Fernando Alonso az első futamon ötödik, a másodikon első lett. Miután technikai igazgatója azt mondta, az F2012-es gép a dobogóhoz is vékony, a szakembert is meglepte, hogy élen állnak a világbajnokságban, de tudja, ez a körülményeknek köszönhető.
"Nem gondoltuk volna, hogy vezetni fogjuk a vb-t, már a tesztek elején rájöttünk, hogy elég sok dolgot kell helyrehoznunk a kocsin. Szeretnénk mi a legjobbak lenni, de ez egyelőre csak nedves pályán lehetséges, ahol eltűnnek a különbségek - idézte az Autosport Pat Fryt, aki meg is becsülte a hátrányukat. - Száraz időben időmérőn még mindig úgy 8 tizedmásodperccel vagyunk lemaradva a legjobbaktól."
Olaszországban éjjel-nappal dolgoznak, a hétvégi Kínai GP-re felújított autóval mennek, majd az ötödik futamra várható a még nagyobb átépítés.
"Folyamatosan dolgozunk a problémáinkon, új alkatrészek jönnek, Kínára öt is. Pár látható lesz, pár nem, aztán Spanyolországra érkezik egy még nagyobb frissítés. Nagyon igyekszünk, néhányat csak Barcelonára terveztünk, de már a hétvégén sikerül bevetnünk őket."
Kína után egy héttel elméletileg Bahrein következik, de a verseny bizonytalan a politikai helyzet miatt, talán nem véletlen, hogy Fry sem számolt vele. A Ferrarinak mindenképp jól jönne a törlése, mert így nem kellene még egy futamot kibekkelnie, ráadásul Kína és Barcelona között egy teljes hónapjuk maradna fejleszteni.
Bahreinről a hétvégén várható döntés, legeslegkésőbb hétfőn.