallta, de lehet, hogy csak egy héttel Valencia előtt lesz jogerős döntés. Montezemolo első számú választása a spanyol, valószínűleg akár egyetlen hétvégére is számítana rá, de elérhetősége bizonytalan.
Hírverés szempontjából egyértelműen Schumacher lenne a legnagyobb, Alonso közel akkora, hozzájuk csak egyetlen sportsztár érhetne föl: Valentino Rossi.
A nyolcszoros motoros világbajnok 2005-ben és 2006-ban többször tesztelte a Forma-es Ferrarit, még hivatalos gyakorláson is részt vett, míg végül a Moto GP mellett döntött. Idén újra felmerült a váltás gondolata, azt mondta, ha a Ferrari három autót indíthatna, vállalná a harmadikat.
Három kocsi nem lesz, de egy futamra valószínűleg beugrana: topfitt, nincs versenye augusztus 23-án, ráadásul még olasz is. Kockázata persze neki is van, fokozottan sérülésveszélyes sportot űz, és ha egy héttel Valencia előtt derül ki, mégsem jöhet, az nem jó a Ferrarinak.
Jelölt lehet az ötszörös rali-világbajnok Sebastien Loeb is, aki két hete jelentkezett a Toro Rossóhoz a kirúgott Sebastien Bourdais helyére. Végül nem jött össze, mert Loeb szoros harcban van a vb-címért, és a Citroen nem szerette volna elengedni, amíg esélye van az újabb elsőségre. A Ferrari persze más, mind a Citroen, mind Loeb szempontjából, ha valakit a világ leghíresebb autós versenycsapata hívna, az megfontolandó.
Összegezve kijelenthető, Montezemolónak sok veszteni valója nincs: az idény nem a világbajnok csapatról szólt, az autó nem győztes modell, sztár kellene, aki feldobná langyos szezonjukat. A beugró szempontjából szintén nem nagy a kockázat: az F60-as modellel eddig 3-szor tudtak dobogóra állni, első rajthelyre sanszuk sem volt, a két állandó pilótán kívül a tesztkorlátozás miatt nincs, aki hozzájuk hasonlóan jól tudna bánni vele.
Mindössze két harmadik, egy második helye van a gépnek, utóbbi épp a Hungaroringen, Raikkönennel. A világbajnokságra esélyük sincs, a konstruktőr-vb-re sem kell figyelni, a helyettesen nagy teher nem lenne, elvárás szinte semmi.
Rossi, Alonso és Loeb viszont biztosan nem tudna minden versenyt vállalni az idény végéig, szemben Schumacherrel, akinek semmi dolga. Talán ezért sem zárta ki hétfőn beültetését Stefano Domenicali csapatfőnök, aki német dpa Tagesspigelnek azt mondta: "Nem lenne helyes most rögtön igent vagy nemet mondani . Ezen a héten átgondoljuk Schumi valenciai bevetésének esélyeit”.
Az exbajnok 40 éves, 250 futamon 91-szer győzött, tavaly áprilisban vezette utoljára a Forma-1-es Ferrarit. Az F60-ast még soha, de idei szabályok szerint átalakított F1-es autót már tesztelt. Szuperlicence nincs, de ezt az FIA-től megszerezni valószínűleg formalitás lenne, így valójában semmi akadálya indulásának. Ha akarja, az év utolsó hét futamára valószínűleg övé a kocsi.