Schumacher Buttonnal röhög a Forma-E-n, de a McLaren készen áll az indulásra
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Az elektromos autók számára kiírt bajnokság, a Forma-E indulása még csak néhány napja vált hivatalossá, de a széria körül már ott legyeskednek a nagycsapatok is. A Reuters információi szerint az első ilyen a McLaren, ami kedden jelentette be, hogy adott esetben szívesen indítana csapatot a Forma-E-ben.
„A koncepció több mint érdekes. Olyasfajta dolog, amiben a McLaren örömmel venne részt, akármilyen formában is. Momentán épp a lehetőségeket vizsgáljuk, és könnyen lehet, hogy beleugrunk a dologba” – titokzatoskodott Martin Whitmarsh, az F1-istálló igazgatója.
A helyzet kissé fura, mert a csapatfőnök lelkesedését nem osztja pilótája, Jenson Button és többek között Michael Schumacher sincs oda az új szériáért. Olyannyira, hogy egy hete Spában még azt sem tudták, mi ez. Egy spanyol újságírónő megkérdezte őket, mi a véleményük az új sorozatról.
Jean-Eric Vergne, Charles Pic, Kamui Kobajasi, Button és Schumacher mélyen hallgattak, aztán kinyögték, fogalmuk sincs, miről van szó. A helyzetet Pedro de la Rosa mentette meg, aki már hallott valamit a dologról, és szólt néhány szót.
Akkor oldódott a légkör, amikor a spanyol felvilágosította a többieket, hogy ennek a kategóriának kvázi semmi hangja nem lesz. Schumacher azon vigyorgott, hogy legalább hallják majd a közönséget, Button konstruktívan annyit tett hozzá, hogy ő csendes versenyautókat nem tud elképzelni, aztán mindannyian nevettek a Formula-E-n.
Pedig a kategória nem vicc, már a hivatalos tesztpilótája is megvan, a brazil Lucas Di Grassi, aki jelenleg a Forma-1 gumiszállítójának, a Pirellinek is fejlesztőpilótája. És ő is épp a hangot emelte ki. „A Forma-E az autóversenyek jövője, az autó pedig már most nagyon jó, és az évek alatt csak csiszolódni fog a technológia. A Formulec versenygép, úgyhogy nem könnyű vezetni, de az élmény óriási, teljesen új volt, hogy szinte alig hallok motorhangot, helyette a menetszél süvít a fülembe” – nyilatkozta az első tesztélményekről a brazil.
A Forma-E a tervek szerint jövőre még próbaüzemben működik, bemutatókat tartanak, 2014-ben viszont már rendes bajnokságot rendeznek az elektromos autóknak, tíz csapattal, csapatonként két autóversenyzővel.
A nagydíjakon használt autókat a Formulec nevű francia cég építi: önsúlyuk 780 kiló, végsebességük 220 kilométer per óra, üzemidejük huszonöt perc lesz. (Azt csak feltételezni lehet, hogy ezeken az adatokon mekkorát röhögtek volna Schumacherék.)