További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Lewis Hamilton váltja jövőre a Mercedesnél Michael Schumachert, ez most már fix, azt viszont nem tudni pontosan, mit csinál az egyelőre csapat nélküli hétszeres bajnok.
Schumacherrel három év után szakít a Merci, bár nagyon úgy tűnik, a klasszis inkább magát golyózta ki határozatlanságával. Nyáron állítólag nem is egy, hanem két évet akartak vele hosszabbítani: egyrészt jól ment, gyors volt, másrészt a Mercedesnek a sorozatos technikai hibák miatt olyan lelkiismeret-furdalása volt vele szemben, hogy azonnal aláíratták volna vele az új megállapodást.
Nem kellett neki, mert nem tudta, 43 évesen akar-e még a Forma-1-ben versenyezni. Azóta eltelt egy negyedév, és nagyon úgy tűnik, ő még igenis akar versenyezni a legmagasabb szinten. Csakhogy autó nélkül maradt, nincs más, keresnie kell egyet magának.
Kézenfekvő lenne a Sauber, aminek főnöke, Peter Sauber még a Mercedes bejelentése előtt nyilatkozta, hogy bármikor átvenné Schumachert. A lehetőség adott, a pilóta szabad, ő meg épp elveszíti a McLarenhez, Hamilton helyére igazoló Sergio Perezt. Szingapúrban látták is beszélgetni Schumacher menedzserét, Sabine Kehmet Sauberrel, vagyis a felek kapcsolatba léphettek.
Van viszont más is, akinek versenyzőre lehet szüksége 2013-ra, például a Williams-Renault és a Force India-Mercedes. Sir Williams idén lehetőséget adott Bruno Sennának, ki lehet mondani, a brazil nem élt vele, legalábbis eddig. Pastor Maldonado nem csak hogy gyorsabb nála, de a venezuelai nyert egy futamot is, 2004 óta az elsőt a csapatnak.
Williamsnek van egy Valtteri Bottas nevű finn ígérete, de Schumacher beültetése is ésszerű lenne. Ráadásul a másik oldalról is megérné: a Williamsszel lehet nyerni, ami Schumachernek a legfontosabb, így nem mellékesen valószínűleg nem lenne nehéz meggyőzni őt.
Könnyen lehet, hogy a Sauberhez hasonlóan a Force India is veszít egy tehetséget, mert Paul di Resta és Nico Hülkenberg is esélyes a Ferrarihoz. Az istállónak Schumacher remek választás, a kocsi sem rossz, nem mellékesen Mercedes-motor hajtja, vagyis végül is ezzel maradhatna az anyacégen belül.
Sauber, Williams, Force India - három nem rossz autó, de azért egyik sem több erős középcsapatnál, Schumacher pedig még mindig győzni szeretne. Ebben az esetben egy hely marad, Felipe Massáé a Ferrarinál.
Schumacher 11 szezonon át vezette a piros kocsit, öt vb-t és úgy 50 futamot nyert vele, sőt, 2006-os visszavonulása után is az istállónál maradt, tesztelt neki és tanácsadójukként is dolgozott. A kapcsolat akkor szakadt meg, amikor 2009-ben Luca di Montezemolo elnök felkérte, ugorjon be a sérült Felipe Massa helyére, ám ő nyakfájásra hivatkozva lemondta a szereplést - majd három hónap múlva elfogadta a Merci ajánlatát.
Úgy tudni, Montezemolo megharagudott, csakhogy azóta eltelt három év. Massa már nem elég jó, a fiatalok tapasztalatlanok, ráadásul előfordulhat, hogy 2014-ben Fernando Alonso csapattársát már Sebastian Vettelnek hívják. Vagyis az elnöknek egy évre kellhet pilóta, és Schumacher épp szabad. A nehézség itt Alonso, vagy inkább Schumacher ferraris múltja, státusza és befolyása az olaszoknál: a spanyol valószínűleg nem örülne, ha őt kapná társnak.
Ha egyik lehetőség sem jön össze, marad még sok kategória Schumachernek, csakhogy őt soha nem igazán érdekelte más: Le Mans-ba nem vágyik, Indycarba, NASCAR-ba végképp nem, a DTM-ről és más túraautós szériákról korábban azt mondta, nem lenne kiemelkedő bennük. Vagyis ha nincs F1, könnyen lehet, hogy Schumachernek nem marad más, mint - az immár végleges - visszavonulás.