A Hungaroring még futva is nagyon rövid

2012.08.01. 11:03

Nem átlagos futóversenyen jártunk a hétvégén a Hungaroringen, amikor szombat este körbefutottuk a pályát. A Forma-1-ben dolgozók, vagyis minden akkreditált egyén, mérnök, pilóta, csapatfőnök, szakács, újságíró nevezhet az erőpróbára. Elméletileg regisztrálni kell, hogy az ember belépjen a világbajnokság összes helyszínén megtartott versenysorozatba, de a célegyenesben tőlünk a kutya nem kért semmit.

Készülődés közben Jenson Button suhant el mellettünk, a mi csapatunkban jópár ismert mérnök mellett a Williams tesztpilótája, Valtteri Bottas indult. Őt persze csak a rajtnál láttuk, mert olyan szinten lőtt ki, és futott végig, hogy a hétvége legjobb idejét érte el, 15 és fél perc alatt ért körbe. Megverte Nico Rosberg erőnléti edzőjét, Daniel Schlossert is négy másodperccel, Buttont három és fél perccel, bár az angol valószínűleg csak kocogott, a triatlonjain biztosan sokkal jobbat is tud.

 
Start!

A lényeg persze, hogy milyen azon a helyen futni, amin a világ leggyorsabb autói köröznek? Ami biztos, hogy egyáltalán nem unalmas, viszont néhányszor nagyon megerőltető. Az aszfaltra lépve az első, ami feltűnik, hogy a célegyenes lejt. Azt tudtuk, hogy az első kanyar felé nem is kicsit, de hogy a tribünöktől a boxutca fala felé is, az már újdonság.

   run8

Lábon a harmadik kanyarig kifejezetten könnyű a táv, majdnem végig lejtős, néhol már annyira, hogy kellemetlen rajta a futás, annyira begyorsul az ember. Persze kell is a lendület, mert a Mansell-kanyar felé durván emelkedik, sokkal jobban annál, amint a tévében látszik. Mégsem ez a legkeményebb, hanem a Mansell és a sikán közötti rész: ez a tévében tök laposnak látszik, pedig nem, folyamatosan emelkedőn kell menni.

 
Ezek jól elhúztak!

A lassító és az Alesi közötti távot már gyorsan meg lehet tenni, aztán egészen könnyű, újra lejtős szakasz jön. Ráadásul, ami jócskán megkönnyíti a dolgot, az az, hogy innét már látja az ember a célegyenest, ami ugye óriási motiváció. Az utolsó előtti kanyarig szinte nevetve le lehet jutni, akkor jön még egy erőpróba, újabb komolyabb emelkedő, amit viszont a cél közelségének köszönhetően már fejben leküzd az ember.

 
Hajrá

Összegezve a legnagyobb tanulság, hogy a Hungaroring még futva is rövid, a 4,381 kilométert gyorsan meg lehet tenni, vagyis egyértelmű, hogy a pilóták miért mondják rá, hogy gokartpálya. 20 és fél percet nem túl komoly megerőltetéssel is lehet rajta hozni, ami Bottastól persze fényév, Button viszont simán befogható lenne. Sokat segít a jó eredményben, hogy a táv nem unalmas, a domborzat kifejezzetten szórakoztatóvá, és kihívásokkal telivé teszi - ezt is mondják a pilóták, amikor dicsérik a Hungaroringet.

 
Kifutva